چنانچه کسب و کار شما با گلخانه ها و باغبانی مرتبط است، صادر کننده محصولات گلخانه ای هستید، یا اگر در زمینه بازرگانی، تولید یا تأمین تجهیزات یا محصولات گلخانه فعال هستید می توانید این صفحه از سایت را برای معرفی بهتر محصولات و خدمات خود به صورت ماهانه رزرو نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات، لطفا فرم عضویت ویژه را کامل و ارسال فرمایید. در اولین فرصت درخواست شما بررسی می شود و با شما تماس خواهیم گرفت.
جدیدترین مطالب درباره صادرات محصولات گلخانه ای
درآمدزایی با صادرات محصولات گلخانه ای + استانداردهای صادرات
نگاهی بر بازارهای صادرات محصولات گلخانه ای
صادرات محصولات گلخانه ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است. این بازار بزرگ، گلخانه های صنعتی، تجاری و گلخانه های کوچک تر را تحت پوشش قرار می دهد. اگر بخواهیم دقیق تر به بازار گلخانه های تجاری نگاه کنیم، می توان سیستم های گرمایشی گلخانه، سیستم های خنک کننده و سایر تجهیزات گلخانه ای را هم در این میان به شمار آورد. سازه های گلخانه ای به انواع گلخانه های شیشه ای و پلاستیکی دسته بندی می شوند. هر محصولی که در این گلخانه ها پرورش داده شود و کیفیت بالایی داشته باشد، پتانسیل صادرات را خواهد داشت. پرفروش ترین محصولات گلخانه ای شامل میوه های گلخانه ای، سبزیجات گلخانه ای و گل و گیاه زینتی هستند. در بررسی بازار محصولات گلخانه ای در سطح جهانی، یک تقسیم بندی منطقهای انجام شده و مناطق مختلف به تفکیک کشورهای آمریکای شمالی، کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای جنوبی، کشورهای آسیایی، کشورهای آفریقایی، کشورهای اقیانوسیه و کشورهای آمریکای مرکزی دسته بندی شده اند. بررسی هر کدام از بازارها در قاره های مختلف به شرایط همان منطقه محدود می شود.
مروری بر بازار صادرات محصولات گلخانه ای در سال ۲۰۲۱ نشان داده است که این صنعت به شدت در حال رشد است و تا سال ۲۰۲۶ یکی از پررونق ترین بازارهای جهانی خواهد بود. خرید و فروش محصولات گلخانه ای، به ویژه برای کشورهایی که شرایط کاشت محصولات میوه و سبزیجات تازه را ندارند، اهمیت بیشتری دارد. فناوری های کشت گلخانه ای می تواند محصولات غذایی با کیفیت بالا را در تمام طول سال فرآهم کند. روش های صحیح آبیاری محصولات گلخانه ای، کوددهی مناسب، به کارگیری مواد ارگانیک و نیروی کار متخصص، همه در صنعت گلخانه اهمیت دارند.
در چند دهه اخیر، بازار گلخانه های تجاری در سراسر جهان، رشد و توسعه پیدا کرده است؛ به ویژه در سال ۲۰۱۵، کشورهای اروپایی در این بازار به خوبی درخشیده اند. تقاضا برای محصولات باغی، با کیفیت بالا، و همچنین تقاضا برای خرید محصولات گلخانه ای در اروپا رو به افزایش است. این در حالی است که بهبود شرایط در کشورهای در حال توسعه باعث شده که حجم صادرات محصولات گلخانه ای از این مناطق بسیار بیشتر افزایش داشته باشد. تقاضای بازار جهانی برای سبزیجات گلخانه ای و میوه های گلخانه ای تازه و میوه های گرمسیری باعث شده است که بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد این بازار پر رونق شوند و بتوانند سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرند. این در حالی است که سریع ترین رشد در بازار محصولات گلخانه ای را می توان به کشورهای آسیایی و کشورهای منطقه اقیانوسیه نسبت داد.
از مهمترین چالش های صنعت کشت گلخانه ای، مدیریت نادرست گلخانه ها توسط گلخانه داران کم تجربه است. باید به این افراد آموزش داد که چطور گلخانه را مدیریت کنند، اتوماسیون مناسب برای گلخانه خریداری کنند، چگونه گلخانه خود را هوشمندسازی کنند و چگونه می توانند محصولات مرغوب تر و با کیفیت تر پرورش دهند. این اقدامات در مقیاس بزرگتر، بسیار اهمیت پیدا می کند. خرید تجهیزات گلخانه ای صحیح و نصب آن در گلخانه و به کارگیری مهندسان باتجربه باعث می شود محصولات مرغوب تر تولید شود که در نتیجه، استانداردهای لازم برای صادرات محصولات گلخانه ای فراهم خواهد شد.
بازار صادرات محصولات گلخانهای چگونه در حال تغییر است؟
مشکلات گرم شدن زمین و عدم دسترسی به زمین های وسیع برای کشاورزی سبزیجات، عدم وجود یا باغ های وسیع برای پرورش درخت میوه، و همچنین شیوع بیماری های گیاهی و آفت های مختلف باعث شده است که بسیاری از پرورش دهندگان میوه و سبزی به سمت کشت گلخانه ای تمایل پیدا کنند. آنچه باعث شده است که رشد بازار صادرات محصولات گلخانه ای روز به روز افزایش پیدا کند، این است که جمعیت جهان به طور تصاعدی در حال افزایش است. به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که تا چندین سال آینده به منابع غذایی بیشتری نیاز باشد.
نیاز غذایی مردم جهان در یک قرن گذشته تقریباً ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. این افزایش جمعیت تا سال ۲۰۵۰ باز هم احساس می شود و بنابراین تامین غذا برای این جمعیت رو به رشد به یک نیاز ضروری و البته یک تهدید جهانی تبدیل شده است. سرانه زمین های کشاورزی روز به روز در حال کاهش یافتن است؛ از طرف دیگر، حمله آفت های گیاهی باعث از دست رفتن بیشتر از نیمی از محصولات مزرعه خواهند شد و به این ترتیب می توان انتظار داشت که تنها راه حل و راهکار این چالش بزرگ، توسعه کشت گلخانه ای باشد. در طولانی مدت باید بر روی طراحی و ساخت و راه اندازی گلخانه، بیشتر سرمایه گذاری کرد تا در زمان مناسب بتوان از آن بهره برداری نمود.
بازار های اروپایی بیشترین سهم را در صادرات محصولات گلخانه ای و خرید و فروش آنها دارند. کشورهای اروپایی، اولین اقدام کنندگانی بودند که تکنیک های پیشرفته را در گلخانه ها به کار بردند؛ به ویژه در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و هلند که مناطق وسیعی را به کشت گلخانه ای اختصاص داده اند، این فناوری ها بیشتر مشاهده می شود. پیشرفت سریع فناوری و تقاضای زیاد بازار برای میوه های گلخانه ای و سبزیجات گلخانه ای باعث شد که گلخانه ها در اروپا بیشتر و بیشتر توسعه پیدا کنند، تا جایی که اکنون شاهد آن هستیم که بیشتر کشورهای آسیایی هم به این کسب و کار مشغول هستند. علاوه بر نوآوری ها و فناوری هایی که برای راه اندازی گلخانه ارائه شده است، استراتژی هایی هم وجود دارد که می تواند گلخانه های قدیمی تر را به بازارهای صادراتی وارد کند. تمام گلخانه داران میتوانند محصولات گلخانه ای خود را برای فروش به بازارهای جهانی، بهینه سازی نمایند. استراتژی صحیح مدیریت گلخانه باعث می شود محصولات مرغوب تر به دست آید که در نتیجه، پتانسیل بالا را برای صادرات خواهد داشت.
اگر پرورش دهنده محصولات گلخانه ای هستید و گلخانه شما از نوع گلخانه صنعتی و گلخانه تجاری است و احساس می کنید که پتانسیل ورود به بازار صادرات محصولات گلخانه ای را دارید، می توانید محصولات خود را برای ارائه و معرفی به بازرگانان در این وبسایت قرار دهید. خدمات “سایت همیار گلخانه” به عنوان مرجع تخصصی گلخانه کمک می کند که بازاریابی مناسبی طبق روش های اصولی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما اجرا شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، قسمت “همکاری با ما” را مطالعه کنید؛ یا درخواست خود را برای استفاده از پلن های عضویت سایت از طریق ایمیل یا شماره های تماس مطرح نمایید.