گلخانه گل ارکیده

گلخانه گل ارکیده؛ اصول کاشت، مراقبت و پرورش گلها

تبلیغات اینترنتی گلخانه

تبلیغات اینترنتی گلخانه

پلن های مختلف تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ را از قسمت فرم عضویت ویژه بررسی نمایید و برای ثبت سفارش، موارد دلخواه را کامل و ارسال نمایید.

گلخانه گل ارکیده؛ اصول کاشت، مراقبت و پرورش گلها

گلخانه گل ارکیده یکی از آن ایده های کارآفرینی است که می تواند سود قابل توجهی به دنبال داشته باشد. گل های ارکیده بسیار زیبا و باشکوه هستند! کمتر کسی است که به انواع ارکیده نگاه کند اما شیفته و مجذوب آن نشود! این گل ها در رنگ ها و بافت های متنوعی رشد می کنند و گران قیمت هستند. راه اندازی گلخانه ارکیده برای علاقه مندان به پرورش گل و گیاه زینتی، ایده ای منحصر به فرد است!

ارکیده ها از زیباترین گیاهان هستند، اما رشد آنها بسیار دشوار است. در صورتیکه شرایط مناسب باشد، به بهترین شکل رشد می کنند. رشد انواع ارکیده در گلخانه به شما امکان می دهد تا آنجا که ممکن است، این شرایط خاص را کنترل کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که بهترین و زیباترین گل های ارکیده را به بازار ارائه می دهید.

شما باید رطوبت گلخانه گل ارکیده را در سطح بالا نگه دارید؛ دمای شب باید 5 تا 10 درجه (سانتیگراد) خنک تر از روز باشد.

گردش خوب هوا، یعنی همان تهویه گلخانه نیز یک ضرورت است. مقدار نور مورد نیاز، بسته به نوع گیاه ارکیده می تواند بسیار متفاوت باشد، اما برای رایج ترین ارکیده ها (Phalaenopsis)، نور کم، لازم است.

فهرست مطالبی که در این محتوا می خوانید به شرح زیر است:

  • شرایط مهم و کلیدی یک گلخانه برای پرورش گل های ارکیده
  • کنترل محیط رشد و دما برای ارکیده ها، در گلدان های بدون خاک!
  • گلخانه گل ارکیده چقدر باید بزرگ باشد؟
  • نکات مهم برای پرورش گل های ارکیده در گلخانه
  • شرایطی که باید در گلخانه گل ارکیده، کنترل کنید
  • 1-تنظیم رطوبت گلخانه ارکیده
  • 2-تنظیم تهویه گلخانه ارکیده
  • 3-تنظیم روشنایی در گلخانه ارکیده
  • 4-تنظیم شرایط آبیاری در گلخانه ارکیده
  • چند نکته تکمیلی برای پرورش ارکیده در گلخانه:
  • چگونه از مشکلات رایج گلخانه های ارکیده جلوگیری کنیم؟
  • تریپس، مهم ترین آفت گل های ارکیده در گلخانه
  • جرم، کپک و قارچ؛ آفت ها و بیماری های مهم گل های ارکیده
  • 3-پوسیدگی ریشه، یک بیماری رایج در ارکیده ها
  • چگونه گل های ارکیده زیباتری در گلخانه پرورش بدهیم؟
  • مراقبت های مهم در گلخانه گل ارکیده در فصل زمستان
  • سوالات متداول درباره “احداث و راه اندازی گلخانه گل ارکیده”

 

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: نحوه کاشت رزبری در باغچه خانگی

شرایط مهم و کلیدی یک گلخانه برای پرورش گل های ارکیده

ساخت و راه اندازی یک گلخانه گل ارکیده، چندان دشوار نیست. شما فقط به پنج عنصر کلیدی نیاز دارید:

  • سطح بالای رطوبت
  • دمای گرم
  • هوای تازه و تمیز
  • میزان نور مناسب برای تنوع رشد
  • کاهش دما تا حد 5-10 درجه سانتیگراد در طول شب

تغییر جزئی شرایط بر اساس تنوع گل های ارکیده:

ارکیده ها را می توان بر اساس میزان نور و دمایی که برای رشد نیاز دارند به چند گروه کلی تقسیم کرد.

دسته اول: ارکیده هایی که روی زمین رشد می کنند (معمولاً “ارکیده های زمینی” نامیده می شوند) و برای رشد بهتر، به نور زیادی نیاز ندارند. از آنها برای پوشش کف یا ایجاد یک سایبان برگی فوقانی استفاده می شود. این ارقام گل های ارکیده همچنین می توانند دمای سردتر را تحمل کنند.

دسته دوم: ارکیده هایی که روی درختان رشد می کنند (به نام ارکیده اپی فیتیک شهرت دارند)؛ این گل ها برای حصول بهترین نتیجه، به نور بیشتر و دمای کمی بالاتر نیاز دارند.

کنترل محیط رشد و دما برای ارکیده ها، در گلدان های بدون خاک!

راه اندازی گلخانه ارکیده

راه اندازی گلخانه ارکیده

شاید بزرگترین دغدغه ذهنی متقاضیان احداث گلخانه گل ارکیده این باشد که این گل ها در خاک رشد نمی کنند! پس روش کار چیست؟

در واقع باید این گل ها را در داخل گلدان هایی پرورش داد که حاوی محیط مناسب برای رشد هستند اما خاک ندارند؛ چیزی که ما از آن با نام “محیط گلدانی” یاد می کنیم. برای رشد بهتر ارکیده ها، یک محدوده دمای ثابت نیاز نیست، و اینکه دما کمی در هنگام شب، کاهش یابد، ضروری است. این شرایط برای گلدهی عالی آنها مناسب است.

نکته بعدی که باید در نظر داشت این است که ارکیده ها در طبیعت روی درختان رشد می کنند و بنابراین مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از آب باران می گیرند نه از خاک.

یک محیط گلدان با شرایط عالی، حاوی رطوبت بالا، پیت ماس و پرلیت است که اغلب با مقداری خزه اسفاگنوم یا فیبر اسموندا مخلوط می شود. معمولاً ارکیده‌های درختی، بیشتر بستر پوستی یا فیبر اسموندا را ترجیح می‌دهند، در حالی که گونه‌هایی که در زمین رشد می‌کنند، پیت ماس یا اسفاگنوم ماس را ترجیح می‌دهند.

نسبت هر یک از مواد فوق در گلدان ها به گونه ارکیده بستگی دارد، بنابراین توصیه می کنیم کمی تحقیق کنید، یا با فروشنده محلی در بازار گل و گیاه مشورت داشته باشید. پرلیت، ماده معدنی است که به زهکشی خوب بستر کمک می کند، بنابراین برای هر دو مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که دما بالاتر می رود، باید در شب، شرایط دمایی، کاهش قابل توجهی داشته باشد، اما نباید بیشتر از ده درجه سانتیگراد یا کمتر از پنج باشد. اگر ارکیده‌ها در هوای خنک باشند، آسیب می‌بینند، بنابراین از خنک کردن گل ها از طریق جریان هوای سرد، خودداری کنید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: آسان ترین میوه ها برای باغبانی، بدون نیاز به مهارت و تخصص

گلخانه گل ارکیده چقدر باید بزرگ باشد؟

گلخانه گل ارکیده

گلخانه گل ارکیده

اکثر کسانی که برای اولین بار به فکر احداث گلخانه گل یا راه اندازی گلخانه پرسود می افتند، بر این تصمیم هستند که تا حد امکان از هزینه های اولیه خود کم کنند! اما باید همینجا به این افراد بگوییم که برای موفقیت در هر پروژه گلخانه داری یا باغبانی، به کمترین سرمایه نیاز است. و این موضوع درباره احداث گلخانه گل ارکیده نیز صدق می کند.

اگر به پرورش گل های ارکیده علاقه دارید، ابتدا یک محاسبه کلی و ارزیابی روی پروژه خود داشته باشید. از مشاوران راه اندازی کسب و کار کمک بگیرید. هرگز بی حساب و کتاب وارد صنعت گلخانه نشوید، چون فقط انرژی و پول و وقت خود را هدر می دهید.

و اما در این قسمت به این موضوع می پردازیم که یک گلخانه گل ارکیده باید چه خصوصیاتی داشته باشد:

فضای گلخانه ارکیده باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا گردش هوای خوبی داشته باشد بدون اینکه هوا، رطوبت خود را از دست بدهد، اما همچنین باید در سطح رطوبت و دمای مناسب نگهداری شود، که هر چه گلخانه بزرگتر شود، تنظیم و کنترل این شرایط، دشوارتر است.

ارکیده ها ممکن است برای رشد، به فضای زیادی در اطراف خود نیاز نداشته باشند، اما این شرایط را دوست ندارند که برگ های گل های اطراف با آنها برخورد کند؛ پس برای احداث گلخانه های ارکیده باید به فکر یک فضای بزرگ باشید تا بهتر رشد کنند.

  • برای درک حالت فوق، این مثال را در نظر بگیرید:

20 ارکیده رقم Phalaenopsis، با عرض 50 سانتی متر به حداقل 10 متر مربع فضای رشد گلخانه ای نیاز دارند. به این مورد باید ملاحظاتی را جهت ارتفاع گیاهان، یک فضای ذخیره سازی در زیر گلها که ممکن است نیاز باشد، اتاق وسایل و استراحت نیروی کار، و ساخت مسیرهای پیاده‌روی در داخل گلخانه، را نیز اضافه کنید.

نکات مهم برای پرورش گل های ارکیده در گلخانه

یک راه عالی برای تسلط کنترل بر نوسانات دمایی گلخانه گل ارکیده این است که گیاهان را روی نیمکت ها یا قفسه ها قرار دهید تا از تماس آنها با زمین جلوگیری کنید. یک روش محبوب دیگر، استفاده از نیمکت‌ها یا قفسه‌های مشبک با ظروفی در زیر آن است تا ‌زهکشی حاصل از آبیاری را جمع کند. این نوع چیدمان، باعث می شود ظروف، سرریز آب را حفظ کرده و آن را به رطوبت گلخانه اضافه کنند.

علف‌های هرز برای ارکیده‌ها نیز مشکلاتی را ایجاد می ‌کنند – ارکیده ها واقعاً این علف های اضافی را دوست ندارند – بنابراین اضافه کردن یک لایه شن ریز، سنگریزه یا پوسته می‌تواند مانع رشد علف‌های هرز شود و گیاهان شما را سالم ‌تر نگه دارد.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: درآمد گلخانه چقدر است و چطور سود بیشتری به دست بیاوریم؟

شرایطی که باید در گلخانه گل ارکیده، کنترل کنید

گلخانه گل ارکیده

گلخانه گل ارکیده

یک محیط گلخانه ای خوب، به ویژه برای ارکیده ها، به کنترلگر نیاز دارد، که چهار شرط اصلی را حفظ کند: رطوبت، گردش هوا، سطح نور و آبیاری. در قسمت بعدی به طور مفصل به هر کدام از این موارد می پردازیم:

1-تنظیم رطوبت گلخانه ارکیده

ارکیده ها در سطوح رطوبت بین 60 تا 80 درصد، بهترین عملکرد را دارند. سینی های جمع کننده آبراه زهکشی، مسیر خوبی برای افزایش رطوبت، به خصوص در مواقع گرم و آفتابی سال است، اما برای جلوگیری از بوی کپک زدگی و سایر مشکلات احتمالی آفات، نیاز است که سینی ها به طور مداوم، تمیز شوند. برخی ترجیح می دهند محیط گلخانه را با اسپری مه پاش، در فواصل زمانی مناسب، مه آلود کنند. این سیستم می تواند کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما بسیار خوب کار می کند و اغلب خودکار است.

برخی از مه افشان های تجاری به اندازه کافی نمی توانند اسپری کردن آب را به خوبی انجام دهند، و ممکن است منجر به توقف جریان آب یا پوسیدگی مسیر شوند. در هر صورت، سطح رطوبت گلخانه را با استفاده از یک رطوبت سنج گلخانه ای ساده، کنترل کنید.

2-تنظیم تهویه گلخانه ارکیده

هوا در تابستان، آسان ‌تر جریان پیدا می کند، زمانی که مجموعه‌ای از دریچه‌ها یا پنجره‌های رول‌آپ باز است، تهویه گلخانه به بهترین شکل صورت می گیرد. بستن پنجره ها در شب، ایده خوبی است، حتی اگر انتظار نرود دما به طور خطرناکی پایین بیاید – باد یا طوفان غیرمنتظره می تواند به راحتی به گل های ارکیده شما آسیب برساند.

اگر شرایط گلخانه در روز، برای ارکیده‌های شما خیلی خشک، گرم و ثابت است، باید از راه‌های مصنوعی به تنظیم تهویه محیط کمک کنید. فن های گلخانه ای کوچکی که در زیر سطح بوته قرار می گیرند برای این کار، کافی است، اما مطمئن شوید که آنها مستقیماً به سمت گیاهان، هوای خروجی را هدایت نکنند، یا جریان شدیدی از هوا به سمت گلها ایجاد نکنند.

کاشت ارکیده در گلخانه با رعایت فاصله مناسب از هم، به گردش بهتر هوا کمک می کند اما می تواند رطوبت را کاهش دهد. گلخانه گل ارکیده نباید بوی کهنگی یا کپک زدگی بدهد – اگر بوی کپک زدگی داشت، به جریان هوای بیشتری نیاز دارید.

3-تنظیم روشنایی در گلخانه ارکیده

همه گل های ارکیده، نور غیرمستقیم – و نه نور مستقیم – را دوست دارند، بنابراین یک پوشش یا سایه (شید گلخانه) برای گلخانه لازم است. گاهی اوقات ممکن است مکانی که برای احداث گلخانه ارکیده در نظر می گیرد، در مجاورت سایه انداز درختان بزرگ و تنومند باشد، که این شرایط ایده آل را فرآهم می کند.

بیشتر ارکیده ها به 12 تا 14 ساعت نور در روزهای تابستان، و از 10 تا 12 ساعت در روزهای فصل زمستان، برای رشد نیاز دارند.

در کشوری مانند انگلستان، یک گلخانه رو به جنوب باید در تابستان نور کافی داشته باشد، اما حتی در آن زمان نیز، در زمستان برای تامین نور مورد نیاز ارکیده ها به تجهیزاتی اضافی نیاز دارد. نصب چند لامپ فلورسنت یا لامپ های رشد نور در بالای گلخانه (15-20 سانتی متر بالاتر از گیاهان) کافی است.

می‌توانید از یک تایمر برای روشن و خاموش کردن خودکار چراغ ها استفاده کنید، یا می‌توانید تایمر را طوری تنظیم کنید که این کار را به صورت دستی انجام دهید – که به هر حال زمان خوبی برای بررسی ارکیده ها و سایر شرایط است.

ارکیده هایی که نور و سایه کافی دریافت می کنند، باید برگ های سبز روشن و رنگ های تند و جذاب داشته باشند. آثار رنگ زرد یا قهوه ای تیره روی برگ ها می تواند نشانه ای از عدم دریافت نور کافی (یا شاید مشکل دیگری) باشد.

4-تنظیم شرایط آبیاری در گلخانه ارکیده

آبیاری گل های ارکیده در گلخانه در مقایسه با سایر گیاهان، دشوارتر است. در اثر آبیاری زیاد، ریشه ها دچار پوسیده می شوند. اگر مقدار آب، خیلی کم باشد، ریشه ها خشک می شوند و برگ ها می ریزند. هدف این است که گل ها را به طور مداوم مرطوب نگه دارید، اما هرگز غرقابی نکنید. درست مانند زیستگاه های جنگل های بارانی که بسیاری از ارکیده ها در آنجا گسترش یافته اند.

چند نکته تکمیلی برای پرورش ارکیده در گلخانه:

  • برخی از ارکیده ها دوست دارند محیط رشدشان، بین دو فاصله آبیاری، کاملاً خشک باشد. این ترجیح می تواند به کاهش استرس گل ها کمک کنند!
  • اگر گلخانه شما در آب و هوای گرم تری قرار دارد، ارکیده ها در ماه های تابستان به آب زیادی نیاز نخواهند داشت، زیرا هوای محیط، مرطوب تر از مناطق سردتر خواهد بود. با این حال، همچنان باید به طور منظم، آنها را آبیاری کنید، و محیط رشد را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که همه چیز در تعادل است.
  • آبیاری گل های ارکیده بر اساس محیط رشد، متفاوت است.
  • درجه و روش آبیاری تا حدودی به محیط رشدی که استفاده می کنید بستگی دارد. خزه اسفاگنوم، آب را به خوبی حفظ نمی کند و بنابراین خیلی راحت و سریع، خشک می شود. پس از خشک شدن، جذب مجدد آب توسط آن دشوار است. نکته کلیدی در اینجا آبیاری مکرر (اما در مقادیر کمتر) است.
  • تراشه های پوسته به سرعت خشک می شوند، اما آب را برای مدت طولانی تری در ته ظرف ارکیده ها نگه می دارد.
  • پیت ماس شبیه به پوسته است، اما به عنوان یک قاعده کلی، فقط زمانی که 5 سانتی‌متر بالای آن خشک شد، باید دوباره آن را آبیاری کنید. این روش، سطح رطوبت کلی را در حد بهینه شده، حفظ می کند.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: ۳۴ تا از بهترین محصولات قابل کشت در گلخانه

چگونه از مشکلات رایج گلخانه های ارکیده جلوگیری کنیم؟

مشکلات رایج گلخانه های ارکیده

مشکلات رایج گلخانه های ارکیده

در گلخانه گل ارکیده، چندین مشکل رایج ممکن است به وجود بیارد. برخی از آنها نتیجه آبیاری بیش از حد است: کپک یا قارچ می تواند در محیط رشد، ایجاد شود. وجود تریپس و پوسیدگی ریشه، دو مشکل دیگر رایج برای گل های ارکیده در گلخانه هستند.

در این قسمت به معرفی این مشکل ها و روش های حل آنها می پردازیم:

1- تریپس، مهم ترین آفت گل های ارکیده در گلخانه

تریپس ها (Thrips حشرات کوچکی هستند که در اطراف گل ها و جوانه ها می خزند و بافت تازه را از بین می برند. “میج ها” یا مگس ریزه، بسیار شبیه تریپس هستند و این دو اغلب به جای یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. خبر خوب این است که هر دو را می توان با استفاده از روش های مشابه مراقبت کرد. بهترین راه برای مقابله با آنها در قسمت زیر آورده شده است:

  • از صابون حشره کش روی قسمت های بالایی و زیرین برگ ها، اتصالات ساقه و برگ ها و (در صورت امکان) روی ریشه ها نیز استفاده کنید. گیاه را وارونه کنید تا اضافی آن از گره های برگ خارج شود.
  • از نوارهای چسبنده استفاده کنید تا حشرات، هنگام فرار از صابون، به دام بیفتند.
  • کنه های شکارچی می توانند حجم زیادی از جمعیت تریپس را ببلعند، اما این فقط برای ارکیده ها در محیط گلخانه ای توصیه می شود.

برخی از افراد ترجیح می دهند تریپس را با آبیاری زیاد، غرق کنند، اما کسانی که این کار را انجام می دهند باید مراقب باشند که با آب اضافی، مشکل قارچی شدن یا پوسیدگی ریشه ایجاد نشود.

2- جرم، کپک و قارچ؛ آفت ها و بیماری های مهم گل های ارکیده

با استفاده از این روش ها می توان از رشد کپک ها و قارچ ها جلوگیری کرد:

  • چهار قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک گالن (4 لیتر) آب مخلوط کنید و دو قاشق چایخوری صابون حشره کش به آن اضافه کنید.
  • یک پارچه معمولی را در مخلوط خیس کنید و برگ های ارکیده را پاک کنید، و تا جایی که می توانید به آرامی روی آنها را با این محلول، بپوشانید.
  • هفته ای دو بار این روش را تکرار کنید تا کپک یا قارچ از بین برود.

اگر این روش جواب نداد، ممکن است لازم باشد قارچ کش های حاوی مس را امتحان کنید. اگر این کار را می کنید، دستورالعمل های روی بسته را با دقت دنبال کنید.

توصیه می‌شود پس از رفع مشکل، ارکیده را مجدداً گلکاری کنید، بنابراین می‌توانید از گلدان تازه، محیط کشت تازه استفاده کنید. این کار باید احتمال بروز مجدد مشکل را به حداقل برساند. خاک آلوده را دور بریزید و گلدان را به طور کامل (با قارچ کش، مخلوط جوش شیرین یا مخلوطی از 30 درصد سفید کننده و 70 درصد آب) قبل از استفاده مجدد، ضدعفونی کنید.

محیط‌های آلوده و گلدان‌ها را بیرون بیندازید و ارکیده را در آب پراکسید هیدروژن غوطه‌ور کنید. به یاد داشته باشید، این مشکلات می‌توانند از گیاهی به گیاه دیگر نیز سرایت کنند، بنابراین شما باید گیاهان آلوده را جدا کرده و برای محافظت از بقیه، ناحیه آلوده اصلی را کاملاً تمیز کنید.

3-پوسیدگی ریشه، یک بیماری رایج در ارکیده ها

پوسیدگی ریشه در گل های ارکیده یک مشکل جدی ناشی از اثرات قارچ یا کپک است و نمی توان آن را به همان روشی که در بالا توضیح داد درمان کرد. بهبودی ارکیده هایی که دچار پوسیدگی ریشه شده اند یک سال یا بیشتر طول می کشد. پوسیدگی ریشه را با نشانه رشد ریشه های سیاه و مرکب که از گیاه می ریزند، شناسایی کنید. تغییر رنگ سیاه حتی ممکن است به ساقه نیز برسد.

کاشت ارکیده ها در گلدان دیگر، هر دو سال یکبار می تواند از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند. همچنین حفظ رطوبت ثابت و مناسب در محیط کشت می تواند مانع از پوسیدگی ریشه شود.

اگر متوجه پوسیدگی ریشه در ارکیده ها در گلخانه شدید، این مراحل را برای مبارزه با آن دنبال کنید:

  • گیاه را از گلدان خارج کرده و تمام محیط های رشد قدیمی را تمیز کنید.
  • تمام ریشه ها و بافت های آسیب دیده گیاه را پاک کنید (حذف کنید). (اگر ساقه آلوده باشد، بعید است گیاه بهبود یابد و احتمالاً باید دور ریخته شود).
  • گیاه را کاملا با آب بشویید.
  • قارچ کش را روی بافت های اطراف نواحی آلوده بمالید.
  • ارکیده را در خزه اسفاگنوم بکارید، به سطوح رطوبت توجه زیادی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که هوای تازه زیادی در جریان باشد.
  • اگر گیاه طی دو ماه بهبود نیافته باشد، بعید است که زنده بماند.

 

تولید محتوا سایت گلخانه

تولید محتوا سایت گلخانه

 

چگونه گل های ارکیده زیباتری در گلخانه پرورش بدهیم؟

اصلی ترین جذابیتی که ارکیده ها برای مردم دارند، رنگ های تند و تیز و دلفریب آنها است. یکی از معیارهای کلیدی برای پرورش گل های ارکیده منحصر به فرد در گلخانه، بارورسازی مناسب محیط رشد است – اما ترفندهای دیگری نیز وجود دارد:

  • نور، عامل کلیدی است. دریافت دو ساعت اضافی نور در طول روز می تواند باعث گلدهی بهتر ارکیده ها شود.
  • فسفر می تواند شکوفه های قوی و زودرس را تقویت کند.
  • یک کود متعادل (مانند ترکیب 10-10-10 یا 12-12-12) این اطمینان را ایجاد می کند که وقتی ارکیده ها در حال رشد هستند، همه عناصر مغذی برای شکوفا شدن را در اختیار دارند. هر ماه از نصف دوز توصیه شده کود استفاده کنید، زیرا ارکیده ها به دوز کامل کود، نیاز ندارند.

مراقبت های مهم در گلخانه گل ارکیده در فصل زمستان

هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد که شکوفه دهی ارکیده ها در زمستان اتفاق بیوفتد، توصیه می کنیم شکوفه دهی را به ماه های تابستان محول کنید. در طول زمستان، مراقبت هایی که انجام می دهید باید بر اساس حفظ پایه گل های سالم باشد.

هرچه گلخانه گل ارکیده، کوچکتر باشد، گرم کردن و مرطوب کردن آن آسان تر خواهد بود، اما می تواند در معرض کمبود گردش هوا باشد – با این حال می توانید از وزش بادهای سرد جلوگیری کنید!

عایق کاری گلخانه، یک راه عالی برای حفظ گرما است، اما باعث کاهش نور خورشید می شود. این پوشش عایق همچنین می تواند گردش تهویه گلخانه را مختل کند، پس به یک یا چند فن کوچک نیاز است.

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

بازاریابی گلخانه ای

بازاریابی گلخانه ای

 

سوالات متداول درباره “احداث و راه اندازی گلخانه گل ارکیده”:

1- نیاز گل های ارکیده به نور، هنگام رشد در گلخانه چقدر است؟

ارکیده ها در ماه های تابستان بین 12 تا 14 ساعت و در زمستان به 12 تا 14 ساعت نور نیاز دارند. در مناطقی که نور طبیعی کافی نیست، لامپ های فلورسنت یا رشد می توانند نور طبیعی را افزایش دهند.

2-زمان شکوفه دهی گل های ارکیده در گلخانه چه موقع است؟

گل های ارکیده در گلخانه به طور متوسط، کمی بیشتر از یک ماه شکوفا می شود. با تأمین شرایط ایده آل، این دوره می تواند تا چندین ماه طول بکشد. این زمان برای ارقام مختلف ارکیده، فرق دارد. برخی از ارقام، فقط برای چند هفته شکوفا می‌شوند و گونه‌هایی که گل‌دهی بیشتری دارند، تا دو سال گل‌های خود را به نمایش می‌گذارند!

3- آیا گل ارکیده می تواند بیش از یک بار در سال شکوفا شود؟

ارکیده ها معمولاً یک بار در سال، در حالت طبیعی، شکوفا می شوند، مگر اینکه از نوع خاصی باشند که دو بار در سال، گلدهی داشته باشند. اگر شرایط بهینه باشد و شما تمام آنچه را که نیاز دارند را برای آنها فراهم کنید، می‌توان شکوفه ‌دهی تقریباً مداوم را از آنها انتظار داشت.

4- مشکلات رایج در گلخانه های  گل ارکیده چیست؟

پوسیدگی ریشه – آفت های تریپس و مگس ریزه – رشد قارچ و کپک ها-حمله حلزون ها و راب ها – ملخ ها – سوسک ها – سرمازدگی – پروانه ها- شته ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *