مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی کدامند؟

با بهترین و پرسودترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی آشنا شویم

مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی محصولاتی هستند که بیشترین سود را دارند اما در همه مناطق دنیا قابل کشت نخواهند بود. اما به‌ طور خاص، اینکه برای هر کشوری کدام محصولات به‌ عنوان محصولات گلخانه‌ ای برای صادرات محسوب می‌شوند، به عوامل متعددی مانند آب‌وهوا، شرایط خاک، میزان زمین‎های کشاورزی، تعداد افرادی که در آن کشور به کشاورزی مشغول هستند و موارد متعدد دیگری بستگی دارد.

به ‌عنوان ‌مثال، ممکن است برای یک کشور که خودش قارچ زیادی تولید می‌کند، قارچ از محصولات گلخانه ‌ای مهمی نباشد، اما می‌تواند از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی برای کشورهای دیگر محسوب شود که شرایط تولید کمپوست برای رشد قارچ را ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا محصولات صادراتی گلخانه ‌ای که تقریباً برای کل دنیا مهم هستند را به شما معرفی کنیم.

اهمیت توجه به مهم ‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی

اگر شما به‌ عنوان یک گلخانه دار، کمبود فضا یا زمان داشته باشید، باید به محصولات با ارزش بالا یعنی محصولات گلخانه ‌ای صادراتی نگاه کنید تا بازده تولید مزرعه کوچک خود را به حداکثر برسانید. خوشبختانه محصولات پرسود زیادی وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان محصولات صادراتی گلخانه ‌ای در گلخانه کوچک خود پرورش دهید و سود خوبی از آن‌ها کسب نمایید. تصمیم‌گیری اینکه کدام محصول برای شرایط شما مناسب است، به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله می‌توان به شرایط آب‌وهوا و خاک اشاره کرد.

گلخانه‌ها اغلب مانند شرکت ‌های متنوعی هستند که توسط گروه‌های کوچکی از افراد اداره می‌شوند، بنابراین مهم است که آنچه پرورش می‌دهید به‌خوبی با فضای بازار و زمان برداشت شما برای فروش سازگار باشد.

برخی از سوالاتی که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد محصول جدید برای گلخانه خود در نظر بگیرید، عبارت‌اند از:

1) ارزش نقدی هر پوند یا کیلوگرم محصول چقدر است؟

این تنها شاخصی نیست که باید در نظر گرفت، اما هر چه یک محصول ارزش بیشتری به ازای یک کیلوگرم داشته باشد، از نظر تئوری باید مقدار کمتری را برای یک درآمد مشخص کشت دهید. با این‌ حال، باید به هزینه‌های تولید، زمان ورودی و هرگونه سرمایه‌گذاری که ممکن است مورد نیاز باشد نیز توجه زیادی داشته باشید.

2) قرار است چگونه محصول خود را بفروشید؟

اگر بتوانید محصولات خود را مستقیماً به مشتریان بفروشید یا محصولاتی با ارزش افزوده بسازید، بالاترین سود را از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی دریافت خواهید کرد. با این ‌حال، انجام بازاریابی و فروش توسط خودتان نیز کار زمان بری است و نیاز به تلاش دارد.

فراتر از یک مقیاس معین، فروش تمام محصولات خود با بالاترین قیمت درزمانی که محصولات را در دسترس دارید در کنار رشد محصولات کشت شده و مدیریت گلخانه، دشوار است. با افزایش مقیاس، احتمالاً باید فروش، حداقل تا حدی، به عمده‌فروشان و دریافت قیمت پایین‌تر را در برابر حجمی که می‌توانند بخرند و سهولتی که به همراه دارد، در نظر بگیرید.

3) چرخه رشد چقدر سریع است؟

هر چه تعداد دفعات بیشتری در سال بتوانید محصولی را پرورش دهید، مسلماً بهتر است. برخی از محصولاتی که در ادامه به‌عنوان محصولات صادراتی گلخانه ‌ای به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، دو هفته طول می‌کشد تا به بلوغ برسند و می‌توانند در هر هفته از سال رشد کنند.

محصولات با رشد سریع اغلب به توجه بیشتری نیاز دارند، بنابراین بسته به موقعیت شما ممکن است شرایط گلخانه شما برای محصولاتی با رشد کندتر که کمی بیشتر به زمان نیاز دارند تا بتوانید آن‌ها را برداشت کنید، بهتر باشد.

4) بازدهی تولید محصولات در گلخانه ها چگونه است؟

شما چیزی می‌خواهید که به ازای هر فوت مربع، متر مربع یا جریب که به آن اختصاص می‌دهید، بازدهی بالایی داشته باشد. این امر مخصوصاً اگر فضای زیادی ندارید، بسیار مهم است. همچنین، شما باید به بازده بیشتر ازنظر ارزش فکر کنید نه اینکه فقط وزن محصول برایتان مهم باشد. به‌ عنوان ‌مثال، 1 مترمربع از میکرو گرین از نظر وزن بسیار کمتر از 1 مترمربع سیب ‌زمینی محصول می‌دهد، اما ارزش آن بسیار بیشتر است.

5) آیا می‌توانید از فضای عمودی استفاده کنید؟

برخی از محصولات را می‌توان در قفسه‌ها، کشت کرد که باعث می‌شود بتوانید چندین برابر مساحت گلخانه را زیر کشت ببرید. اگر چیز دیگری را پرورش دهید که فقط در یک سطح قابل رشد باشد، نمی‌توانید به‌ صورت بهینه از زمین خود استفاده کنید. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که منطقه کوچکی برای کار داشته باشید، جایی که می‌توانید به قارچ‌ها یا میکرو گرین‌ها اختصاص دهید.

6) تولید یک محصول به چقدر تلاش و نیروی کار نیاز دارد؟

این سؤال بسیار مهم است. یک محصول ممکن است به قیمت بالایی به فروش برسد، اما قیمت بالا می‌تواند بازتابی از این واقعیت باشد که به نیروی کار زیادی هم نیاز خواهید داشت. به ‌عنوان ‌مثال برای یک پوند زعفران باید 75000 بوته را برداشت کنید که کار واقعاً زیادی است.

7) هدف درآمد شما چقدر است؟

شما باید هنگام کاشتِ مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی به هدفتان توجه داشته باشید. در واقع میزان درآمدی که می‌خواهید از مزرعه خود به دست آورید، به تعیین بهترین محصول برای گلخانه شما کمک می‌کند.

 

 

مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی کدامند؟

محصولات گلخانه ‌ای صادراتی

محصولات گلخانه ‌ای صادراتی

 

حال که متوجه شدید قبل از انتخاب محصولات گلخانه ‌ای صادراتی باید چه جوانبی را در نظر بگیرید، این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد:

 1) قارچ

قارچ‌ها یکی از اولین گزینه هایی نیست که به‌عنوان بهترین محصولات نقدی که می‌توانید پرورش دهید، به ذهن شما خطور می‌کند. اما پرورش قارچ می‌تواند به طرز شگفت ‌انگیزی سودآور باشد. به ‌خصوص قارچ صدفی که می‌تواند در شرایط مساعد، تنها در عرض 5 هفته رشد کند و به قیمت 10 تا 20 دلار به ازای هر پوند در بازارهای بین‌المللی به فروش برسد.

قارچ یک محصول عالی برای کشاورزان شهری یا هرکسی است که فضای اضافی زیادی برای کار کردن ندارد. قارچ‌ها حتی در داخل خانه رشد می‌کنند و بازده بسیار بالایی در هر فوت مربع دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایای قارچ به‌عنوان یکی از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی این است که آن‌ها را می‌توان به‌صورت عمودی در کیسه‌های آویزان بزرگ، پرورش داد تا فضایی را که در اختیاردارید به حداکثر برسانید. اما قارچ‌ها پس از چیدن دوام زیادی ندارند و حمل آن در سراسر کشور دشوار است، بنابراین این مورد را نیز در نظر داشته باشید و قبل از اینکه به بار بنشینند باید محصول را پیش‌فروش کرده باشید.

2) میکرو گرین‌ها

بعد از قارچ، میکرو گرین‌ها می‌توانند از مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی باشند و از بسیاری جهات شبیه به قارچ‌ها هستند. به ‌عنوان ‌مثال هر دو از پردرآمدترین محصولات زراعی هستند. چیزی که ما در مورد میکرو گرین‌ها دوست داریم این است که شما می‌توانید شروع به پرورش فقط 5 یا 6 سینی میکرو گرین در یک اتاق اضافی یا زیرزمین کنید و بلافاصله کسب درآمدتان را شروع کنید و بعد کم‌کم آن را گسترش دهید.

جالب است که بدانید فقط 2 یا 3 هفته از کشت بذر تا برداشت میکرو گرین‌ها طول می‌کشد و اغلب می‌توانند بیش از 15 دلار به ازای هر پوند به فروش برسند. شما می‌توانید برای افزایش سطح رشد و بالا بردن سودآوری خود آن‌ها را به‌صورت قفسه‌بندی در گلخانه کشت کنید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید آن‌ها را در زیر نور فلورسنت با حداکثر 4 ردیف میکرو گرین روی ‌هم رشد دهید. میکرو گرین‌ها معمولاً در سینی‌های 10×20 اینچی پر از خاک رشد می‌کنند، اما می‌توانند به‌صورت هیدروپونیک یعنی بدون خاک نیز رشد کنند. مانند قارچ، میکرو گرین‌ها نیز باید به‌صورت تازه فروخته شوند و ماندگاری بسیار طولانی ندارند.

3) جینسینگ

جینسینگ یکی از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی است که به دلیل ریشه دارویی خود کند رشد می‌کند. دو نوع اصلی جینسینگ شامل Panax ginseng (جین سینگ کره‌ای) و Panax quinquefolius (جین سینگ آمریکایی) هستند. هزاران سال است که هر دو نوع در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

همچنین جینسینگ در دستورالعمل‌های آسیایی کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. به علاوه این گیاه در دم‌نوش‌های گیاهی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا گنجانده شده است.

شما می‌توانید از این گیاه به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کنید. زیرا شش سال پس از کاشت طول می‌کشد تا بتوانید ریشه‌های بالغ جینسنگ را برداشت کنید. اما ارزش آن ازنظر دلاری بالا می‌باشد و در همه کشورها نیز کشت نمی‌شود. البته بسیاری از پرورش‌دهندگان، دانه ‌های جینسینگ و ریشه ‌های جوان آن را در حالی ‌که منتظر رسیدن محصول اصلی خود هستند، می‌فروشند.

در طی یک دوره شش ساله، تولیدکنندگان جینسینگ می‌توانند تا 200000 دلار در هر جریب درآمد داشته باشند که درآمد قابل‌توجهی است. رشد جینسینگ در مقیاس بزرگ یک فرآیند فشرده با ریسک بالا است و نیاز به استفاده از پارچه سایه‌دار پلی‌پروپیلن دارد. اما در مقیاس کوچک می‌توان آن را در زیرپوشش ‌های گیاهی با هزینه کم و حتی بدون هزینه کشت کرد.

4) اسطوخودوس

اسطوخودوس نیز از گیاهان دارویی کمیاب است که می‌تواند به ‌عنوان مهم ‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی منظور گردد. اسطوخودوس یک محصول بسیار متنوع است. گل‌های آن را می‌توان به‌صورت تازه یا خشک به گل‌فروشی‌ها فروخت. گل‌های خشک این گیاه را می‌توان به‌ صورت گل ‌آرایی یا تاج گل نیز درآورد یا مستقیماً به صنایع‌ دستی یا مغازه‌های لوازم صنایع‌ دستی فروخت.

البته از آن برای تهیه روغن اسطوخودوس نیز استفاده می‌شود. این گیاه یکی از ترکیبات رایج در محصولات رایحه ‌درمانی، محصولات مراقبت از پوست مانند صابون‌ها و لوسیون‌ها و حتی در بالش‌ها و کیسه‌های گیاهی است و خاصیت آرامش ‌بخشی بسیار فوق ‎العاده‎ای دارد.

5) زعفران

زعفران را می‌توان از مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی و گران‌ترین محصول گیاهی جهان دانست. قیمت هر پوند آن در بازارهای بین‌المللی حدوداً 2500 دلار می‌باشد. توصیف طعم زعفران سخت است، اما بیشتر مردم آن را با طعم عسل گلی توصیف می‌کنند.

زعفران از کلاله (بخشی از گل که توسط گرده جوانه می‌زند) از گیاه کروکوس تهیه می‌شود. برای تولید یک پوند زعفران خشک تقریباً 75000 گل لازم است. اما برای رشد این تعداد از گل‌های کروکوس، فقط یک ‌چهارم جریب زمین لازم است، بنابراین می‌توانید تصور کنید که رشد این محصول چقدر می‌تواند سودآور باشد.

زعفران در مناطق خشک با زمستان‌های معتدل بهتر رشد می‌کند. بااین‌حال، کاشت آن‌ها در چند تونل یا گلخانه می‌تواند آن‌ها را به یک محصول قابل‌دوام در مناطق دیگر نیز تبدیل کند.

6) گوجی بری

گوجی بری گیاهی بسیار مغذی است که مملو از آنتی ‌اکسیدان است و حتی ممکن است فواید ضد پیری و ضد سرطانی داشته باشد. خصوصیات این گیاه باعث می‌شود که آن‌ها به ‌طور گسترده‌ای به‌ عنوان یک غذای فوق ‌العاده در نظر گرفته شوند. بیشتر گوجی بری‌ها در چین رشد می‌کنند، اما این گیاه برای رشد در آب‌وهوای آمریکای شمالی نیز به‌خوبی سازگار است.

گوجی بری خشک ارگانیک با قیمت 20 دلار یا بیشتر به ازای هر پوند به فروش می‌رسد. گیاهان گوجی بری درختچه‌های چوبی برگ‌ریز و کمی خاردار هستند. آن‌ها در هنگام هرس و کشت به 3 تا 6 فوت می‌رسند، اگرچه در طبیعت می‌توانند تا 12 فوت نیز رشد کنند.

رشد گیاهان گوجی بری بهتر است در 6 هفته اول در داخل گلخانه شروع شوند، اما سپس می‌توان آن‌ها را در فضای باز پیوند زد. آن‌ها می‌توانند زمستان‌های سرد را نیز به ‌خوبی تحمل کنند.

7) واسابی

واسابی یا واسابی گیاهی است که برای تهیه سوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ممکن است بسیاری از افراد، موارد دیگر را به این نام جا بزنند که بیشتر مخلوطی از ترب، خردل و رنگ سبز است ولی طعم و خاصیت این گیاه را ندارد. زیرا واسابی از مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی است و گیاه گرانی محسوب می‌شود که قیمت یک ساقه 100 گرمی آن حدود 50 دلار است.

به‌علاوه طعم واسابی بسیار ناپایدار است و باید آن را تازه تهیه کرد. واسابی تازه واقعی فقط برای حدود 15 دقیقه پس از آسیاب شدن گیاه به‌صورت خمیر در بهترین حالت و طعم و مزه است.

پس‌ازآن، شروع به از دست دادن طعم می‌کند. بنابراین، اگر تابه‌حال چیزی با برچسب واسابی داشته‌اید که درست در مقابل شما آسیاب نشده باشد، احتمالاً واقعی نبوده است.

واسابی واقعی در حقیقت، یک ریشه نیست، بلکه یک ساقه متورم است. دو ماده موجود در این گیاه با هم ترکیب می‌شوند و طعم تند خاصی به آن می‌دهند، اما این ترکیب خیلی پایدار نیست و به ‌سرعت تجزیه می‌شود. برگ‌ها و ساقه برگ‌های این گیاه نیز خوراکی هستند.

واسابی به ‌سختی رشد می‌کند، زیرا جویبارهای آب شیرین را ترجیح می‌دهد. رشد آن نیز در مقادیر زیاد در گلخانه سخت است، به شدت زیرا مستعد ابتلا به بیماری است. در واقع، یکی از سخت ‌ترین محصولات در جهان برای رشد در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل شهرت و قیمت بالایی دارد.

8) گیاهان بونسای

بونسای یک درختچه یا درخت زینتی است که در گلدان رشد می‌کند. ریشه‌های آن برای جلوگیری مصنوعی از رسیدن به اندازه طبیعی خود محدود شده است. قیمت گیاهان بونسای از 20 دلار برای گیاهان جوان‌تر تا 5000 دلار یا بیشتر برای نمونه‌های بزرگ‌تر متغیر است.

برخی از بونسای ها 100 سال یا بیشتر رشد کرده‌اند و علیرغم اینکه تنها یک یا دو فوت قد دارند، هنوز سالم هستند. به همین دلیل قیمت بسیار بالایی دارند. بونسای یک سرگرمی نسبتاً گسترده است که همچنان در حال افزایش محبوبیت است.

بنابراین فرصت زیادی برای فروش بونسای به افرادی وجود دارد که می‌خواهند خودشان گیاهان را پرورش دهند یا فقط یک گیاه بونسای از قبل کشت شده خریداری کنند تا به‌عنوان تزئین نگهداری شود.

9) بامبو

بامبو یکی از گیاهان چوبی در جهان است. این‌ گیاه در ژاپن به ثبت رسیده است و اگرچه در چند سال اول رشدی را مشاهده نمی‌کنید، اما وقتی وارد مرحله رشد می‌شود، در یک روز بیش از 1 متر رشد خواهد کرد و واقعاً خارق‌العاده است.

ممکن است بامبو را به‌عنوان یک گیاه گرمسیری تصور کنید، اما درواقع چندین گونه مقاوم به سرما از آن وجود دارد که قادر به زنده ماندن در زمستان‌هایی است که دمای آن به زیر صفر می‌رسد. بامبو یک گیاه محوطه‌سازی همه‌کاره است که می‌تواند به‌عنوان گیاهان تزئینی مستقل فروخته شود یا برای ایجاد پرچین یا پرده استفاده شود. صاحبان خانه و باغبانان حاضرند تا 150 دلار برای یک گیاه بامبو در گلدان بپردازند.

بسیاری از پرورش‌دهندگان فعلی بامبو به ‌سختی می‌توانند نیاز مشتریان خود را به‌طور کامل برطرف کنند و این بدین معنی است که بامبو بازار بسیار خوبی دارد، اگر چه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و نیاز به صبر و حوصله خواهد داشت.

بامبو همچنین به دلیل استفاده از آن به‌عنوان پارچه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوایی زندگی می‌کنید که از رشد بامبو در فضای باز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید این محصول را علاوه بر گیاهان تزئینی، برای بسیاری از مصارف دیگر نیز پرورش دهید.

به ‌عنوان ‌مثال در بسیاری از غذاها و آبگوشت‌های آسیایی از شاخه‌های بامبو به‌ عنوان یک ماده خوراکی استفاده می‌شود، اگر چه برای خوراکی بودن باید با دقت آماده شود.

همچنین برای تولید ظروف آشپزخانه و کف‌پوش استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را به‌ عنوان سوخت زیستی کشت کرد. شاخه ‌های جدید بامبو فقط 8 تا 10 هفته طول می‌کشد تا به قد کامل برسند، اما پس‌ از آن به 3 تا 5 سال دیگر نیاز دارند تا به‌طور کامل بالغ شوند. بامبو که از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی محسوب می‌شود، در واقع یک علف است. بنابراین وقتی آن را برداشت می‌کنید، بدون نیاز به کاشت دوباره رشد می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که قطع کردن گیاه درواقع باعث می‌شود که در سال آینده سریع‌تر رشد کند. درنتیجه سودآوری بسیار بالایی خواهد داشت. بامبو مثال خوبی است که نشان می‌دهد محصولات با سود بالا همیشه لزوماً خوراکی نیستند!

10) انواع گل

ممکن است در مورد لاله‌ های هلندی در سال 1637 شنیده باشید که در آن یک پیاز گل لاله بیشتر ازآنچه یک فرد متوسط ​​در یک سال به دست می‌آورد، ارزش داشت. درحالی‌که کاشت گل امروزه چندان سودآور نیست، اما هنوز هم می‌تواند یک محصول خاص با ارزش بالا برای مزرعه یا گلخانه کوچک شما باشد.

در دسته اصلی گل‌ها، گزینه‌هایی که می‌توانید پرورش دهید تقریباً نامحدود است. می‌توانید طیف وسیعی از پیازها، گل‌های شاخه بریده، گل‌های خشک و غیره را پرورش دهید. پرورش گل یکی از ایده‌های سرگرمی و سودآور موردعلاقه بسیاری از افراد است، زیرا شروع آن برای هر کسی آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید کمی سرمایه برای بذر و برخی لوازم اولیه است.

برخی از گل‌ها بسیار سودآور هستند و در سال اول شروع به تولید درآمد خواهند کرد. پرورش ‌دهنده‌ ای که می‌داند چه کاری انجام می‌دهد، می‌تواند در یک فصل گلخانه ‌ای به ارزش بیش از 100000 دلار گل تولید کند. اگر گل‌ها را در فضای باز پرورش دهید، باید بتوانید در هر هکتار حدود 50000 دلار درآمد کسب کنید، حتی اگر به ‌صورت عمده به عمده ‌فروشان بفروشید.

البته باید تحقیقاتی در بازار انجام دهید تا ببینید چه نوع گلی در منطقه شما بیشتر مورد تقاضا است. برخی از گل‌های سودآور که جزو محصولات گلخانه ‌ای صادراتی هستند، عبارت‌اند از:

  • اسنپ ​​دراگون ها
  • زینیا
  • آفتابگردان
  • مریم گلی

 

 

11) برخی از سبزیجات

سبزی ‌های برگ‌دار که می‌توانند ماندگاری کمی طولانی مانند کاهو و کلم داشته باشند نیز از بهترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی در گلخانه ‌ها هستند. کشت و برداشت این محصولات بسیار آسان است. به ‌عنوان ‌مثال، سبزی‌های برگ‌ دار با سایر گیاهان زینتی بسیار خوب رشد می‌کنند و می‌توانند در شرایط مشابه رشد داشته باشند. برای افرادی که گیاهان زینتی پرورش می‌دهند، انجام این انتقال آسان است، زیرا آن‌ها فقط باید تکنیک‌های رشد مخصوص سبزی‌های برگ ‌دار را بیاموزند.

12) گوجه ‌فرنگی‌ ها

گوجه‌فرنگی به دلایلی یک محصول گلخانه ‌ای کلاسیک است. اول ‌از همه، گوجه ‌فرنگی همیشه مورد تقاضا است و برخی از انواع آن، مانند گوجه‌فرنگی San Marzano، ممکن است برای صنایع خاصی جذاب باشد. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی یک محصول بسیار متنوع است و می‌توان آن را در شرایطی مشابه با بسیاری از محصولات دیگر کشت کرد.

فلفل دلمه ‌ای گلخانه ای نیز در شرایطی مشابه گوجه‌فرنگی رشد می‌کند، بنابراین می‌توانید در گلخانه خود تنوع محصولی نیز ایجاد کنید. اگر می‌خواهید سود را به حداکثر برسانید، مطمئن شوید که از گونه‌های پر محصول مانند Heirlooms استفاده می‌کنید که زودتر می‌رسند.

13) پیاز، سیر و موسیر

یکی از بهترین نکات در مورد این پیازها این است که می‌توانید آن‌ها را مستقیماً در کف گلخانه زیر سایر محصولات خود بکارید. این به شما امکان می‌دهد واقعاً به بهترین نحو از فضای گلخانه خود استفاده کنید. به‌عنوان یک کشاورز گلخانه ‌ای، گزینه‌های شما تقریباً بی ‌پایان است.

بنابراین، برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید و ببینید کدام محصولات در بازار خاص شما سود بیشتری خواهند داشت. کشوری هم که قرار است محصولات خود را به آن صادر کنید، بسیار مهم است. زیرا باید کشوری باشد که خودش نتواند به‌اندازه کافی محصول موردنظر شما را کشت کند و به محصول شما نیاز داشته باشد.

سخن پایانی

انتخاب محصولات گلخانه ‌ای صادراتی به ‌صورت یک انتخاب یکسان در تمام کشورها نیست و بسته به اینکه شما می‌خواهید چه گیاه و محصولی را به کدام کشور صادر کنید می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. بنابراین شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع گیاهی را پرورش دهید و بعد مشخص کنید کدام کشورها به این محصول نیاز دارند تا بازاریابی محصول را از قبل انجام دهید تا بتوانید به بیشترین سود ممکن دست پیدا کنید.

ترجمه تخصصی: همیارگلخانه

 

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

 

سوالات متداول درباره “مهم ترین محصولات گلخانه ای صادراتی”:

1-مهم‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی کدامند؟

قارچ-میکرو گرین‌ها-جینسینگ-اسطوخودوس-زعفران-گوجی بری-واسابی-بونسای-بامبو-انواع گل-سبزیجات-گوجه ‌فرنگی‌ ها-پیاز، سیر و موسیر

2-مهم‌ترین مزایای قارچ به ‌عنوان یکی از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای قارچ به‌ عنوان یکی از محصولات گلخانه ‌ای صادراتی این است که آن‌ها را می‌توان به ‌صورت عمودی در کیسه‌های آویزان بزرگ، پرورش داد تا فضایی را که در اختیاردارید به حداکثر برسانید.

3-گران ترین محصول برای کاشت در گلخانه ها چیست؟

زعفران را می‌توان از مهم ‌ترین محصولات گلخانه ‌ای صادراتی و گران‌ترین محصول گیاهی جهان دانست. قیمت هر پوند آن در بازارهای بین ‌المللی حدوداً 2500 دلار می‌باشد.

4-فاکتورهای مهم برای راه اندازی کشت گلخانه ای چیست؟

ارزش نقدی هر کیلوگرم محصول -چرخه رشد محصولات و نحوه برداشت آنها- زمان و نیروی انسانی- بازدهی تولید- روش فروش محصولات- استفاده از کشت گلخانه ای عمودی- هدف از کشت گلخانه ای

 

 منابع:

https://www.entrepreneur-resources.net/7-of-the-most-profitable-greenhouse-crops

https://grocycle.com/most-profitable-crops-to-grow/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *