بهترین روش‌ های کسب درآمد از گلخانه

بهترین روش‌ های کسب درآمد از گلخانه

بازاریابی برای گلخانه

بهترین روش‌ های کسب درآمد از راه اندازی گلخانه چیست و چه محصولاتی را بکاریم؟

روش‌های کسب درآمد از گلخانه به علاقه مندان نشان می دهد که چگونه می توانند از پرورش محصولات و فروش آنها، درآمد خوبی کسب کنند. این روش ها فوت و فن های خاص خودش را دارد.

داشتن گلخانه یکی از بهترین سرگرمی‌های دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند حس لذت و هیجان زیادی را در شما ایجاد کرده و شما را از روزمرگی‌ها دور نگه دارد. اما شما می‌توانید علاوه بر سرگرمی به کسب درآمد از گلخانه نیز فکر کنید و یک کسب‌وکار محلی یا خانگی پرسود راه‌اندازی کنید.

اگر شما به این کار تمایل داشته باشید، اولین سؤالی که ممکن است ذهنتان را مشغول کند این است که بهترین روش‌های کسب درآمد از گلخانه چیست و چگونه می‌توان این کسب‌وکار را رونق دارد؟! در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های کسب درآمد از راه اندازی گلخانه را برایتان توضیح دهیم.

آیا کسب درآمد از گلخانه امکان‌پذیر است؟

نحوه کسب درآمد از گلخانه کار چندان سختی نیست، اما زمان‌بر است و باید برای آن حوصله به خرج دهید تا بتوانید بیشترین سود را کسب نمایید. شما می‌توانید به‌راحتی بدون اینکه یک مزرعه بزرگ داشته باشید یا بخواهید منتظر بمانید تا فصل رشد گیاه و محصول خاصی برسد تا بتوانید آن را کشت نمایید، در گلخانه همه این کارها را در شرایط بهینه و عالی انجام دهید و محصولی عالی و حتی ارگانیک به دست آورید که می‌تواند به کسب درآمد از گلخانه به شما کمک کند.

در پاسخ به سؤال “آیا کسب درآمد از گلخانه امکان‌پذیر است؟” باید بگوییم بله؛ شما می‌توانید با راه‌اندازی گلخانه، درآمد کسب کنید و در طولانی ‌مدت به اهداف کوچک و بزرگ خود دست پیدا کنید.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های کسب درآمد از گلخانه، از طریق کشت برخی محصولاتی است که افراد به‌صورت دائمی در تمام طول سال به آن نیاز دارند. به ‌عنوان نمونه می‌توان به کاشت گوجه‌فرنگی در گلخانه اشاره کرد. در واقع شرایط بهینه برای رشد گیاهان در گلخانه به شما کمک می‌کند تا در هر ماه از سال بتوانید کشت و برداشت را انجام دهید و به‌عنوان‌مثال گوجه‌فرنگی را می‌توانید در هر ماه از سال رشد دهید.

شاید تصور کنید که گیاه و محصولی مانند گوجه‌فرنگی که قیمت بالایی ندارد، سوددهی خوبی نداشته باشد. اما حتی این نوع محصولات به دلیل خریداران زیادی که دارند، به کسب درآمد از گلخانه تا مقدار زیادی کمک می‌کنند. مثلاً یک گلخانه حاوی 700 بوته محصول می‌تواند به شما امکان تولید سالانه 20000 دلار را بدهد. اما هزینه تولید آن فقط می‌تواند 15 دلار در سال باشد. البته این مثال را با دلار زدیم، زیرا از منابع قابل اعتماد خارجی برای ارائه این مطالب به شما کمک می‌گیریم. اما نسبت آن به ریال نیز به همین شکل می‌باشد.

در ادامه ما در مورد گیاهان با درآمد سریع و نکاتی در مورد ایجاد گلخانه‌ای موفق که همیشه بتواند به شما سود دهد بحث و گفتگو خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی همیارگلخانه: اصول راه اندازی گلخانه هیدروپونیک

برای کسب درآمد از گلخانه چه چیزی را می‌توانید در گلخانه کشت کنید؟

بهترین روش‌ های کسب درآمد از گلخانه

بهترین روش‌ های کسب درآمد از گلخانه

 

ازجمله سودآورترین محصولات در گلخانه می‌توان به گوجه‌فرنگی گلخانه ای، فلفل گلخانه ای، کاهو گلخانه ای، توت‌فرنگی گلخانه ای، اسفناج، سبزی و صیفی جات گلخانه ای اشاره کرد که در ادامه در مورد هرکدام از آن‌ها یک سری اطلاعات کلی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

گوجه‌فرنگی گلخانه ای

گوجه‌فرنگی سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند مواد موردنیاز بدن را تأمین کند. از جمله این مواد مغذی می‌توان به لیکوپن یا کاروتنوئیدی اشاره کرد که برای بهبود سلامت فرد شناخته شده است و به‌وفور در گوجه‌فرنگی‌ها یافت می‌شود. اگر با هر پزشک تغذیه‌ای صحبت کنید، گوجه‌فرنگی را پایه اصلی بسیاری از وعده‌های غذایی سالم برای انواع افراد خواستار رژیم‌های درمانی و غذایی خواهید یافت.

به‌علاوه استفاده از آن برای مردان جهت جلوگیری از سرطان پروستات بسیار توصیه شده است. بنابراین محصولی است که همیشه مشتری دارد و اکثر افراد جامعه نیز توانایی خرید آن را دارند و شما دیگر نگران دپوی محصول و خرابی آن نخواهید بود.

فلفل گلخانه ای

داشتن فلفل در خانه برای استفاده در انواع غذاها و سالادها فواید زیادی برای سلامتی بدن به همراه خواهد داشت. فلفل‌ها به کاهش وزن و حذف سموم از سیستم بدن شما کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین به دلیل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارند، به پیشگیری از سرطان، پاک‌سازی معده و روده، جلوگیری از یبوست و جلوگیری از چین‌وچروک پوست کمک می‌کنند.

همچنین سرشار از ویتامین B هستند که یکی از نیازهای ضروری بدن می‌باشد. بنابراین مانند گوجه‌فرنگی در سبد مواد غذایی بسیاری از خانواده‌ها جای دارد و در چند سال اخیر نیز مصرف انواع فلفل بخصوص فلفل‌های دلمه‌ای رنگی در ایران جاافتاده است و می‌تواند در کسب درآمد از گلخانه به شما کمک کند.

کاهو گلخانه ای

کاهو یکی از بهترین گیاهان گلخانه‌ای است که می‌توانید برای کسب درآمد از گلخانه در نظر بگیرید. کاشت کاهو بسیار سرگرم‌کننده و مفید است. زیرا یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید در آشپزخانه داشته باشید. همچنین کلسیم، ویتامین C، فولات، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی را ارائه می‌دهد. پس علاوه بر اینکه خودتان می‌توانید همیشه از کاهوی تازه و ارگانیک استفاده کنید، می‌توانید سود بالایی را از فروش محصولات خود کسب نمایید.

اسفناج گلخانه ای

دستورالعمل‌های زیادی برای پخت انواع غذاهای ایرانی و فرنگی وجود دارند که در آن‌ها از اسفناج استفاده می‌شود. اسفناج منبعی غنی از آهن است و به همین دلیل بخصوص به خانم‌ها توصیه می‌شود که آن را در سبد غذایی خود قرار دهند.

شما می‌توانید اسفناج را به شکل خام یا به‌صورت تفت داده با سیر همراه با غذاهای مختلف مانند اسپاگتی سرو نمایید. اسفناج طرفداران زیادی دارد و مراحل کشت آن در گلخانه آسان و سریع است. به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گیاهان جهت کسب درآمد از گلخانه باشد.

گیاهان دارویی

استفاده از گیاهان دارویی در چند سال اخیر، در کشور ما و در کل جهان به‌شدت رواج پیدا کرده است. امروزه مردم بیشتر دوست دارند از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی مضر برای درمان بیماری‌های خود استفاده کنند.

گیاهان دارویی علاوه بر زیبایی و عطری که در فضا ایجاد می‌کنند، می‌توانند یکی از بهترین منابع درآمد گلخانه‌ای باشند. زیرا بسیاری از گیاهان دارویی نسبت به شرایط طبیعی حساس هستند و ممکن است در شرایط عادی رشد خوبی نداشته باشند. اما در گلخانه با توجه به اینکه می‌توان شرایط رشد را کنترل کرد، بهترین رشد و کیفیت را خواهند داشت.

توت‌فرنگی گلخانه ای

توت‌فرنگی گلخانه ای برای انواع دسرها و اسموتی‌ها عالی است و کمتر کسی را از کوچک تا بزرگ می‌توانید پیدا کنید که توت‌فرنگی دوست نداشته باشید. ارزش غذایی این میوه نیز فوق‌العاده است.

از طرفی معمولاً نمی‌توانید محصول خیلی زیاد و عالی از کاشت توت‌فرنگی در شرایط طبیعی و غیر گلخانه‌ای داشته باشید. اما در گلخانه به‌خوبی رشد می‌کند و سود زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

حتی درصورتی‌که بتوانید کارتان را گسترش دهید و مراقبت خوبی داشته باشید، می‌توانید این محصول را به بسیاری از کشورهای دیگر نیز صادر کنید و درآمد دلاری کسب نمایید.

 

بنربازاریابی گلخانه ای

 

مقاله پیشنهادی همیارگلخانه: گلخانه خانگی چیست و چه مزایایی دارد؟

چگونه می‌توان یک گلخانه موفق ایجاد کرد؟

برای اینکه در هر حرفه‌ای موفق عمل کنید و بتوانید کسب درآمد خوبی از آن داشته باشید، باید برخی شرایط را فراهم کرده و به نکات ریزی در این مورد توجه کنید.

در مورد روش های کسب درآمد از گلخانه نیز باید تمام تلاش خود را اعمال کنید تا گلخانه سود ده و موفقی داشته باشید. مراحل مختلفی که به شما امکان می‌دهد یک گلخانه موفق ایجاد کنید، عبارت‌اند از:

1-انتخاب اسکلت مناسب

قبل از خرید یا احداث گلخانه خود، مطمئن شوید که چارچوب سازه برای شرایط آب و هوایی شما مناسب است و زود تخریب نمی‌شود. این مرحله یکی از مراحل حیاتی در ساخت گلخانه‌ای موفق و سود ده است که به شما امکان می‌دهد عملکرد و اثربخشی عملیات را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال اگر از جنس قاب‌های ضعیف در مناطق بادخیز استفاده کنید، خیلی زود گلخانه شما تخریب شده و به جای سود ضرر خواهید کرد.

2-استفاده از سخت‌افزار مناسب

شما باید مطمئن باشید که از سخت‌افزار مناسبی برای گلخانه خود استفاده می‌کنید. به‌عنوان‌مثال گلخانه باید دارای پیچ و مهره و براکت مناسب باشد تا ساختار به اندازه کافی محکم باشد و گلخانه بتواند با سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاوم بماند و شما را در روند کسب درآمد از گلخانه متضرر نکند.

3-تصمیم‌گیری در مورد پوشش گلخانه

انتخاب پوشش مناسب معیار کلیدی در تعیین کارایی محیط کشت و گلخانه شما است. این پوشش می‌تواند تأثیر زیادی در میزان نوردهی در گلخانه شما داشته باشد. به‌علاوه محافظی برای جلوگیری از ورود آفات به گلخانه است. بنابراین بسته به نیاز دما و نوری که محصولات مورد کشت شما دارند و همچنین شرایط منطقه‌ای که گلخانه در آن احداث شده است، باید بهترین نوع پوشش را که می‌تواند شیشه، الیاف و … باشد را انتخاب کنید.

سایر مراحل برای اطمینان از اجرای روش های کسب درآمد از گلخانه شما عبارت‌اند از:

  • تهویه مناسب
  • انتخاب سیستم گرمایش مطلوب
  • مدیریت صحیح گلخانه و برنامه‌ریزی مناسب
  • نیمکت نشینی و قفس گذاری مناسب بسته به محصولاتی که قرار است در گلخانه شما کشت شوند.

هنگام استفاده از گلخانه برای برنامه‌های کاربردی در خرده‌فروشی، به یاد داشته باشید که نیمکت‌ها نقش خوبی در کارکرد آن بر اساس علایق شما دارند. می‌توانید گلخانه را با نیمکت‌هایی از جمله فولاد قوی و گالوانیزه تکمیل کنید. این کار در افزایش ظرفیت گلخانه برای کشت بیشتر و افزایش کسب درآمد از گلخانه بسیار مفید است و شما می‌توانید از یک فضای کوچک‌تر بهره‌وری چند برابری داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از یک گلخانه در کنار سرگرمی، باید مراقبت و توجه بیشتری داشته باشید و وقت بیشتری را نیز در گلخانه زیبای خود بگذرانید.

تأثیر نوع سازه در اجرای روش های کسب درآمد از گلخانه

قبل از اینکه ببینیم چگونه می‌توانید از گلخانه خود درآمد کسب کنید، باید ببینیم که چه نوع گلخانه‌ای دارید؟ آیا گلخانه شما از انواعی است که فقط در تابستان قابل‌استفاده می‌باشد؟ یا به سیستم گرمایشی مانند بخاری مجهز است و گرم می‌شود تا بتوانید در تمام طول سال در آن گیاهانی را کشت کنید؟

قطعاً گلخانه‌ای که بتوان در تمام طول سال از آن استفاده کرد، فرصت‌های بسیار بیشتری برای کسب درآمد به شما می‌دهد. البته لازم نیست آن را در تمام طول سال گرم نگه دارید، اما مهم است که در طول زمستان خیلی سرد نشود.

به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید از گیاهان گرمسیری نگهداری کنید، سعی کنید دمای گلخانه را بالای 65 درجه سانتی گراد نگه دارید. سایر انواع گیاهان تا زمانی که دمای محیط آن‌ها را بالای نقطه انجمادشان نگه دارید، خوب خواهند بود.

از طرفی پرورش گیاهان سودآور در گلخانه‌های گرم آسان‌تر است، اما گرم کردن گلخانه شما نیز هزینه دارد و باید این مسئله را در نظر داشته باشید. شما باید بر اساس آب‌وهوای محل زندگی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لازم نیست برای گرم کردن گلخانه هزینه بالایی انجام دهید، مشروط بر اینکه گلخانه به‌خوبی عایق باشد و از گرمای موجود در آن بتوان به‌خوبی با بهره‌وری بالا استفاده کرد. بنابراین نوع وسایلی که برای ساخت گلخانه انتخاب کرده‌اید و نحوه ساخت آن تأثیر زیادی بر کنترل محیط گلخانه‌ای خواهد داشت.

یک راه خوب برای ذخیره گرما و کاهش قبض‌های گاز، داشتن آب زیاد در گلخانه است. بشکه‌های آب و همچنین حوضچه‌ها گزینه‌های خوبی هستند. حوضچه‌ها به خنک‌تر ماندن گلخانه در زمانی که گرم است، کمک می‌کنند و گرمای جذب شده را ذخیره می‌کنند و به گرم شدن گلخانه در هنگام کاهش دما نیز کمک خواهند کرد.

حوض‌ها و بشکه‌ها تا حدی به کنترل دمای محیط شما کمک می‌کنند که می‌توانند برای نصف کردن هزینه قبض‌های گرمایشی گلخانه‌تان استفاده شوند. گاهی اوقات حتی درصورتی‌که گلخانه در آفتاب کامل قرار گیرد، می‌توان درآمد بیشتری کسب نمود.

یک گلخانه گرم شده، گزینه‌های بسیار بیشتری برای کسب درآمد را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید تا جایی که ممکن است درآمد کسب کنید، باید بازدهی را که از گلخانه خود در طول سال دریافت می‌کنید بهینه کنید و فقط روی چند ماه از سال تمرکز نکنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که گوجه‌فرنگی گازی تولید می‌کند که بیشتر گیاهان دیگر آن را دوست ندارند. بنابراین هیچ‌گاه گوجه‌فرنگی را در گلخانه‌ای که انواع دیگری از گیاهان سودآور را دارید، پرورش ندهید. نگهداری گوجه‌فرنگی در گلخانه می‌تواند کسب درآمد از گیاهان دیگر را حتی غیرممکن کند.

 

کسب درآمد از گلخانه

روش های کسب درآمد از گلخانه

 

انواع گیاهانی که می‌توانید برای کسب درآمد از گلخانه با سوددهی بالا در گلخانه‌های گرم شده بکارید، عبارت‌اند از:

 

گیاهان کلکسیونی عجیب‌وغریب

شما می‌توانید این نوع گیاهان را همان‌طور که در خانه خود پرورش می‌دهید، در شرایط بهتری جهت سود بیشتر در گلخانه پرورش دهید و تکثیر کنید. گلخانه در واقع ترجیحاً به این دلیل است که موفقیت را آسان‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد گیاهان بیشتری را سریع‌تر تکثیر کنید.

گلخانه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا گونه‌های حساس‌تری را که در داخل خانه به‌خوبی عمل نمی‌کنند، پرورش دهید. پرورش گیاهان عجیب‌وغریب زمانی می‌تواند بسیار سودآور باشد که یک مجموعه انحصاری خوب ساخته باشید و گیاهان مادری بزرگی داشته باشید که به شما امکان تکثیر و فروش بسیاری از گیاهان بچه را می‌دهد. بااین‌حال، رسیدن به این نقطه ممکن است کمی زمان‌بر و سخت باشد.

ساخت یک مجموعه انحصاری، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. اگر پول زیادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه خود دارید، می‌توانید روند را تسریع کنید، اما اگر قبلاً در نگهداری انواع گیاهانی که می‌خواهید تکثیر کنید تجربه نداشته باشید، انجام این کار می‌تواند خطرناک باشد.

معمولاً بهتر است با گیاهان ارزان‌تر شروع کنید تا زمانی که یک مجموعه منحصربه‌فرد داشته باشید. برای موفقیت زیاد در این کار از همان ابتدا یک زمان 5 ساله را در نظر بگیرید. همچنین احتمالاً بیشتر پولی را که به دست می‌آورید، باید برای خرید گیاهان جدید گران‌تر خرج کنید تا کلکسیون گیاهان مادری شما کامل شوند.

 

پرورش گیاهان آکواریومی

در حال حاضر تقاضای زیادی برای گیاهان آکواریومی وجود دارد و بسیاری از گیاهانی که فروخته می‌شوند، باید قبل از رسیدن به فروشگاه‌های آکواریومی مسیر زیادی را طی کنند. این امر می‌تواند بر سلامت و کیفیت گیاه تأثیر بگذارد.

بنابراین اکثر فروشگاه‌های آکواریومی علاقه زیادی به خرید گیاهان محلی دارند. به همین دلیل اگر شما این تولید را انجام دهید و به آن‌ها پیشنهاد دهید، اغلب می‌توانید گیاهان زیادی را به هر فروشگاه بفروشید.

اکثر صاحبان آکواریوم مایل به پرداخت هزینه اضافی برای تهیه گیاهان محلی هستند که سریع‌تر از گیاهانی که از راه دور حمل شده‌اند با آب محلی سازگار می‌شوند.

بسیاری از گیاهان آکواریومی خیلی سریع در گلخانه‌ها رشد می‌کنند که باعث می‌شود با انجام این کار درآمد زیادی کسب کنید. توصیه می‌کنیم در این زمینه هم روی گیاهان ساقه‌دار و هم روی گیاهان برگ‌دار تمرکز کنید.

گیاهان ساقه‌دار به‌سرعت رشد می‌کنند و درآمد کمتری برای شما خواهند داشت. گیاهان برگ‌دار کندتر رشد می‌کنند، اما درآمد بیشتری به ازای هر گیاه خواهید داشت. هنگامی‌که گیاهان مادری بزرگ داشته باشید، گیاهان برگ‌دار اغلب سودآورتر هستند.

اگر می‌خواهید گیاهان آکواریومی پرورش دهید، به حوضچه‌های کم ارتفاعی در گلخانه نیاز دارید تا بتوانید این کار را انجام دهید. بسیاری از گیاهان در کمتر از یک فوت یا 30 سانتیمتر آب سریع‌تر رشد می‌کنند. بیشتر گیاهان آکواریومی نور زیاد را ترجیح می‌دهند، اما بهترین رویش را با کمی سایه انجام خواهند داد.

شما می‌توانید گیاهان آویزان و ارکیده‌ها را در بالای گیاهان آکواریوم پرورش دهید. همچنین می‌توانید تعدادی ماهی را در تانک با گیاهان پرورش دهید. تعداد گونه‌هایی که برای پرورش به این روش مناسب هستند کم است، اما برای کسب درآمد از گلخانه مناسب هستند.

روش های کسب درآمد از گلخانه های گرم نشده چیست؟

اگر گلخانه‌ای دارید که گرمای آن به‌خوبی تنظیم نیست و بودجه‌ای برای وسایل گرمایشی در نظر نگرفته‌اید، گزینه‌های شما برای کسب درآمد از گلخانه محدود است. زیرا شما فقط بخشی از سال را می‌توانید برای کسب درآمد در نظر بگیرید و هر گیاهی را هم نمی‌توانید کشت کنید، مگر اینکه جایی دیگر داشته باشید که بتوانید گیاهان خود را در فصل سرد جابجا کنید.

طول فصل رشد شما بر اساس فاصله شمالی و آب‌وهوای محل زندگی شما تعیین می‌شود. اگر به‌اندازه‌ای در جنوب زندگی می‌کنید که گلخانه در تمام سال گرم بماند، حتی اگر سیستم گرمایشی نداشته باشید، باز هم می‌توانید از آن به‌عنوان یک گلخانه همیشه گرم استفاده کنید.

اگر یک گلخانه بدون وسیله گرمایشی دارید، به‌احتمال‌زیاد می‌توانید هر سال دو جریان درآمد متفاوت داشته باشید. اولین درآمد از کاشت بذر و فروش گیاهان جوان تر در بهار است و دومین راه، از گوجه‌فرنگی، خیار و سایر سبزیجاتی که می‌توانید در تابستان در گلخانه خود بکارید، به دست می‌آید.

در ادامه محصولات قابل کشت برای کسب درآمد از گلخانه در این نوع گلخانه‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

کاشت بذر و پرورش محصولات گلخانه ای

کسب درآمد از گلخانه

کسب درآمد از گلخانه

 

توصیه می‌کنیم همیشه در بهار، بذرها را بکارید تا مطمئن باشید که همه آن‌ها به فروش می‌رسند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید بذرهای اضافی زیادی بکارید تا بتوانید گیاهان را به گلخانه داران و باغداران دیگر بفروشید. این کار به تلاش اضافی کمی نیاز دارد و می‌تواند درآمد اضافی خوبی به شما بدهد.

همچنین توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید و فکر می‌کنید می‌توانید بفروشید، در گلخانه خود، گیاه اضافی بکارید. بسیار مهم است که در اوایل بهار بشکه‌های آب را در گلخانه نگهداری کنید تا گیاهان را از شب‌های سرد محافظت کنید. گرمای ذخیره شده در آب به گرم نگه داشتن گلخانه کمک می‌کند.

بذرهای خود را بکارید تا زمانی که سایر گلخانه‌داران شروع به جستجوی آن‌ها می‌کنند، گیاهان، آماده فروش باشند. لازم به ذکر است که بهتر است همیشه برخی از انواع رایج و برخی از انواع غیرمعمول‌تر را بکارید.روش های کسب درآمد از گلخانه

پرورش سبزیجات در گلخانه ها

هنگامی‌که گیاهان اضافی فروخته شدند، زمان آن است که مابقی جداول بذر را از گلخانه بردارید و مستقیماً در بسترهای خاکی بکارید. برای انجام این کار مطمئن شوید که زمین به‌اندازه کافی گرم است. اگر زمین سرد است، بهتر است کمی بیشتر صبر کنید.

اگر گلخانه کوچکی دارید، توصیه می‌کنیم در درجه اول سبزیجات را برای مصرف خود و بر اساس ترجیحات خود بکارید. این سودآورترین گزینه شما خواهد بود. با توجه به اینکه نیازی به پرداخت هزینه سبزیجات ندارید و در خرید مواد غذایی صرفه‌جویی می‌کنید، خود این کار برای شما به‌عنوان یک کسب درآمد از گلخانه محسوب می‌شود.

اگر گلخانه شما کمی بزرگ‌تر است، می‌توانید گیاهانی را نیز پرورش دهید که فکر می‌کنید سبزیجاتی را تولید می‌کنند که به‌راحتی به فروش می‌رسند.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید شما می‌توانید از گلخانه خود علاوه بر سرگرمی، به‌عنوان یک منبع درآمد عالی استفاده کنید. برای انجام این کار اگر تجربه کافی ندارید، در ابتدا می‌توانید با گیاهان آسان مانند سبزیجات شروع کنید و بعدازآن شرایط را برای رشد گیاهان سودآورتر و گران‌تر فراهم نمایید و آن‌ها را تکثیر کنید.

ترجمه تخصصی: همیارگلخانه

 

تبلیغات اینترنتی گلخانه

تبلیغات اینترنتی گلخانه

 

سوالات متداول درباره “روش های کسب درآمد از گلخانه”:

1-آیا کسب درآمد از گلخانه امکان‌پذیر است؟

بله؛ شما می‌توانید با راه‌اندازی گلخانه، درآمد کسب کنید و در طولانی ‌مدت به اهداف کوچک و بزرگ خود دست پیدا کنید. اما نیاز به صبر و حوصله زیادی دارید.

2-چه محصولاتی را می‌توانید در گلخانه کشت کنید؟

گوجه‌فرنگی گلخانه ای، فلفل گلخانه ای، کاهو گلخانه ای، توت‌فرنگی گلخانه ای، اسفناج، سبزی و صیفی جات گلخانه ای

3-یک راه خوب برای ذخیره گرما در گلخانه ها چیست؟

یک راه خوب برای ذخیره گرما و کاهش قبض‌های گاز، داشتن آب زیاد در گلخانه است. بشکه‌های آب و همچنین حوضچه‌ها گزینه‌های خوبی هستند. حوضچه‌ها به خنک‌تر ماندن گلخانه در زمانی که گرم است، کمک می‌کنند و گرمای جذب شده را ذخیره می‌کنند و به گرم شدن گلخانه در هنگام کاهش دما نیز کمک خواهند کرد.

4-کسب درآمد از گلخانه با سوددهی بالا با کاشت چه محصولاتی میسر است؟

گیاهان کلکسیونی عجیب‌وغریب – پرورش گیاهان آکواریومی

 

منابع:

https://krostrade.com/blog/how-to-make-money-from-a-hobby-greenhouse/

http://www.brwm.org/carlthomaschesicksigncarverdcenterprises/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *