هزینه ساخت گلخانه در اصفهان

صفر تا صد هزینه ساخت گلخانه در اصفهان + نکات مهم

صفر تا صد هزینه ساخت گلخانه در اصفهان + نکات مهم

هزینه ساخت گلخانه در اصفهان یکی از دغدغه هایی است که هر فرد برای راه ‌اندازی گلخانه با آن ها مواجه است. فرد برای احداث گلخانه حتماً باید برآورد کند که آیا  با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته، می تواند از پس هزینه ساخت گلخانه در اصفهان برآید یا خیر!

طبیعتاً هزینه های مربوط به ساخت گلخانه به دو قسمت، شامل هزینه های قبل از راه‌ اندازی گلخانه و بخش احداث و راه اندازی گلخانه تقسیم می شوند. در مراحل ابتدایی ساخت گلخانه، معمولاً مواردی همچون دریافت مجوز و آماده سازی زمین مورد نظر، در ارجحیت قرار دارد. در نظر داشته باشید که تمامی مجوزهای مربوط به ساخت گلخانه باید تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی کشور دریافت شود.

در ادامه به بررسی ابعاد مختلف راه اندازی و برآورد هزینه ساخت گلخانه خواهیم پرداخت؛ پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برآورد هزینه ساخت گلخانه در اصفهان قبل از احداث

احداث و راه اندازی گلخانه

احداث و راه اندازی گلخانه

 

1-خرید یک زمین یا آماده سازی زمین برای احداث گلخانه

شما قبل از هر چیزی باید ابتدا تعیین کنید که در چه زمینی و با چه مساحتی و تحت چه شرایطی می خواهید گلخانه خود را راه اندازی نمایید. در شرایط استاندارد راه اندازی گلخانه، معمولاً پیشنهاد می شود که زمینی به مساحت 5000 متر را تهیه و از 3000 متر آن برای سازه گلخانه استفاده کنید. اما این که این زمین مورد نظر برای راه اندازی گلخانه شما، اجاره ای باشد یا خریداری شده، کاملاً به مقدار بودجه ی شما بستگی دارد.

در واقع می توانیم به جرأت بیان کنیم که درصد زیادی از هزینه ساخت گلخانه در اصفهان به همین گام اول شما مربوط است. چرا که اگر زمینی از خودتان داشته باشید و نیازی به پرداخت اجاره ماهانه نداشته باشید، به تبع، هزینه ساخت گلخانه و  نهایتاً هزینه های ماهانه شما تا حد زیادی مدیریت شده و کاهش می یابد. پس گام اول برآورد هزینه ساخت گلخانه، تهیه یک زمین مناسب برای این کار است.

2-دریافت مجوزهای ضروری برای راه اندازی یک گلخانه

معمولاً یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین مواردی که باید به آن دقت شود، میزان دانش شما برای راه اندازی گلخانه است. پیشنهاد می شود که افراد بی تجربه و یا کم تجربه در زمینه کشاورزی و کاشت انواع محصولات گلخانه ای، یک سری دوره های ابتدایی را برای بالا بردن سطح آگاهی در ارتباط با این زمینه، بگذرانند. لازم به ذکر است که این دوره ها نیز هزینه های خاص خودشان را دارند و همین مبالغ نیز بخشی از هزینه ساخت گلخانه را تشکیل می دهد.

بعد از اینکه شما دانش و آگاهی خود را در زمینه راه اندازی و اداره یک گلخانه بالا بردید، نیاز است که برای دریافت مجوزهای مربوطه اقدام نمایید. اولین مجوزی که برای راه اندازی گلخانه در اصفهان باید به آن فکر کنید، پروانه تاسیس گلخانه است. در ارتباط با این موضوع، افراد متقاضی می توانند از وب سایت جهاد کشاورزی، مجوزهای مورد نیاز برای احداث گلخانه و از نحوه و چگونگی دریافت آن ها با خبر شوند.

یادتان باشد که برای پیشبرد کارهای مربوط به راه اندازی یک گلخانه، همیشه مدارک شناسایی خودتان و مدارک مربوط به ملک مورد نظر را همراه داشته باشید. این مرحله نیز می تواند بخشی از هزینه ساخت گلخانه در اصفهان را به خود اختصاص دهد، اما ارزش آن به نسبت مرحله ابتدایی بسیار کمتر هستند.

3-گرفتن تسهیلات بانکی و مجوز دیوار کشی

طبیعتاً شما برای اینکه بتوانید گلخانه خودتان را احداث کنید، به یک سری تسهیلات و مجوزها برای دیوارکشی و ساخت سازه نیاز پیدا خواهید کرد. همان طور که گفتیم، اصلی ترین و ابتدایی ترین شرط بانک برای اینکه کارهای مربوط به راه اندازی گلخانه تن را روی روال بیندازد این است که زمین مورد نظر شما حداقل 5000 متر و سازه مورد نظر شما 3000 متر باشد. این اولین شرط تشکیل پرونده دریافت تسهیلات بانکی می باشد.

مابقی شروط، کاملاً به یک سری استعلامات مربوط به سابقه و شناسایی هویت صاحب گلخانه است که خیلی کم پیش می آید در آن دچار مشکل شوید. مواردی مانند نداشتن بدهکاری به بانک، کارت پایان خدمت، حق آب تعیین شده و جواب باقی استعلامات توسط خود بانک پیگیری شده، و در صورت بروز مشکل به شما اطلاع داده می شود.

حالا روال کلی پرونده شما به مبلغی بستگی دارد که شما درخواست داده اید؛ در اکثر مواقع، مبلغ مورد نظر بالای ده میلیارد تومان است که تحت چنین شرایطی معمولاً خود وزارتخانه، بررسی پرونده را به عهده خواهد گرفت. پس از دریافت تاییدیه وزارتخانه، شما باید ساخت گلخانه در اصفهان را آغاز کنید.

البته شرایط استفاده از تسهیلات بانکی برای گلخانه ها معمولاً به این صورت است که بیست درصد هزینه ساخت گلخانه را باید خود کارفرما متقبل شود و سپس بانک ورود می کند. یعنی شما ابتدا باید بیست درصد از کل کار را انجام دهید، سپس بانک قسط اول وام شما را به شما می دهد و به همین منوال، کل مبلغ وام طی چهار مرحله به شما پرداخت خواهد شد.

برای بازپرداخت وام نیز بانک یک سال برای تنفس و یک سال را برای راه اندازی گلخانه به شما مهلت می دهد و از سال سوم شما ملزم به پرداخت اقساط بانک به مدت پنج سال خواهید شد. البته که به دنبال دریافت تسهیلات مربوط از بانک، مقدار سود وام در هر سال متغیر است که این درصد در مناطق محروم معمولاً کمتر می باشد.

4-تهیه بذر گلخانه ای مناسب، تهیه خاک و کود گلخانه ای

چهارمین گزینه ای که برای هزینه ساخت گلخانه در اصفهان می توان مطرح کرد، تهیه بذر، خاک و کود است. در برخی از مواقع به دلیل محدودیت بودجه ای که در نظر گرفته اید شاید امکان اینکه بتوانید زمینی را با خاک مناسب برای گلخانه فراهم کنید، وجود نداشته باشد. در این صورت پیشنهاد می شود که زمین مورد نظر را خریداری کرده و سپس برای آماده سازی، خاک مناسب را تهیه کرده و در گلخانه خاک ریزی نمایید.

همین موضوع به ظاهر ساده، می تواند تفاوت زیادی در هزینه ساخت گلخانه ایجاد نماید. در واقع اگر زمین مورد نظر خاک مربوطه را داشت که چه بهتر، ولی اگر خاک مناسب را نداشت، مجبورید مبلغ قابل توجهی را صرف تامین خاک گلخانه نمایید. بعد از اینکه که داستان خاک حل شد، می رسیم به هزینه های مربوط به بذر و کود گلخانه ای که برای راه اندازی هر گلخانه نیاز است و جزو موارد خیلی ضروری در هزینه ساخت گلخانه در اصفهان می باشد. معمولاً تهیه بذر و کود تا حدود خیلی زیادی به این بستگی دارد که شما می خواهید در زمینه با پرورش چه گیاهانی فعالیت کنید.

5-سیستم تجهیزات آبیاری گلخانه ای

یکی دیگر از مواردی که در لیست هزینه ساخت گلخانه در اصفهان و البته قبل از احداث قرار می گیرد، راه اندازی یک سیستم آبیاری گلخانه ای است. سیستم های آبیاری برای انواع گلخانه ها می توانند به صورت سنتی و دستی باشند و یا به صورت سیستمی. طبیعتاً وقتی شما بودجه کافی برای راه اندازی سیستم اتوماتیک را داشته باشید، پیشنهاد و اولویت اول با همین سیستم است اما در برخی موارد می توان در سیستم آبیاری اغماض نمود و از سیستم های سنتی استفاده کرد.

یادتان باشد که برای اینکه بتوانید یک تصمیم درست و منطقی بگیرید، بهتر است که علاوه بر دانش خودتان از تجربه و دانش یک کارشناس کشت گلخانه ای و یا فردی که سال هاست در این زمینه فعالیت دارد نیز کمک بگیرید.

6-سیستم برق رسانی در گلخانه

این سیستم یکی از مهم ترین فاکتورها در لیست هزینه ساخت گلخانه در اصفهان به شمار می رود. در داخل گلخانه، سیستم های مختلفی وجود دارند که در بحث احداث گلخانه به آن ها اشاره خواهیم کرد؛ این سیستم ها برای اینکه بتوانند کار کنند به یک منبع برق بسیار قوی احتیاج دارند. حالا هزینه این سیم کشی برای رساندن برق به گلخانه به موقعیت زمین شما بستگی دارد؛ گاهی اوقات، زمین در مکانی قرار دارد که رساندن سیستم برق کشی شهری به آن، هزینه خیلی زیادی را می طلبد، در چنین مواردی پیشنهاد می شود که از موتورهای برق قوی گازوئیلی برای برق رسانی به مجموعه استفاده شود.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: اصول سرمایش گلخانه چیست؟

برآورد هزینه ساخت گلخانه در حین احداث

احداث و راه اندازی گلخانه

احداث و راه اندازی گلخانه

تا به اینجای کار تلاش کردیم تا فاکتورهای مهمی که قبل از ورود شما به گلخانه و احداث آن نیاز است برایتان برشماریم تا با کمک این فاکتورها بدانید که چه هزینه هایی در انتظار شما است. با توجه به نوسانات ارزی که چند سال اخیر گریبان گیر بازار داخلی ایران شده، ذکر کردن مبلغ دقیق برای هر کدام از موارد گفته شود، کاری بی اساس است؛ چون ممکن است هر کدام از این قیمت به مدت یک روز و نهایتاً شاید چند ماه، ثابت بمانند و خیلی سریع تغییر می کنند.

با این اوصاف برای شمایی که متقاضی ساخت گلخانه هستید، بیان همین موارد فهرست گونه با شرح حال هر کدام از آن ها می تواند یک محدوده قیمتی تقریبی را به شما بدهد تا ببینید در این مسیر چه چیزهایی در انتظارتان است و برای هزینه ساخت گلخانه در اصفهان باید به چه فاکتورهای ثابتی دقت نمایید.

در ادامه برایتان از تجهیزات و موارد اصلی و فیزیکی احداث سازه گلخانه خواهیم گفت تا بدانید که هزینه ساخت گلخانه تا چه حد باید بر روی مصالح مورد نظر، متمرکز شود.

سایر ملزومات برای راه اندازی و ساخت گلخانه در اصفهان

احداث و راه اندازی گلخانه

احداث و راه اندازی گلخانه

 

1-لوله های گالوانیزه

شما می توانید برای راه اندازی گلخانه از انواع لوله های گالوانیزه استفاده کنید. لوله های گالوانیزه به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شوند. البته که ضخامت گالوانیزاسیون لوله های گرم به نسبت لوله های سرد خیلی بیشتر است و دچار خوردگی کمتری می شوند. تفاوت قیمت لوله گالوانیزه گرم به نسبت نوع سرد آن، در حد چند هزار تومان است و در متراژ خیلی زیاد ممکن است بر روی برآورد هزینه ساخت گلخانه تاثیر زیادی بگذارد.

2-سیستم های گرمایشی گلخانه ای

یکی از اساسی ترین مواردی که می تواند تمامی زحمات ساخت گلخانه را به هدر دهد، همین موضوع سیستم های گرمایشی است. اکثر گلخانه ها به خاطر وجود اثر گلخانه ای که در فضا گسترده است، به اندازه کافی گرم هستند. اما این گرما در فصول سرد و شب های سرد زمستان نمی تواند کفاف گرمایش کل سیستم را دهد، از این رو نیاز به یک سیستم گرمایشی خارجی به منظور گرم کردن فضای گلخانه، شدیدا حس می شود.

یادتان باشد که شما باید سیستم گرمایشی گلخانه ای را انتخاب کنید که بتواند به صورت یکنواخت تمام گرما را در سراسر گلخانه پخش کند؛ این کار باعث می شود که گیاهان به خوبی رشد کنند و از بروز انواع بیماری ها نیز جلوگیری می نماید. مساحت، درزهایی که باعث هدر رفتن گرما می شوند، نوع پوشش و شرایط اقلیمی، چهار فاکتور مهم و اساسی در انتخاب سیستم گرمایشی گلخانه می باشند.

معمولاً برای گرم کردن یک گلخانه با توجه به مواردی که ذکر کردیم، دو روش پرکاربرد وجود دارد : روش گرمایش موضعی و روش گرمایش مرکزی.

  • روش گرمایش مرکزی برای گرم کردن یک گلخانه:

این روش یکی از پرهزینه ترین روش های گرمایشی برای گلخانه ها است. برای گلخانه هایی که مساحتی زیر 1 هکتار دارند، پیشنهاد نمی شود که از این سیستم استفاده کنند. در این سیستم از یک یا چند دیگ بخار استفاده می کنند که بخار آب و یا آب داغ داخلی این دیگ های بزرگ به کمک یک سری لوله، به محیط داخلی گلخانه کشیده می شوند و باعث گرم شدن محیط خواهند شد.

  • روش گرمایش موضعی برای گرم کردن یک گلخانه:

در این روش دو راه حل وجود دارد؛ روش هیتر و گرماتاب. در روش های موضعی معمولاً از بخاری ها استفاده می شود تا بتوانند محیط را گرم کنند. مثلاً در سیستم گرمایشی به کمک هیتر، از بخاری های فن داری استفاده می شود که در داخل این بخاری ها یک کوره وجود دارد. فن های قرار گرفته در این سیستم، هوای سرد را بر بدنه این بخاری فن دار می تابانند و هوای گرم را به داخل گلخانه هدایت می کنند.

اما در روش گرماتاب، از یک گاز طبیعی استفاده می کنند که این گاز داخل لوله هایی دارای ضریب تابش بالا می سوزد و این گرما به صورت امواج مادون قرمز با استفاده از سطوح منعکس کننده، به نقاط مورد نظر می تابند. روش های موضعی به نسبت روش های مرکزی هزینه کمتری دارند.

3-سیستم سرمایش گلخانه ای برای احداث گلخانه:

این سیستم معمولاً برای فصول گرم سال بسیار مناسب هستند. سیستم سرمایش گلخانه ای باید خیلی با قدرت و دقیق انتخاب شود چرا که شما در این بین علاوه بر گرمای فصلی، اثر گلخانه ای داخل محیط را هم دارید که بر شدت گرما می افزاید. سیستم تهویه، سیستم فن و پد، فوگر و شیدینگ یا سایه انداز، چهار راهکار بسیار رایج در سرماسازی محیط گلخانه هستند که در ادامه به شرح هر کدام از این راهکارها خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: اهمیت تهویه گلخانه برای رشد محصولات

انواع سیستم های سرمایشی و خنک کننده در گلخانه

هزینه ساخت گلخانه در اصفهان

هزینه ساخت گلخانه در اصفهان

 

1-سیستم تهویه گلخانه ای در اصفهان

معمولا از سیستم تهویه گلخانه ای به این منظور استفاده می شود که هوای داخلی گلخانه بتواند با هوای بیرون آن تعویض شود. از رایج ترین راه های تهویه گلخانه ای می توانیم به نصب پنجره ها و روزنه های پنجره مانند در دیواره ها و سقف گلخانه اشاره نماییم. علاوه بر ایجاد پنجره ها، یک نوع فن هم وجود دارد که به آن فن های دایره ای گفته می شود که از این فن هم می توانید برای تعویض هوای داخل گلخانه استفاده کنید.

یادتان باشد که سیستم تهویه در گلخانه باید به گونه ای انتخاب شود که هوای راکد داخل گلخانه را به حرکت درآورد و شرایط را برای رساندن گاز کربن دی اکسید به گیاهان و فتوسنتز آن ها فراهم کند. نصب این سیستم ها به صورت متر مربع حساب می شود و با توجه به مساحت گلخانه شما می تواند متغیر باشد.

2-سیستم شیدینگ برای گلخانه

شیدینگ یا همان سایه انداز، به یک سری توری هایی گفته می شود که معمولاً برای انداختن سایه بر روی گلخانه و جلوگیری از رسیدن نور مستقیم آفتاب و تبخیر شدن آب موجود در گلخانه استفاده می شود. وقتی شما از این سیستم سایه انداز استفاده می کنید، دمای فضای داخلی گلخانه شما تا حد خیلی زیادی پایین می آید و همین موضوع می تواند به نوعی، نقش بسیار مهمی را در سیستم سرمایشی گلخانه شما ایفا کند.

تاثیر سیستم شیدینگ در هزینه ساخت گلخانه در اصفهان، به متراژ و عرض و درصد سایه اندازی توری بستگی دارد. طبیعتاً هر چقدر درصد سایه اندازی این توری ها بیشتر باشد، هزینه خرید آن ها نیز بیشتر خواهد بود. بسته به موقعیت جغرافیایی گلخانه شما، نیاز به سیستم شیدینگ تعیین خواهد شد.

مثلاً در مناطق گرم و خشک که نور مستقیم آفتاب بسیار زیاد است، ترجیح داده می شود که از توری های شیدینگ قوی تری استفاده شود. این توری ها قیمت خیلی زیادی ندارند اما باز هم جزو هزینه های مربوط به ساخت یک گلخانه قرار می گیرند.

3-سیستم های مه پاش (fogger) در گلخانه

 سیستم های مه پاش گلخانه ای، سیستم های بسیار پرکاربردی هستند و معمولاً بر اساس متر مربع برای یک گلخانه تعبیه می شوند. البته که این سیستم ها به طور کلی برای خنک سازی و مرطوب کردن محیط های خیلی بزرگ، بسیار پرکاربرد هستند.

فرآیند عملکرد این سیستم ها این گونه است که ذرات آب به صورت پودری در هوا پخش می شوند و حرارت هوا را می گیرند و نهایتاً خودشان تبخیر می شوند. این فرایند بدون اینکه محیط مرطوب شود انجام شده و اتفاقا حس بسیار مطلوبی را در فضا می گستراند. یادتان باشد که اگر محیط جغرافیایی گلخانه شما شرجی است، این سیستم هیچگونه برای شما کارایی نخواهد داشت؛ چرا که این سیستم بر پایه تبخیر کار می کند. از سیستم های مه پاش در محیط های سرباز برای خنک کردن و شاداب کردن محیط و در محیط های سربسته برای خنک کردن و تامین رطوبت محیط استفاده می شود.

4-سیستم پد و فن در گلخانه

در این سیستم از یک سری فن و پد استفاده می کنند که فن ها در یک سمت گلخانه و پد ها در قسمت دیگر آن قرار دارند. با کار کردن فن ها در این سمت گلخانه، قطرات آب موجود بر روی پد در سمت دیگر گلخانه، وارد هوا شده و برای اینکه تبخیر شوند از گرمای محیط استفاده می کنند. طی این فرایند، خنک سازی محیط به راحتی انجام می شود. این سیستم نیز یکی از سیستم های پرکاربرد برای خنک سازی محیط گلخانه است که محاسبه هزینه های مربوط به آن نیز بر اساس متر مربع انجام می شود و نهایتاً تاثیر زیادی در برآورد هزینه ساخت گلخانه در اصفهان خواهد داشت.

5-استفاده از سیستم اتوماسیون برای کنترل هوشمند گلخانه

سیستم کنترل هوشمند گلخانه، سیستمی است که به کمک آن تمامی مراحل کنترل گلخانه مانند پارامترهای رطوبت و آب و هوا را می توانید از طریق اینترنت و پیامک، انجام دهید. در این سیستم، شما می تواند روند پیشبرد انواع پارامترهای مربوط به کنترل گلخانه را بر روی یک نمودار نمایش دهید و بر اساس آن متوجه شوید که آیا کنترل هوشمند به درستی انجام می شود یا خیر.

در واقع شما می توانید تمامی مراحل ریز و درشت مربوط به کنترل گلخانه را از طریق سیستم های کنترل از راه دور، انجام دهید. این سیستم تقریبا سیستم پر هزینه ای است که برای کارهای گلخانه ای که معمولاً بسیار پردردسر و سخت هستند، بستر بسیار راحتی را فراهم می آورد.

6-توری ضد حشره برای گلخانه

توری های ضد حشره عمدتاً برای مواقعی استفاده می شوند که گیاهان و کل گلخانه در معرض شدید حمله انواع حشرات قرار دارند. برای اینکه چنین اتفاقی برای گیاهان نیفتد و آن ها طی این قضیه آسیب نبینند، توری ضد حشره، یکی از کاربردی ترین راه ها برای کنترل این موضوع است. این توری ها بر اساس متر مکعب حساب شده و گزینه های بسیار گرانی نخواهند بود.

7-منابع نور مصنوعی برای گلخانه

نور مصنوعی نیز یکی دیگر از مواردی است که در لیست هزینه ساخت گلخانه در اصفهان قرار می گیرد. از این نورها برای مکان هایی استفاده می شود که محیط نمی تواند نور طبیعی کافی را برای رشد و فتوسنتز گیاه فراهم کند. مناطق ساحلی و فصول سرد سال، شرایطی هستند که بستر مناسبی را برای استفاده از نورهای مصنوعی فراهم می آورند.

بخش نیازمندی های گلخانه ای را برای پیدا کردن بهترین های صنعت گلخانه بررسی کنید.

سایت گلخانه

جمع بندی و نتیجه گیری

به عنوان سخت پایانی در مورد هزینه ساخت گلخانه در اصفهان باید بدانید که تمامی این موارد ذکر شده، جزو اساسی ترین گزینه هایی هستند که برای راه اندازی یک گلخانه، نیاز هستند. همان طور که گفتیم ذکر قیمت دقیق برای هر کدام از این گزینه ها، با توجه به نوسان نرخ بازار، کار بیهوده ای است که تنها می تواند شما را گمراه نماید.

پیشنهاد می کنیم که در مسیر ساخت گلخانه، به منظور دریافت درک عمیق و درست از هزینه ساخت گلخانه، از یک مشاور متخصص و کاربلد و با تجربه کمک بگیرید تا بتوانید تا حد ممکن از اتلاف هزینه و وقت خود جلوگیری نمایید. امیدواریم که این مقاله به جهت تهیه لیست هزینه های مربوط به راه اندازی یک گلخانه، برای شما مفید واقع شود.

 

سوالات متداول درباره “بررسی هزینه ساخت گلخانه در اصفهان”:

1-ملزومات راه اندازی گلخانه شامل چیست؟

فراهم کردن زمین مناسب برای احداث گلخانه خرید تجهیزات گلخانه‌ای- دریافت مجوزها از سازمان های مربوطه- برنامه ریزی برای پرورش محصولات- خرید سیستم های کنترل هوشمند گلخانه‌ای- به کارگیری نیروهای متخصص در کشت گلخانه‌ای

2-شیدینگ گلخانه‌ای چیست؟

سیستم شیرینگ گلخانه‌ای همان سایه اندازها هستند که عبارتند از یک سری توری هایی که برای سایه انداختن روی گلخانه و جلوگیری از ورود نور مستقیم به داخل گلخانه و تبخیر آب در این فضا به کار می روند. سیستم شیرینگ گلخانه ای یک سیستم خنک کنندگی محسوب می شود.

3-رایج ترین روش تهویه گلخانه چیست؟

رایج ترین راه های تهویه گلخانه ای می توانیم به نصب پنجره ها و روزنه های پنجره مانند در دیواره ها و سقف گلخانه اشاره نماییم. علاوه بر ایجاد پنجره ها، یک نوع فن هم وجود دارد که به آن فن های دایره ای گفته می شود که از این فن هم می توانید برای تعویض هوای داخل گلخانه استفاده کنید.

4-بهترین روش گرم کردن داخل گلخانه کدام است؟

در روش های موضعی معمولاً از بخاری ها استفاده می شود تا بتوانند محیط را گرم کنند. در روش گرماتاب، از یک گاز طبیعی استفاده می کنند که این گاز داخل لوله هایی دارای ضریب تابش بالا می سوزد و این گرما به صورت امواج مادون قرمز با استفاده از سطوح منعکس کننده، به نقاط مورد نظر می تابند. روش های موضعی به نسبت روش های مرکزی هزینه کمتری دارند.

5-کاربرد لوله های گالوانیزه در ساخت گلخانه چیست؟

لوله های گالوانیزه بهترین تجهیزات برای ساخت اسکلت بندی گلخانه هستند، دوام و مقاومت بالایی دارند و در برابر خوردگی هم مقاوم هستند.

6-حداقل متراژ زمین برای ساخت گلخانه چقدر باید باشد؟

زمینی که برای احداث گلخانه در نظر می گیرید باید حداقل 5000 متر وسعت داشته باشد و 3000 متر را به زیربنای ساخت گلخانه اختصاص دهید.

تألیف و نگارش: همیار گلخانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *