سرمایه لازم برای گلخانه چقدر است؟

سرمایه لازم برای گلخانه چقدر است؟

تبلیغات برای گلخانه

سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه چقدر است؟

سرمایه لازم برای گلخانه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام شروع کار گلخانه به آن توجه داشته باشید. این سرمایه بسته به عوامل مختلف مانند منطقه احداث گلخانه، نوع محصولی که قرار است کشت شود، حجم محصول و … متفاوت خواهد بود.

به‌طورکلی گلخانه یکی از راه‌های رشد برای گیاهان شماست که در تمام طول سال می‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا محفظه گلخانه به محافظت از گیاهان در برابر عوامل محیطی نامساعد کمک می‌کند و درعین‌حال اجازه می‌دهد نور خورشید به داخل جریان یابد و فضای داخلی را گرم کند.

سرمایه لازم برای گلخانه می‌تواند بسته به‌اندازه، مواد، مکان و نوع گلخانه انتخابی شما متغیر باشد، اما اکثر گلخانه‌ها دارای قاب محکمی هستند که با مواد شفاف پوشش داده می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد عوامل مؤثر بر سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه با شما صحبت کنیم.

سرمایه لازم برای راه اندازی انواع گلخانه چقدر باید باشد؟

همان‌طورکه در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم سرمایه لازم برای گلخانه به موارد مختلفی نیاز دارد و در نهایت این شما هستید که به‌عنوان صاحب گلخانه تصمیم می‌گیرید که چقدر سرمایه‌گذاری برای این کار انجام دهید. بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید هزینه‌های خود را پیچیده یا ساده و یا به عبارت عامیانه‌تر کم و زیاد کنید.

به‌عنوان‌مثال برخی از گلخانه‌ها دارای صفحات شیشه‌ای ثابت، ورق‌های متحرک و سیستم‌های آبیاری پیشرفته، سیستم‌های گرمایش یا تهویه هستند که در این صورت به دلیل تجهیزات موجود سرمایه بیشتری لازم دارند؛ اما برخی از گلخانه‌ها نیز بسیار ساده هستند و تجهیزات خاصی در آن‌ها به کار نرفته است و همه این‌ها به محصول و هدف شما از احداث گلخانه بستگی دارد.

همچنین گلخانه‌ها در اندازه‌های مختلف از یک گلخانه حلقه‌ای کوچک تا یک مجموعه تجاری عظیم هستند که این مورد نیز تأثیر بسزایی در سرمایه لازم برای گلخانه خواهد گذاشت.

اگر می‌خواهید یک چیدمان بزرگ‌تر داشته باشید، قطعاً هزینه‌های گلخانه‌تان می‌تواند به سرعت شروع به افزایش کند، اما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را کنترل کنید و آن را تنظیم کنید تا بتوانید به بهترین نحو بودجه خود را مدیریت کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که در زمین خود یک گلخانه برای استفاده در تمام طول سال داشته باشید و به‌خصوص در آب‌وهواهایی مانند ایران که هر سال چهار فصل را تجربه می‌کنند، بسیار خوب است.

گلخانه یک سرپناه عالی در برابر هوای سرد و مرطوب برای تشویق رشد گیاه فراهم می‌کند و در پایان با توجه به اصول راه‌اندازی گلخانه، شما محصولات بسیار باکیفیتی خواهید داشت.

اما هزینه متوسط جهت محاسبه سرمایه لازم برای گلخانه ​​چگونه مشخص می‌شود؟

موارد مختلفی وجود دارند که شما باید به‌صورت جزئی به آن‌ها دقت کرده و برای محاسبه سرمایه لازم برای گلخانه در نظر بگیرید که در ادامه ما این نکات را تا جای ممکن برایتان شرح می‌دهیم تا چیزی را از قلم نیندازید. این نکات عبارت‌اند از:

ساخت گلخانه

گلخانه‌های کوچک‌تر معمولاً برای راه‌اندازی آسان‌تر بوده و سرمایه لازم برای گلخانه کوچک نیز کم است و شما می‌توانید حتی از نیروهای کم و آماتور برای آن استفاده کنید؛ اما برای سازه‌های بزرگ‌تر و دقیق‌تر باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید که قطعاً هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر در ابتدای کار با یک گلخانه کوچک شروع کنید، حتی در ابتدای کار برای کاهش سرمایه لازم برای گلخانه می‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید تا نیاز به هزینه برای نیرو نیز نداشته باشید.

هزینه گلخانه با توجه به سبک ساخت آن

سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه

سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه

 

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که در میزان سرمایه لازم برای گلخانه تأثیر می‌گذارد، سبکی است که انتخاب می‌کنید. سبک‌های مختلفی برای ساخت گلخانه‌های مختلف وجود دارند.

در حالت ایده‌آل، گلخانه شما باید طوری ساخته شود که بتواند از نور به‌طور مؤثر استفاده کند؛ اما مثلاً اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که به‌طورمعمول برف سنگین می‌بارد، گلخانه‌ای می‌خواهید که بتواند وزن اضافی را نیز تحمل کند.

اگر نمی‌خواهید از ابتدا گلخانه را خودتان به‌طور کامل بسازید و یا وقت این کار را ندارید، می‌توانید کیت‌های گلخانه‌ای کامل را دریافت کنید، اما سبک‌های محدودی را می‌توانید انتخاب کنید.

محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای داشتن یک گلخانه عبارت‌اند از:

گلخانه‌های دارای یک قاب

این نوع گلخانه یک سازه بسیار متداول و ساده است و فقط به حداقل مواد برای ساخت آن نیاز دارید. یک سقف شیب‌دار بسیار بلند در آن خواهید داشت که تا نزدیک به زمین پایین می‌آید و شکل حرف A را به گلخانه می‌دهد.

این سبک را در مناطقی که برف سنگین می‌بارد زیاد پیدا خواهید کرد، زیرا شیب تندتر سقف اجازه می‌دهد تا برف بدون ایجاد آسیب پایین بریزد. بااین‌حال، گوشه‌هایی در این سبک وجود دارند که گردش هوا را کمتر از حد ایده‌آل می‌سازند و شما بهتر است برای رشد گیاه سالم این گلخانه را رو به جنوب قرار دهید.

سبک انبار

این گلخانه‌ها در مناطقی که در تابستان یا در تمام طول سال بسیار گرم و مرطوب است، مورد علاقه هستند، زیرا آن‌ها با دریچه‌های سطح زمین برای بهبود گردش هوا و خنک نگه‌داشتن گیاهان عرضه می‌شوند. همچنین یک لبه در آن‌ها وجود دارد که در آن سقف با دیوارهایی که معمولاً عمودی یا کج هستند وصل می‌شود.

سقف این گلخانه بسیار مستحکم است و پوششی به سبک شیروانی دارد. شما می‌توانید از قاب‌های فولادی یا چوبی برای این سبک گلخانه انتخاب کنید و فضای سر بیشتری برای جابه‌جایی خواهید داشت زیرا دیوارها نسبت به مدل‌های دیگر بلندتر هستند. این نوع گلخانه‌ها تقریباً هزینه متوسطی جهت سرمایه لازم برای گلخانه لازم دارند.

گلخانه‌های گنبدی

گلخانه‌های گنبدی یا ژئودزیک از نظر سرمایه لازم برای گلخانه نسبت به سایر گلخانه‌ها، کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در این سبک شما یک گلخانه گِرد خواهید داشت که دارای سقف گنبدی است. شما می‌توانید این گلخانه را به روش‌های مختلف از جمله داشتن یک قاب سفت‌وسخت با پانل‌های پلاستیکی یا یک قاب PVC با ورق‌های پلاستیکی روی آن بسازید و اینکه کدام را انتخاب کنید بیشتر به بودجه شما بستگی خواهد داشت.

سقف گنبدی شکل برای جذب گرما و نور ایده‌ال است. همچنین فضای داخلی بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در اطراف آن به‌راحتی بدون اینکه طول یا عرض زیادی را اشغال کنید، جابه‌جا شوید. معمولاً این گلخانه کوچک‌تر است، زیرا افزایش قطر، سرمایه لازم برای گلخانه را به دلیل افزایش اندازه و ارتفاع افزایش می‌دهد.

سبک طاق گوتیک

این گلخانه از طرح حلقه‌ای با قاب نیم‌دایره‌ای متصل استفاده می‌کند. تقریباً همیشه لوله گالوانیزه روی قاب این گلخانه استفاده می‌شود که می‌توانید در محاسبه سرمایه لازم برای گلخانه این مورد را با اطمینان لحاظ کنید. این سبک معمولاً دارای ورقه‌های پلاستیکی برای پوشاندن روی محفظه گلخانه است و می‌تواند در ضخامت‌های مختلف باشد.

در این گلخانه شما یک طرح بسیار ساده خواهید داشت که در برابر آسیب‌های ناشی از ریزش باران و برف مقاومت بسیار خوبی دارد. بااین‌حال دیواره‌های کناری پایینی دارد و این می‌تواند فضای رشد را برای گیاهان بلندتر محدود کند.

سبک حلقه‌ای

گلخانه‌های هوپ یا حلقه‌ای به سرمایه کمی نیاز دارند و شما می‌توانید برای ساخت آن از یک سری حلقه‌های نصف شده استفاده کنید که انتهای آن‌ها را باید در زمین فرو کنید. سپس، حلقه‌ها را با یک ورقه پلاستیکی می‌پوشانید تا به کنترل هزینه‌های شما کمک کند. شما به‌راحتی می‌توانید این سازه را به‌اندازه دلخواه خود کوچک یا بزرگ کنید، بدون اینکه نگران افزایش قابل‌توجه هزینه گلخانه باشید.

می‌توانید این گلخانه را طوری طراحی کنید که ارتفاع آن تا سطح زمین بسیار کم باشد، یا می‌توانید آن را به‌اندازه‌ای بزرگ کنید که ارتفاع زیادی داشته باشد. این شکل به آب و برف اجازه می‌دهد تا به جای سنگین کردن سقف و تخریب آن به‌راحتی از روی آن سر بخورد. همچنین امکان تهویه خوب و گردش هوا را فراهم می‌کند.

گلخانه تکیه‌دار

از این گلخانه معمولاً در جاهایی که فضای مناسب باشد، استفاده می‌کنند. درواقع در این گلخانه‌ها یک یا دو دیوار از گلخانه همان دیوارهای خانه، گاراژ، سوله و … هستند که باعث کاهش سرمایه لازم برای گلخانه می‌شود. برای بقیه گلخانه می‌توانید از شیشه و قاب فلزی استفاده کنید.

ازآنجایی‌که این گلخانه دارای یک دیوار مشترک با ساختار موجود است، هزینه‌های گلخانه شما برای ساخت کمتر خواهد بود. بااین‌حال، تنظیم دما در این گلخانه می‌تواند دشوار باشد، زیرا دیوار گرما را جذب می‌کند و گرمای گلخانه را کاهش می‌دهد، این کار باعث افزایش مصرف انرژی و هزینه جهت گرم کردن گلخانه می‌شود.

گلخانه گودالی شکل

این نوع گلخانه را با حفر یک گودال در خاک و ساختن سقف گلخانه خود بر روی بالای چاله می‌سازند. این گلخانه دارای یک طبقه اولیه است که دمای 50 درجه فارنهایت را در تمام طول سال حفظ می‌کند و می‌تواند در طول فصول مختلف حدود 10 درجه فارنهایت گرم‌تر از گلخانه‌های متوسط ​​باشد. همچنین در ماه‌های گرم‌تر بدون نیاز به تهویه زیاد مانند سایر سبک‌ها برای جلوگیری از گرمای بیش‌ازحد، گرم می‌ماند.

با توجه به موارد گفته شده شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و شرایط منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، تقریباً هر پیکربندی را انتخاب کنید که سقف‌های صلب به بیشترین سرمایه لازم برای گلخانه و حلقه‌ها به کمترین سرمایه لازم برای گلخانه نیاز دارند.

گلخانه‌های پشت‌بامی

باغ‌های پشت‌بام یا گلخانه‌های پشت‌بامی در ساختمان‌های تجاری بیشتر از ساختمان‌های مسکونی رایج هستند، زیرا به سقفی کاملاً مسطح نیاز دارند. بااین‌حال، برای دستیابی به این سبک گلخانه، می‌توان بر روی دیوارهای یک کاندو یا هر ساختمانی که دسترسی به سقف دارد، آن را ساخت. این کار به شما کمک می‌کند در هزینه‌های مواد صرفه‌جویی کنید و سرمایه لازم برای گلخانه را کاهش دهید.

این نوع گلخانه یک ساختار بسیار ساده است، اما محدودیت‌های مادی دارد. برای ساخت این نوع گلخانه معمولاً از یک قاب فلزی استفاده می‌شود و دارای صفحات پلاستیکی یا شیشه‌ای جامد هستند. بااین‌حال، بیشتر یک راه خوب برای تهیه گیاهان یا سبزیجات در تمام طول سال در مناطق شهری و در سازه‌های تجاری رایج هستند.

گلخانه‌های دندان‌اره‌ای

این گلخانه از یک قاب حلقه‌ای با یک بخش مستقیم ساخته می‌شود که ازیک‌طرف ارتفاع بیشتری دارد. در این نوع گلخانه سیستم تهویه به شما کمک می‌کند تا دمای داخلی را کنترل کنید.

همچنین در این نوع گلخانه شما معمولاً به یک قاب فلزی با ورقه‌های پلاستیکی برای کاهش سرمایه لازم برای گلخانه نیاز دارید. همچنین برای تهویه به پانل‌های قابل جابه‌جایی در قسمت مستقیم نیاز دارید یا می‌توانید از پانل‌های جامد به جای ورق‌های پلاستیکی استفاده کنید تا ظاهری منسجم‌تر به آن ببخشید.

گلخانه‌های خورشیدی

این سبک دارای بالاترین هزینه گلخانه‌ای است و به مقدار بیشتری سرمایه لازم برای گلخانه نیاز دارد. اگر بتوانید یک سیستم تهویه مطبوع، عایق و آب به آن اضافه کنید، در انتها سود بیشتری خواهید داشت. این سازه رو به جنوب است و شما باید یک دیوار شمالی محکم داشته باشید تا به کنترل دما کمک کند و درعین‌حال استحکام را به سازه بدهد.

مقاله پیشنهادی همیارگلخانه: اصول راه اندازی گلخانه هیدروپونیک

مواد پوشش دهنده گلخانه

سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه

سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه

 

مورد دیگری که می‌تواند در میزان سرمایه لازم برای گلخانه تأثیرگذار باشد، نوع مواد پوشش دهنده گلخانه است که شامل موارد زیر می‌شوند:

لعاب گلخانه

لعاب ماده‌ای است که اجازه می‌دهد نور خورشید وارد ساختار شود و درعین‌حال از گیاهان به‌خوبی محافظت کند. لعاب به کنترل رطوبت و دما کمک می‌کند و نوع مورد نظر شما به محصولاتی که در گلخانه می‌روید و مکان آن بستگی دارد.

طول عمر مواد نیز مهم است. بسیاری از مردم شیشه مات را انتخاب می‌کنند، اما شیشه می‌تواند هزینه‌های گلخانه شما را افزایش دهد و گاهی نیاز به تعویض دارد، بنابراین مواد نیمه شفاف محبوبیت بیشتری دارند.

فایبر گلاس راه راه

این پانل‌ها می‌توانند هزینه گلخانه شما را کمی افزایش دهند. آن‌ها پانل‌های بزرگی هستند که می‌توانند تا 16 فوت مربع یا حدود 5/1 متر مربع را در یک زمان پوشش دهند و معمولاً دو طرفه هستند. مقداری فضای بین آن‌ها وجود دارد و این باعث بهبود عایق شما می‌شود. بسته به آب‌وهوای شما و آنچه قصد دارید کشت کنید، ممکن است نیازی به عایق‌کاری بیشتری با این لعاب نداشته باشید.

استفاده از شیشه

شیشه‌های گلخانه‌ای می‌توانند در اتاق‌های آفتابی نیز کار کنند و میانگین هزینه‌های گلخانه‌ای شما با این انتخاب افزایش می‌یابد. شما می‌توانید از طرح‌های تک یا دوجداره انتخاب کنید که بستگی به بودجه شما دارد.

شیشه به‌اندازه مواد پوششی دیگر دوام نمی‌آورد، اما چشمگیرترین ظاهر را به شما می‌دهد. این شفافیت برای کمک به افزایش جذابیت خانه شما بسیار عالیست و معمولاً در گلخانه‌های خانگی از شیشه استفاده می‌شود.

پلی کربنات

پلی کربنات رایج‌ترین نوع لعاب مورد استفاده است و بادوام و ضخیم می‌باشد. همچنین می‌تواند با استفاده از لایه هوا عایق‌بندی شود. شما می‌توانید آن را کاملاً شفاف یا رنگی برای ایجاد سایه تهیه کنید و اکثر کیت‌ها با لعاب پلی کربنات عرضه می‌شوند. این پوشش دوام بیشتری نسبت به شیشه دارد و محکم‌تر است.

پوشش پلی اتیلن

پلی اتیلن کم‌هزینه‌ترین پوشش گلخانه‌ای است که سرمایه لازم برای گلخانه را کاهش می‌دهد و افراد مبتدی می‌توانند به‌خوبی از آن بهره‌مند شوند. پلی‌اتیلن‌ها ورق‌های پلاستیکی سخت اما انعطاف‌پذیری هستند که در گلخانه‌های مقرون‌به‌صرفه آن‌ها را می‌بینید.

می‌توانید از آن برای طاق گوتیک، حلقه، گنبدی، گودال یا سایر سبک‌های گلخانه‌ای گرد استفاده کنید. نصب آن آسان است و می‌توانید با رول کردن آن تهویه مناسب را ایجاد کنید. بااین‌حال دائماً باید آن‌ها را تعویض کنید.

تأثیر مواد قاب بر سرمایه لازم برای گلخانه

سرمایه لازم برای گلخانه

سرمایه لازم برای گلخانه

 

می‌توانید قاب گلخانه خود را از مواد مختلف بسازید. پی‌وی‌سی یا فلز رایج‌ترین مواد هستند، اما می‌توانید برخی از قاب‌ها را از چوب نیز بسازید. بسته به نوع گلخانه، انتخاب این مواد می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر سرمایه لازم برای گلخانه شما تأثیر بگذارند.

برخی از سبک‌ها به قاب‌بندی بسیار بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند و این می‌تواند قیمت‌ها را دچار نوسان کند. به‌طورکلی مواد قابی که در حال حاضر برای گلخانه‌ها استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

آلومینیوم

آلومینیوم فلز گرانی است و سرمایه لازم برای گلخانه را افزایش می‌دهد؛ اما بسیار مقاوم است و هزینه‌های تعویض و تعمیر کاهش پیدا می‌کنند. از طرفی این فلز بسیار سبک وزن و تطبیق‌پذیرتر از PVC است.

این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از آن در طرح‌های بیشتری بتوانید استفاده کنید و می‌توانید با استفاده از آلومینیوم و با پانل‌های پلاستیکی، پانل‌های شیشه‌ای و ورق‌های پلاستیکی گلخانه بسازید. بااین‌حال، فرورفتن آن آسان است، بنابراین بهترین انتخاب برای حیاط‌های شلوغ یا برخی از آب و هواها نیست.

پی‌وی‌سی

این نوع قاب‌بندی بیشترین صرفه‌جویی را در هزینه‌های گلخانه شما خواهد داشت سرمایه لازم برای گلخانه را کاهش می‌دهد. پی‌وی‌سی یک انتخاب خوب برای گلخانه‌های حلقه‌ای یا گلخانه‌های کوچک‌تر است. جابه‌جایی آن آسان و سبک است و اگر بودجه کمی دارید، انتخاب خوبی است. شما معمولاً برای این نوع قاب‌ها باید از ورقه‌های پلاستیکی روی شیشه یا پلاستیک سفت استفاده کنید.

فولاد

فولاد نیز یکی از متداول‌ترین مواد قاب است و می‌تواند بیشتر از آلومینیوم دوام بیاورد. شما می‌توانید آن را به سبک‌ها و اشکال مختلف درآورید، اما اگر فولاد گالوانیزه را برای قاب انتخاب کنید بهتر است، زیرا نسبت به سایر گزینه‌ها در برابر مناطق کاشت مرطوب مقاوم‌تر می‌باشد.

چوب

قاب چوبی به دلیل مقاومت کمی که در برابر رطوبت دارد، زیاد معمول نیست؛ اما در صورت تمایل می‌توانید آن را با PVC ترکیب کنید تا یک قاب زمینی برای برخی از گلخانه‌های سبک ایجاد کنید و برای قاب‌های ساده به خوبی کار می‌کند.

مقاله پیشنهادی همیارگلخانه: انواع تجهیزات گلخانه‌ای برای راه اندازی گلخانه

سرمایه لازم برای گلخانه با توجه به نوع عایق

سرمایه لازم برای گلخانه

سرمایه لازم برای گلخانه

 

بسته به نوع لعابی که انتخاب می‌کنید و موقعیت مکانی گلخانه، می‌توانید عایق را هم به گلخانه اضافه کنید. استفاده از عایق به‌طور 100٪ ضروری نیست و بسیاری از گلخانه‌ها برای کاهش سرمایه لازم برای گلخانه از آن صرف نظر می‌کنند.

بااین‌حال، اگر بخواهید از گلخانه در تمام طول سال استفاده کنید، نیاز به عایق دارید و انواع مختلفی از عایق وجود دارد که هرکدام می‌توانند تفاوت‌هایی را در سرمایه لازم برای گلخانه ایجاد کنند. این عایق‌ها عبارت‌اند از:

روکش پایه

شما می‌توانید از این عایق در ردیف پایه لعاب در گلخانه خود استفاده کنید تا عایق در سطح زمین باشد. می‌توانید آن را با یک صفحه پلاستیکی نازک یا شیشه جایگزین کنید، اما نمی‌توانید از آن به همراه ورق‌های پلاستیکی استفاده کنید. شما این عایق را در اوایل پاییز نصب می‌کنید و در اوایل بهار حذف می‌کنید و جنس پلی کربنات برای آن بهترین جنس است.

حباب بسته‌بندی

این عایق ورق پلاستیکی بسیار ضخیمی است که هوا بین دو لایه حباب بزرگ‌تر گیر می‌کند. هوا همان چیزی است که گلخانه شما را عایق می‌کند و می‌توانید در ماه‌های سرد از آن به جای ورقه‌های پلاستیکی سنتی روی گلخانه حلقه‌ای استفاده کنید.

شیشه دوجداره

وقتی به شیشه‌های دوجداره فکر می‌کنید، پنجره‌های تعویضی به ذهنتان خطور می‌کند. بااین‌حال، آن‌ها در گلخانه‌ها نیز به وفور استفاده می‌شود. برای استفاده از این نوع عایق هنگام ساخت گلخانه باید این پنجره‌ها را نصب کنید، بنابراین مطمئن شوید که هزینه‌های گلخانه خود و سرمایه لازم برای گلخانه را به دقت بررسی کرده‌اید. این یک انتخاب خوب برای آب‌وهوای معتدل‌تر است و راه خوبی برای حفظ ظاهر زیبای گلخانه شما برای مدت طولانی است.

صفحه نمایش حرارتی

یک صفحه نمایش حرارتی لایه نازک از مواد است که می‌توانید در ماه‌های زمستان به گلخانه خود اضافه کنید. شما می‌توانید مکان آن را تغییر دهید و آن را در صورت نیاز حرکت دهید و می‌توانید از بین مواد مختلف برای این نوع صفحه عایق انتخاب کنید. برخی از پنل‌ها سفت‌وسخت هستند درحالی‌که برخی پارچه‌های انعطاف‌پذیرتر هستند.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید موارد بسیار متعددی بر میزان سرمایه لازم برای گلخانه تأثیرگذار هستند. ما سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را در این مقاله برای شما توضیح دهیم تا هنگام محاسبه هزینه‌های موردنیاز برای احداث یک گلخانه دقت کاملی به آن‌ها داشته باشید و بتوانید به بهترین صورت بودجه و سرمایه خود را مدیریت کنید.

ترجمه تخصصی: همیارگلخانه

 

بازاریابی برای گلخانه

 

سوالات متداول درباره “سرمایه لازم برای راه اندازی گلخانه”:

1-انواع سازه برای گلخانه ها چیست؟

گلخانه‌های دارای یک قاب-سبک انبار-گلخانه‌های گنبدی-سبک طاق گوتیک-سبک حلقه‌ای-گلخانه تکیه‌دار-گلخانه گودالی شکل-گلخانه‌های پشت‌بامی-گلخانه‌های دندان‌اره‌ای-گلخانه‌های خورشیدی

2-مواد پوشش دهنده گلخانه شامل چه چیزهایی هستند؟

لعاب گلخانه-فایبر گلاس راه راه-شیشه-پلی کربنات-پوشش پلی اتیلن

3-اسکلت گلخانه از چه موادی ساخته می شود؟

آلومینیوم-پی‌وی‌سی-فولاد-چوب

4-گلخانه‌های هوپ یا حلقه‌ای به چه گلخانه هایی گفته می شود؟

گلخانه‌های هوپ یا حلقه‌ای به سرمایه کمی نیاز دارند و شما می‌توانید برای ساخت آن از یک سری حلقه‌های نصف شده استفاده کنید که انتهای آن‌ها را باید در زمین فرو کنید. سپس، حلقه‌ها را با یک ورقه پلاستیکی می‌پوشانید تا به کنترل هزینه‌های شما کمک کند.

 

منبع:

https://happydiyhome.com/greenhouse-cost/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *