درآمد گلخانه چقدر است

درآمد گلخانه چقدر است و چطور به سود بیشتری برسیم؟

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

درآمد گلخانه چقدر است و چطور سود بیشتری به دست بیاوریم؟

به‌طورکلی نمی‌توان گفت درآمد گلخانه چقدر است، زیرا گلخانه‌ها از نظر ویژگی‌های مختلف مانند شرایط محیطی، نوع گلخانه، تجهیزات گلخانه، نوع گیاه کشت شده در آن و بسیاری از موارد دیگر با هم متفاوت هستند. هرکدام از این مشخصات می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت محصولات گلخانه‌ای داشته باشد و درنتیجه برای درآمد گلخانه تفاوت ایجاد می‌کند.

اما اگر شرایط گلخانه‌ها را از هر نظر یکسان در نظر بگیریم، می‌توانیم با رعایت برخی نکات میزان سودی که از گلخانه به دست می‌آوریم را تا حد زیادی افزایش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم درآمدزایی گلخانه به چه مواردی بستگی دارد و چطور می‌توان سودآوری گلخانه را افزایش داد.

درآمد گلخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد گلخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد گلخانه به چه عواملی بستگی دارد

 

موارد بسیار زیادی در یک گلخانه می‌توانند میزان درآمد از گلخانه را مشخص کنند که از نظر فنی مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

1-نوع گیاه کشت شده

بسیار مهم است که شما چه نوع گیاهی را برای کشت در گلخانه انتخاب می‌کنید و محصولات کشت شده تأثیر مستقیمی بر درآمدزایی گلخانه دارند. در واقع اگر محصول شما از نظر اقتصادی ارزش داشته باشد، حتی در سطح کمتر می‌تواند درآمد بیشتری نسبت به یک محصول کم‌ارزش در سطح بیشتر ایجاد کند. به ‌عنوان ‌مثال تولید یک هکتار زعفران، ارزش بیشتری از یک یا دو هکتار سیب ‌زمینی دارد و قطعاً درآمد بیشتری را نیز ایجاد خواهد کرد. بنابراین اولین مورد در یک گلخانه که درآمد آن را مشخص می‌کند، نوع محصولی است که در گلخانه کشت می‌شود.

2-مساحت گلخانه

بعد از نوع محصول، میزان کشتی که انجام می‌دهید می‌تواند مؤثرترین عامل در میزان درآمد گلخانه باشد. گلخانه این مزیت را دارد که می‌توانید چندین برابر مساحت گلخانه را زیر کشت ببرید که در زمین‌های طبیعی مزرعه این کار ممکن نیست. برای انجام این کار شما می‌توانید کشت طبقاتی انجام دهید. به‌ عنوان ‌مثال می‌توان چندین طبقه کشت قارچ را در یک گلخانه کوچک انجام داد و محصول زیادی را برداشت نمود. با این کار مثلاً در یک سطح 200 متری شما می‌توانید تا 1000 متر را نیز زیر کشت ببرید که هر مقدار بیشتر این کار را بتوانید بسته به ارتفاع و تجهیزات گلخانه انجام دهید، درآمد از گلخانه شما برای یک محصول خاص افزایش پیدا می‌کند.

3-مکان گلخانه

بااینکه شما می‌توانید تمامی محصولات گلخانه خود را به کشورهایی که محصولات شما را نیاز دارند، صادر کنید، اما بازهم مکان گلخانه می‌تواند تأثیر زیادی بر درآمد گلخانه داشته باشد. به ‌عنوان ‌مثال هرچه گلخانه شما به بازار مصرف‌کننده نزدیک‌تر باشد، میزان هزینه‌های حمل‌ونقل کاهش پیدا می‌کند یا اگر در گلخانه خود محصولاتی را کشت کنید که در شهر خودتان کمیاب هستند، می‌توانید به‌راحتی درآمد خود را تا حد زیادی حتی بدون زحمت زیاد بازاریابی، افزایش دهید. زیرا بازار مصرف‌کننده نزدیک شما به محصولات شما نیاز دارند. همچنین میزان دسترسی گلخانه به منابع انرژی می‌تواند تأثیر زیادی در هزینه‌های انرژی و درنتیجه درآمد گلخانه به‌صورت خالص ایجاد کند.

4-تجهیزات و سیستم ها در گلخانه

هرچه گلخانه شما مجهزتر باشد و به سیستم‌هایی مانند سیستم آبیاری قطره‌ای گلخانه، سیستم کنترل رطوبت، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، سیستم تهویه هوا و …. تجهیز شده باشد و همچنین از مصالح بهتری مانند فولاد و بتن و … برای ساخت آن استفاده شده باشد، می‌توان گیاهان حساس‌تر، کمیاب‌تر و گران‌تر را در این گلخانه در سطح زیاد کشت نمود. درنتیجه قطعاً درآمد گلخانه در این شرایط بسیار بالاتر از گلخانه‌ای است که تجهیزات کافی برای کشت هر نوع محصولی را ندارد و تنها برخی از محصولات را می‌تواند کشت کند.

5-تعداد کاشت و محصولات

به‌طورکلی گلخانه این ویژگی را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم طول فصل رشد گیاهان را افزایش داده و حتی در فصولی که زمان کاشت یک گیاه نیست با ایجاد شرایط موردنیاز آن را کشت کنیم. بنابراین اگر شما محصولاتی را انتخاب کنید که سریع به زمان برداشت می‌رسند و بتوانید چند بار در سال عملیات کاشت، داشت و برداشت را انجام دهید، قطعاً درآمد گلخانه خود را افزایش خواهید داد.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: انواع گلخانه ها در ایران و نگاهی بر اصول طراحی و ساخت

ایجاد شرایط مورد نیاز محصولات در گلخانه و مدیریت صحیح

اگرچه تجهیزات مدرن به ما کمک می‌کنند تا حد زیادی شرایط خوبی را در گلخانه‌ها برای محصولات مورد نظرمان ایجاد کنیم، اما این کار به‌تنهایی منجر به تولید محصولات با کیفیت و افزایش درآمد گلخانه نمی‌شود. در واقع تجهیزات تنها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نظارت بهتری بر شرایط گلخانه داشته و بهتر شرایط مورد نیاز محصولات کشت شده مانند دما، رطوبت، نور، خاک مورد نیاز، کود دهی، آب و …. را فراهم کنید.

اگر نتوانید این نیازهای محصولات را برطرف کنید، نتوانید نگه‌داری و نظارت مناسبی بر محصولات داشته باشید و زمان کافی برای بررسی و بهبود روند رشد محصولات خود نگذارید، قطعاً محصولات باکیفیتی برداشت نخواهید کرد و درآمد گلخانه شما کاهش پیدا می‌کند. اما در صورتی ‌که بتوانید شرایط را به ‌خوبی مدیریت کنید و همه نکات مربوط به کاشت و روند رشد یک محصول را به‌خوبی رعایت کنید، درنهایت یک محصول بسیار مرغوب خواهید داشت که حتی می‌توانید آن را صادر کرده و درآمد دلاری کسب کنید.

چطور سود گلخانه را افزایش دهیم؟

چطور سود گلخانه را افزایش دهیم؟

چطور سود گلخانه را افزایش دهیم؟

 

همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، خارج از اینکه عوامل بسیار متعددی می‌توانند بر درآمد گلخانه تأثیر بگذارند و در قسمت قبلی مهم‌ترین آن‌ها را توضیح دادیم، اگر همه شرایط را یکسان فرض کنیم، موارد و نکاتی هستند که به شما کمک می‌کنند درآمدزایی گلخانه خود را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید کسب‌وکار گلخانه خود و میزان درآمد آن را افزایش دهید به نکات زیر عمل کنید:

1-برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید.

یک برنامه روشن برای موفقیت شما به‌عنوان یک کارآفرین ضروری است. این کار به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب‌وکار خود را ترسیم کنید و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شود، عبارت‌اند از:

  • الف-هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار گلخانه‌ای چیست؟
  • ب-هزینه‌های جاری برای یک کسب‌وکار گلخانه‌ای چیست؟
  • ج-بازار هدف تان چه کسانی هستند؟
  • د-کسب‌وکار گلخانه‌ای چگونه درآمدزایی می‌کند؟
  • پ-چقدر می‌توانید از مشتریان هزینه دریافت کنید؟
  • و-یک کسب‌وکار گلخانه‌ای چقدر می‌تواند سود داشته باشد؟
  • ز-چگونه می‌توانید کسب‌وکار خود را سودآورتر کنید؟
  • ح-نام کسب‌وکار خود را چه خواهید گذاشت؟

بیایید نگاه مختصری به هر کدام از این نکته ها داشته باشیم:

الف-هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار گلخانه‌ای چیست؟

باید برای ساخت یا اجاره گلخانه و همچنین موجودی، آبیاری، کود، پنکه و شیلنگ، نیمکت و میز، صندوق، بیمه و دستمزد کارمندان و آیتم‌های مورد نیاز دیگر که نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارند، هزینه شود.

ب-هزینه‌های جاری برای یک کسب‌وکار گلخانه‌ای چیست؟

می‌توانید برای گلخانه خود ملک خریداری کنید یا یک ساختمان موجود و آماده را اجاره کنید. چنین فضایی احتمالاً هزینه قابل توجهی خواهد داشت. اگر بخواهید زمین آن را بخرید، قطعاً ممکن است به بیش از چند صد میلیون تومان پول نیاز داشته باشید و یا شاید بتوانید به‌طور قسطی این کار را انجام دهید. شما باید انواع گیاهان، گل‌ها، محصولات، دانه‌ها و سایر موارد مربوط به باغبانی و محوطه‌سازی را که می‌توانید در گلخانه خود کشت نمایید را خریداری کنید. رقم دقیق هزینه این موارد به‌اندازه گلخانه شما بستگی دارد.

خدمات انرژی مورد نیاز برای گلخانه شما، ازجمله آب و برق، نیز به‌صورت ماهیانه هزینه‌هایی را ایجاد خواهند کرد که باید از همان ابتدا برایشان برنامه‌ریزی کنید. زیرا حتی اگر یک روز نتوانید آن‌ها را تأمین کنید، بخصوص اگر در شرایط نامساعد آب و هوایی مثلاً در شرایط سرما گیاهان گرمادوست را در گلخانه خود کشت کرده باشید، ممکن است تمام زحمات شما به هدر رود و درآمد از گلخانه تا حد زیادی کاهش پیدا کند. همچنین باید تعداد کارگران مورد نیاز و حقوق روزانه آن‌ها را در بخش هزینه‌ها محاسبه کنید که این میزان حقوق بسته به نوع فعالیت فرد و مکان گلخانه شما می‌تواند متفاوت باشد.

ج-بازار هدف تان چه کسانی هستند؟

مشتری ایده آل، صاحب کسب‌وکاری است که به مجموعه متنوعی از گل‌ها و گیاهان و یا محصولات زراعی که شما کشت می‌کنید، نیاز دارد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به کشاورزان، صاحبان مهدکودک‌ها، خواربارفروشان، گل‌فروشی‌ها و غیره اشاره کرد. صاحبان مشاغل گلخانه‌ای نیز امروزه ترجیح می‌دهند محصولات خود را به‌طور مستقیم به طور مستقیم به مصرف کنندگان بفروشند تا بدون واسطه دلالان، درآمد گلخانه خود را افزایش دهند. هدف این است که مجموعه وسیعی از موجودی را به هر مشتری بفروشید تا جریان ثابتی از کشت و فروش گل‌ها، گیاهان، محصولات و سایر سبزیجات را حفظ کنید و گلخانه شما به یک درآمد ثابت و روند مشخصی برسد و بعد بتوانید روی افزایش سود خود تمرکز نمایید.

د-کسب‌وکار گلخانه‌ای چگونه درآمدزایی می‌کند؟

مشاغل گلخانه‌ای با فروش گیاهان، گل‌ها، محصولات و سایر اقلام باغبانی و محوطه‌سازی به مشتریان درآمد کسب می‌کنند. هرچه این محصولات ارزش و کیفیت بالاتری داشته باشند و به‌موقع به فروش برسند، قطعاً درآمد گلخانه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پ-چقدر می‌توانید از مشتریان هزینه دریافت کنید؟

قیمت محصولات گلخانه‌ای بر اساس کیفیت گیاه، مطلوبیت، طول عمر و تعدادی از عوامل دیگر متفاوت است. گیاهان، گل‌ها و محصولات را می‌توان با مقادیری از چند هزار تومان تا چندصدهزارتومان و حتی به‌صورت دلاری و بیشتر فروخت.

و-یک کسب‌وکار گلخانه‌ای چقدر می‌تواند سود داشته باشد؟

یک گلخانه می‌تواند در سال‌های اولیه خود سود بسیار خوبی داشته باشد، به‌خصوص اگر در منطقه‌ای واقع شود که مردم اشتیاق به باغبانی، سرسبزی و طبیعت دارند. دور از ذهن نیست که یک گلخانه بتواند حتی چند صد میلیون در سال سود داشته باشد. اگر گلخانه‌ای عملیات خود را گسترش دهد و مکان‌های بیشتری را باز کند، سود و درآمد گلخانه می‌تواند بیشتر هم شود.

ز-چگونه می‌توانید کسب‌وکار خود را سودآورتر کنید؟

یک گلخانه دار می‌تواند اقلام مربوط به باغبانی و محوطه‌سازی مانند ماله دستی، آبپاش، دستکش باغبانی، بیل، قیچی، لوپر، چنگال، پنجه، کولتیواتور، خاک، مالچ، پیت ماس ​​و غیره را نیز در کنار محصولات زراعی خود به‌صورت خرده‌فروشی بفروشد و سود خود را افزایش دهد. فروش بذر سبزیجات و یا گل‌های جوان و کوچک، روش دیگری برای افزایش سود می‌باشد. همچنین می‌توانید با افزایش سطح زیر کشت با انجام کشت طبقاتی، کاشت محصولات گیاهی کمیاب مانند میوه‌های گرمسیری، گیاهان دارویی، گیاهان ارزشمند مانند زعفران و … میزان سود خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

ح-نام کسب‌وکار خود را چه خواهید گذاشت؟

انتخاب نام مناسب برای افزایش درآمد گلخانه بسیار مهم و چالش‌برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب نکرده‌اید، بهتر است دست‌به‌کار شوید و نام مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. اگر یک شرکت انفرادی دارید، ممکن است بخواهید با نام تجاری دیگری غیر از نام خودتان فعالیت کنید که کاملاً طبیعی است. هنگام ثبت‌نام یک کسب‌وکار، توصیه می‌کنیم موارد زیر را در مورد نامی که انتخاب کرده‌اید، بررسی کنید تا در آینده به مشکل برخورد نکنید:

**سوابق تجاری در مورد نامی که انتخاب کردید. به ‌عنوان ‌مثال نام تکراری انتخاب نکنید.

**سوابق علامت تجاری و لوگویی که انتخاب می‌کنید.

**باید بررسی کنید که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر از نام شما استفاده نکرده باشند.

**دامنه وب نامی که انتخاب می‌کنید باید آزاد باشد تا در آینده اگر تمایل به فعالیت در وب‌سایت به نام کسب‌وکار خود داشتید، بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

2- یک شخصیت حقوقی تشکیل دهید.

متداول‌ترین انواع ساختار تجاری برای یک گلخانه شامل مالکیت انحصاری، اخذ مجوزهای مورد نیاز برای تأسیس یک گلخانه و … می‌باشد. این کار از شما محافظت می‌کند که در صورت شکایت از کسب‌وکار گلخانه‌ای شما شخصاً مسئول شناخته شوید و به‌طورکلی روند قانونی این کسب‌وکار را طی کنید تا در آینده مشکلی برایتان ایجاد نشود.

3-ثبت‌نام برای مالیات

قبل از اینکه بتوانید کسب‌وکار گلخانه ای خود را راه‌اندازی کنید و به فکر افزایش درآمد گلخانه خود باشید، باید در شرکت امور مالیاتی ثبت‌نام کنید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است در آینده به‌عنوان مجرم شناخته شده و حتی کسب‌وکار خود را از دست بدهید. قوانین مالیاتی در هر کشور متفاوت است و شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود به اداره مالیات مراجعه کرده و تحقیقات لازم در مورد اقدامات مورد نیاز را انجام دهید و تمامی مراحل را به‌طور صحیح پشت سر بگذارید.

بسته به اینکه کدام ساختار تجاری را انتخاب می‌کنید، ممکن است گزینه‌های متفاوتی برای نحوه مالیات کسب‌وکار خود داشته باشید.

4-یک حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری باز کنید.

استفاده از حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی تجاری برای حفاظت از دارایی‌های شخصی در هر کسب‌وکاری مانند گلخانه امری ضروری است. زیرا هنگامی‌که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء باارزش) در صورت شکایت از تجارت شما، در معرض خطر قرار می‌گیرند. بنابراین حتماً از همان ابتدا به این نکته توجه کامل داشته باشید. علاوه بر این، یادگیری نحوه ایجاد اعتبار تجاری می‌تواند به شما کمک کند کارت‌های اعتباری و سایر منابع مالی را به نام کسب‌وکار خود (به‌جای شما)، نرخ‌های بهره بهتر، خطوط اعتباری بالاتر و موارد دیگر دریافت کنید.

5- باید یک سیستم حسابداری تجاری راه‌اندازی کنید.

اگر بخواهید درآمد گلخانه خود را افزایش دهید، باید حتی جزئی‌ترین ورودی‌ها و خروجی‌های مالی را نیز با کمک یک سیستم حسابداری مناسب با کسب‌وکار خودتان راه‌اندازی کنید. ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب‌وکار شما بسیار مهم است. نگه‌داشتن حساب‌های دقیق و همچنین مشخص بودن دقیق پرونده مالیاتی سالانه کارهای مربوط به درآمد و هزینه شما را بسیار ساده می‌کند و هیچ شبهه‌ای در آن به وجود نمی‌آید.

6-برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کنید.

عدم دریافت مجوزهای لازم در زمان مناسب می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب‌وکار شما گردد. ممکن است بسته به مکانی که گلخانه خود را در آن راه‌اندازی می‌کنید، به مجوزهای مختلفی نیاز داشته باشید که می‌توانید تحقیقات خود در این مورد را از نزدیک‌ترین اداره جهاد کشاورزی به محل گلخانه خود شروع نمایید.

7- بیمه تجاری بگیرید.

کسب‌وکار شما نیاز به بیمه دارد تا ایمن و قانونی فعالیت کند. بیمه کسب‌وکار از رفاه مالی شرکت شما در صورت خسارت تحت پوشش محافظت می‌کند. انواع مختلفی از بیمه‌نامه‌ها برای انواع مختلف مشاغل با ریسک‌های متفاوت وجود دارند که می‌توانید با مشاوره گرفتن از یک شرکت بیمه معتبر آگاهی لازم نسبت به آن‌ها را پیدا کرده و برای انجام بیمه تجاری اقدام کنید. اگر از انواع خطراتی که کسب‌وکار شما ممکن است با آن مواجه شود مطمئن نیستید، با بیمه مسئولیت عمومی شروع کنید. این بیمه رایج‌ترین پوششی است که کسب‌وکارهای کوچک به آن نیاز دارند.

یکی دیگر از بیمه‌نامه‌های قابل‌توجه که بسیاری از مشاغل به آن نیاز دارند، بیمه غرامت کارگران است. اگر در کسب‌وکار گلخانه خود کارگران یا کارمندانی را استخدام کرده‌اید، بهتر است بیمه غرامت کارگران را نیز انجام دهید.

 

تولید محتوا گلخانه

تولید محتوا گلخانه

 

8- نحوه تبلیغ و بازاریابی یک کسب‌وکار گلخانه‌ای

شما برای افزایش درآمد گلخانه باید حتماً علاوه بر روش‌های قدیمی به سراغ تبلیغات و بازاریابی برای گلخانه به شیوه نوین نیز بروید. کسب‌وکار گلخانه‌ای خود را در رسانه‌های مختلف، از روزنامه‌های محلی گرفته تا اسپات های رادیویی، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی محلی، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر، بسته به میزان بودجه خود تبلیغ کنید.

همچنین به داشتن یک وب‌سایت بصری که موجودی گسترده شما را به نمایش می‌گذارد، فکر کنید که در این رابطه می‌توانید از شرکت‌های طراحی و مشاور وب‌سایت کمک بگیرید. در کمپین بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) سرمایه‌گذاری کنید تا ترافیک وب‌سایت، وبلاگ و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

بسیار مهم است که گلخانه خود را به‌عنوان یک برند قانونی که ارزش اعتماد و وفاداری مشتری را داشته باشد، ثبت نمایید و نماد اعتماد بگیرید.

9-چگونه مشتریان بیشتری را جذب کنیم؟

بهترین راه برای جذب و حفظ مشتریان، ایجاد شهرت عالی در جامعه است. اگر موجودی شما درجه یک است، قیمت‌های شما رقابتی است و تیم شما دوستانه است، مردم محلی دسته دسته برای خرید ظاهر می‌شوند. ضروری است که گیاهان و محصولات شما در آزمونِ زمان، مقاومت کنند. اگر محصولات شما بلافاصله در روزهای پس از خرید از بین بروند، مشتریان این خبر را در سراسر جامعه پخش می‌کنند که محصولات شما بی‌کیفیت هستند و ارزش خرید ندارند.

در حالی ‌که امروزه ایجاد یک وب‌سایت برای افزایش مشتریان هر نوع کسب‌وکاری یک مرحله ضروری است، برخی ممکن است نگران باشند که از دسترس آن‌ها خارج باشد، زیرا آن‌ها هیچ تجربه‌ای در ساخت وب‌سایت ندارند. همان‌طور که گفتیم در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها دارای تیم‌های حرفه‌ای طراحی هستند و حتی می‌توانند خودشان مدیریت وب‌سایت شما را به عهده بگیرند و در افزایش درآمد گلخانه تا حد زیادی به شما کمک کنند.

از جمله دلایلی که می‌گوید شما نباید ساخت وب‌سایت برای کسب‌وکار خود را به تعویق بیندازید، عبارت‌اند از:

**بیشتر مشاغل قانونی در حال حاضر دارای وب‌سایت هستند. اندازه یا صنعت کسب‌وکار شما در مورد آنلاین کردن کسب‌وکار شما مهم نیست.

**حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند صفحات فیس‌بوک یا نمایه‌های تجاری LinkedIn جایگزینی برای وب‌سایت تجاری شما نیستند.

**ابزارهای سازنده وب‌سایت مانند GoDaddy Website Builder ایجاد یک وب‌سایت اساسی را بسیار ساده کرده است. برای ایجاد وب‌سایتی که بتوانید به آن افتخار کنید نیازی به استخدام یک توسعه‌دهنده یا طراح وب ندارید.

10- سیستم تلفن کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

راه‌اندازی تلفن بخصوص استفاده از دستگاه‌های سانترال، برای افزایش ارتباطات بین شبکه‌ای برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به جدایی و خصوصی نگه داشتن زندگی شخصی و زندگی تجاری شما و رفع نیازهای مشتریان به‌طور کامل است. داشتن خطوط تلفن مجزا برای کسب‌وکار، همچنین به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را خودکارتر کنید، به کسب‌وکار شما مشروعیت می‌بخشد و پیدا کردن و تماس با شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر می‌کند.

خدمات زیادی برای کارآفرینانی که می‌خواهند یک سیستم تلفن تجاری راه‌اندازی کنند، وجود دارد و شما می‌توانید از مخابرات یا شرکت‌های خصوصی مربوط به این کار کمک بگیرید.

آیا تجارت محصولات گلخانه ای برای شما مناسب است؟

درآمد گلخانه چقدر است

درآمد گلخانه چقدر است

 

برای زدن یک گلخانه به‌ عنوان سرگرمی، نیاز نیست ویژگی خاصی داشته باشید و تنها علاقه کافیست تا بتوانید گل‌ها و محصولات مورد نظر خود را با توجه به راهنماهای کشت آن‌ها در گلخانه خود داشته باشید. اما در صورتی ‌که گلخانه را به ‌منظور کسب درآمد از گلخانه، احداث می‌کنید، شما باید دانش عمیقی از گل‌ها، گیاهان، سبزیجات، دانه‌ها و تجهیزات باغبانی داشته باشید. علاوه بر این، شما باید اشتیاق به پرورش گیاهان و محصولات را داشته باشید. بهترین صاحبان مشاغل گلخانه‌ای پیچیدگی‌های رشد گیاهان، گل‌ها، محصولات و تقریباً هر چیز دیگری را که از زمین بیرون می‌آید را درک می‌کنند و خودشان را از قبل برای چالش‌های پیش رو آماده خواهند کرد.

سخن پایانی

داشتن یک گلخانه بخصوص اگر مساحت بالایی داشته باشد، می‌تواند درآمد بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند. اما باید برای داشتن درآمد بالا از گلخانه، به اصول اداره یک گلخانه کاملاً آشنا باشید و بتوانید بهترین تجهیزات و شرایط را برای گیاهان مورد نظر فراهم کنید. همچنین باید در منطقه خود بهترین نوع محصول که ارزش بالایی هم داشته باشد را انتخاب کنید و از نکاتی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم استفاده کنید تا بتوانید به‌خوبی این کسب‌وکار را اداره کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *