ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان

چطور یک گلخانه کوچک در آپارتمان داشته باشیم؟

تبلیغات برای گلخانه ها

چطور یک گلخانه کوچک در آپارتمان داشته باشیم؟

گلخانه کوچک در آپارتمان نقلی با متراژ محدود، به خانواده ها این فرصت را می دهد تا در هر فصل از باغبانی کردن و پرورش گل و گیاه لذت ببرند. اگر در آپارتمانی زندگی می کنید که نه تراس بزرگ دارید و نه حیاط دلباز که باغبانی کنید، این مطلب برای شما مناسب و مفید است. با چند راهکار بسیار آسان می توانید در داخل اتاق یا کنار سالن نشیمن، نزدیک به پنجره، یک گلخانه نقلی و جمع و جور برای خودتان دست و پا کنید!

باغبانی کردن در فصل زمستان، آن هم در خاک باغچه، کمی دشوار است؛ چه بسا که گیاهان نمی توانند سرمای هوا را تحمل کنند! پس شما عملاً در زمستان، بیکار هستید و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید! این موضوع را یک بدشانسی تلقی نکنید. ما برایتان یک روش خوب معرفی می کنیم که می توانید با کمترین هزینه، گلخانه کوچک در آپارتمان خود داشته باشید و از باغبانی کردن و برداشت محصولات خوراکی، لذت ببرید!

این مدل گلخانه ها بهترین گزینه برای زیباسازی یک گوشه آشپزخانه شما هستند. ایده جالبی است اگر بتوانید قفسه های دیواری درست کنید و گلخانه کوچک تان را روی آن برپا نمایید؛ حتی اگر فضای زیادی در آشپزخانه نداشته باشید، باز هم می توانید با اندکی خلاقیت، مکان مناسبی برای گلخانه زیبا و دوست داشتنی تان انتخاب نمایید.

آماده هستید تا گلخانه کوچک در آپارتمان نقلی خودتان را بسازید؟ پس در ادامه مطلب نیز ما را همراهی کنید……..

عنوان هایی که در این مطلب می خوانید به صورت زیر هستند:

  • برای ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان به چه چیزهایی نیاز داریم؟
  • چه گیاهانی برای کاشت در گلخانه کوچک در آپارتمان، مناسب تر هستند؟
  • پرورش سبزی خوردنی در گلدان، پشت پنجره!
  • به غیر از ریحان، چه چیزهایی در گلدان بکاریم؟
  • نکات تکمیلی درباره کاشت سبزی ها در گلخانه کوچک در آپارتمان
  • سوالات متداول درباره “ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان”

 

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: تولید محتوا برای تجهیزات گلخانه ای؛ نیاز ضروری فروشندگان امروزی!

برای ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان به چه چیزهایی نیاز داریم؟

ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان

ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان

برای ساخت یک گلخانه کوچک در آپارتمان تان به ساده ترین وسایل و لوازم نیاز دارید. شاید اگر خوب بگردید، برخی از این وسایل مورد نیاز را در خانه تان پیدا کنید که بلااستفاده بوده اند و اکنون شما می توانید با آنها، گلخانه نقلی و زیبای خودتان را بسازید.

اگر لوازمی در اختیار ندارید، ما به شما خواهیم گفت چه چیزهایی باید تهیه کنید. شما در رتبه اول به یک بستر برای کشت بذرها نیاز دارید. این بستر را مطابق با اندازه یا فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. تعدادی گلدان با اندازه متوسط و سطح مقطع مربعی، یا یک تخت مستطیلی شکل با دیواره های حدود 20 سانتی متری، یا یک گلدان آماده مستطیلی پهن، برای این کار مناسب است.

اگر قوطی های حلبی بلااستفاده دارید، یا اگر ظروف پلاستیکی دور انداختنی دارید، آنها را کنار هم بگذارید تا به عنوان بستر خاک گیاهان تان به کار برود. فراموش نکنید هر بستر یا ظرفی که انتخاب می کنید باید شیارها یا سوراخ هایی در کف داشته باشد تا موقع آبیاری بذرها، آب اضافه خارج شود.

در مرحله بعدی، به خاک مناسب کاشت و بذر مورد نظرتان نیاز دارید. خاک معمولی را از فروشگاه های لوازم باغبانی بخرید؛ و بذر آماده را نیز به صورت بسته بندی های استاندارد می توانید از فروشگاه انواع بذر خریداری کنید. مکانی که برای ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان انتخاب می کنید باید روشن و نورگیر باشد و به تهویه کافی دسترسی داشته باشد.

در ادامه خواهید دید که باید بذر چه گیاهانی را بخرید که برای این مدل گلخانه های خانگی کوچک مناسب باشند. همچنان با ما همراه باشید.

 

تبلیغات اینترنتی گلخانه

تبلیغات اینترنتی گلخانه

 

چه گیاهانی برای کاشت در گلخانه کوچک در آپارتمان، مناسب تر هستند؟

گلخانه کوچک در آپارتمان

گلخانه کوچک در آپارتمان

وقتی قرار است کشت گلخانه ای را در مقیاس بسیار محدود انجام دهید، بهترین گیاهان، عبارت هستند از: سبزیجات کوچک نظیر جعفری، ریحان، پیازچه، نعناع. انواع سبزی های خوردنی برای این مدل گلخانه ها مناسب اند.

یک پیشنهاد این است که می توانید انواع سبزیجات گلخانه ای را تا زمان جوانه زدن داخل این نوع بسترهای کشت، در خانه پرورش بدهید، و وقتی جوانه زنی رخ داد، گیاه را به بسترهای وسیع تر برای رشد بیشتر منتقل کنید. این در حالی است که مکان کافی را داشته باشید و هوا، معتدل باشد.

انواع گیاهان را می توانید در گلخانه کوچک در آپارتمان، روی قفسه های دیواری بکارید؛ به شرطی که وزن سبک داشته باشند و در حد کم، رشد کنند. همه گیاهان در گلخانه خانگی به چند ساعت نور در طول روز نیاز دارند، بنابراین، اگر دسترسی چندان به نور روز ندارید، از برخی چراغ های رشد گیاه استفاده کنید. آبیاری گیاهان در بستر کشت، در حد متعادل فراموش نشود؛ آنها را فقط مرطوب نگه دارید، و از غرقاب شدن آنها جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: اسفناج گلخانه ای؛ صفر تا صد کاشت و برداشت

پرورش سبزی خوردنی در گلدان، پشت پنجره!

یکی از بزرگ ترین مزیت های داشتن گلخانه نقلی در آپارتمان، پرورش انواع سبزی خوردنی است. همان سبزی هایی که در سفره غذا، کنار انواع خوراک ها و کباب ها واقعاً به دل ما می چسبد!

پس به جای اینکه به فکر بستر کشت بزرگ تر باشید، به راحتی می توانید بذر سبزی خوردنی را در گلدان ها بکارید و پشت پنجره در آپارتمان خود قرار دهید. بهترین گیاه برای کاشت در گلدان، در آپارتمان، ریحان است. این سبزی خوردنی معطر و محبوب، اگر در باغچه روباز کاشته شود، به شدت مورد حمله حلزون ها قرار می گیرد، یا وزش باد می تواند ساقه های ترد و شکننده آن را از بین ببرد.

بذرهای ریحان را از فروشگاه خریداری کنید؛ ریحان سبز و ریحان بنفش، هر دو قابل کاشت در یک گلخانه کوچک در آپارتمان هستند. مکان مناسبی را که دسترسی خوب به نور خورشید دارد انتخاب کنید و گلدان ریحان را آنجا بگذارید. اگر تراس یا بالکن دارید، گلدان های ریحان را در طول روز، چند ساعتی در هوای آزاد قرار دهید تا عطر بهتری پیدا کنند.

سبزی خوردنی در گلدان

سبزی خوردنی در گلدان

به غیر از ریحان، چه چیزهایی در گلدان بکاریم؟

سبزی های خوردنی یک ساله و گیاهان با خواص دارویی، دو ساله برای کاشت در گلدان ها در داخل آپارتمان ها مناسب هستند. به غیر از ریحان، می توانید سبزی های پرطرفدار از جمله شاهی، جعفری، کرفس، مرزه یک ساله، پیازچه و شوید را در گلدان های مناسب بکارید و پشت پنجره های آپارتمان قرار دهید تا رشد کنند و قابل مصرف باشند.

اگر بتوانید کمی دانش خود را درباره کاشت گیاهان دارویی در گلدان بالاتر ببرید می توانید در گلخانه کوچک خود، انواع گیاهان از جمله زنجبیل، زردچوبه، مرزه یا گشنیز را در طول سال پرورش دهید. به ویژه آنکه راه اندازی گلخانه گیاهان دارویی یکی از پرسودترین پروژه هایی است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نکات تکمیلی درباره کاشت سبزی ها در گلخانه کوچک در آپارتمان

بررسی گیاهان برای وجود آفات در بسترهای کشت، داخل آپارتمان شما یک نیاز ضروری است. تمام سبزیجات خوراکی و گیاهان ادویه ای که در گلخانه کوچک آپارتمان رشد می کنند باید به طور مرتب از نظر آلودگی به آفات بررسی شوند. کنه‌های عنکبوتی و شته‌ها به ‌سرعت گسترش می‌یابند، به‌ویژه در زمستان که هوای خشک برای گیاهان مشکل‌ساز است.

اکثر این گیاهان را می توانید در اواخر زمستان یا اوایل بهار در گلدان ها یا بسترهای کشت خانگی بکارید. می توانید بذرها را مستقیماً در جعبه ها یا گلدان هایی بکارید که گیاهان بعداً در آنجا رشد می کنند. با این حال، دانه ها را خیلی متراکم نپاشید. فقط در مورد سبزی های شاهی و کرفس، تا حدودی می توانید بذرها را نزدیک به همدیگر بپاشید.

یک پیشنهاد خوب این است که می‌توانید از سینی‌های بذر یا تکثیرکننده‌ها نیز برای رشد بهتر گیاهان تان استفاده کنید، اما پس از سبز شدن، باید نهال‌ها را به صورت جداگانه در ظرف‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تر قرار دهید.

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

 

تولید محتوا سایت گلخانه

تولید محتوا سایت گلخانه

 

سوالات متداول درباره “ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان”:

1-چه گیاهانی برای کاشت در گلخانه کوچک در آپارتمان، مناسب تر هستند؟

جعفری، ریحان، پیازچه، نعناع. انواع سبزی های خوردنی -شاهی-کرفس

2-مهم ترین آفت های سبزی خوردنی در گلدان چیست؟

شته ها – کنه های عنکبوتی

3-شرایط رشد سبزی خوردنی در آپارتمان ها چیست؟

دسترسی خوب به نور خورشید -هوای تازه – آب کافی

4-بستر کشت گلخانه کوچک در آپارتمان چه چیزهایی می تواند باشد؟

گلدان های مستطیلی با دیواره بلند-گلدان های مربعی با عمق مناسب – قوطی های حلبی که در ته آن سوراخ وجود دارد – بسترهای کشت تجاری

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *