طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان

طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان + نکات مهم

پادکست این مقاله را گوش کنید:

طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان + نکات مهم

طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان نیازمند دانش، تجربه تخصص و مهارت کافی است. اگر یک باغبان هستید و به گلخانه داری، پرورش گل و گیاه یا کاشت محصولات گلخانه ‌ای علاقه دارید، اکنون بهترین زمان برای ورود به این کسب و کار است.

تصمیم گیری برای ساخت گلخانه در اصفهان یک تصمیم‌گیری دقیق و حساب شده است. شما باید در این پروژه، نکات ریز و درشتی را در نظر داشته باشید.

علاقه داشتن به پرورش بهترین محصولات گلخانه‌ای برای احداث گلخانه کفایت نمی کند؛ اگر در ورود به کار هستید، ممکن است این اقدامات برای شما ترسناک و دلهره آور باشد.

آنچه مسلم است اینکه خوشبختانه نیاز ندارید که طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان را خودتان شخصاً انجام دهید. همین که با شرکت‌های برتر در این زمینه مشورت کنید، یعنی اقدام حساب شده‌ای انجام داده اید. تمام کار را از صفر تا صد پروژه به عهده همان کارشناسان خواهد بود.

گلخانه داری، یک صنعت رو به رشد است. پرفروش ترین محصولات گلخانه ای در سراسر جهان طرفدار دارند. انواع میوه گلخانه ‌ای و سبزیجات گلخانه ‌ای برای پر کردن سبد غذایی خانواده ها مبادله می شوند. چه چیزی بهتر از اینکه وارد کسب و کار گلخانه ‌ای شوید و بخش بزرگی از نیاز جامعه را برطرف کنید.

برای اهالی اصفهان یا سرمایه‌گذاران از شهرهای دیگر، طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان مزایای زیادی به همراه دارد. در این باره مقالات متعددی منتشر خواهیم کرد اما این مطلب به طور اختصاصی به مراحل ساخت گلخانه می‌پردازد.

لذت بردن از کشت و کار و پرورش محصولات گلخانه ‌ای، زمانی مشخص می‌شود که محصولات شما به بار می نشیند و می توانید آنها را به فروش برسانید؛ چیزی که سودآوری چند برابری خواهد داشت.

اگر تصمیم به طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان دارید موارد ذکر شده در ادامه بحث را دنبال کنید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: گلخانه هیدروپونیک چیست + مزایا و معایب

10 مرحله برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان 

طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان

طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان

مرحله اول: یک موقعیت مکانی برای ساخت گلخانه در اصفهان انتخاب کنید

اولین و مهمترین نکته در طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان، یافتن یک مکان مناسب برای احداث سازه است. آن چه باعث ایجاد تفاوت در انتخاب مکان می شود، دسترسی به نور خورشید با مقدار کافی و شدت ثابت است.

موقعیتی که برای احداث گلخانه در اصفهان انتخاب می کنید بهتر است، سمت گیری جنوبی و شمالی داشته باشد. البته انتخاب مکان بستگی به محل ساخت‌گلخانه دارد. مکان‌هایی که آفتاب صبح را بیشتر جذب می کنند نسبت به مکان هایی که آفتاب بعدازظهر را بیشتر در اختیار دارند، ارجحیت دارند.

اگر موقعیت مکانی طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان در نزدیکی درختان قرار گرفته است، حتماً موقعیتی را انتخاب کنید که تا اواخر بعد از ظهر، سایه روی گلخانه ایجاد نشود.

یک نکته مهم در این قسمت این است که سازه گلخانه را نزدیک به درختانی انتخاب کنید که در هر دوره، برگ های آن ها ریزش دارد. بهتر است گلخانه، نزدیک درختان همیشه همیشه سبز ساخته نشوند.

علت این انتخاب کاملاً مشخص است. از آنجایی که گیاهان برگ ریز در زمستان برگ های خود را از دست می دهند، می توانند مسیر نور خورشید در زمستان را به گلخانه باز کنند. اگر گیاهان همیشه سبز در اطراف گلخانه وجود داشته باشد از ورود نور در زمستان به گلخانه جلوگیری می کنند.

به طور خلاصه، مکان هایی را برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان انتخاب کنید که دسترسی کافی به نور خورشید داشته باشند.

مرحله دوم: کیفیت سازه را برای درب گلخانه، و انواع سخت افزار تضمین کنید

اگر برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان تصمیم گیری کرده اید و به نتیجه رسیده اید، ضروری است که کیفیت را در اولویت قرار دهید. سازه گلخانه باید از نظر درب های ورودی و خروجی، دریچه‌های سقف و پنجره ها به گونه ای باشد که هم کاربردی باشد و هم مزیت عملکردی را ارائه دهد.

طراحی درب گلخانه، مدل های مختلفی را شامل می‌شود. همچنین درب را می توانید به شیوه های مختلف نصب کنید. بهتر است پروژه های اجرا شده در ساخت گلخانه اصفهان را بررسی کرده و مدل مناسب خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که برای احداث گلخانه در اصفهان الزاماً نیاز دارید که به عایق بندی سازه اسکلت گلخانه با کیفیت و مصالح دیگر بسیار اهمیت بدهید.

شما به عنوان کارفرما برای ساخت گلخانه نیازی ندارید که تمام مراحل را اجرا کنید؛ همین که پروژه را به دست شرکت ‌های سازنده گلخانه بسپارید، تمام استانداردها اجرا خواهد شد.

مرحله سوم: پوشش مناسب برای گلخانه در اصفهان انتخاب کنید

سومین مرحله که در طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان اهمیت دارد، انتخاب پوشش مناسب برای ساخت گلخانه است. پوشش گلخانه همان سقف بلندی است که بالای فضا را می پوشاند و محصولات گلخانه ‌ای را از محیط بیرون در امان می دارد. پوشش گلخانه باید کیفیت بالایی داشته باشد.

انواع پوشش گلخانه با مواد اولیه متفاوت در ضخامت ها و سبک های مختلف ساخته می شوند. پیدا کردن یک پوشش مناسب گلخانه آنچه که با نیازهای شما سازگار است، بسیار آسان است؛ به شرطی که با شرکت های سازنده مشورت از داشته باشید. درباره مهمترین مواد برای ساخت پوشش گلخانه در مقالات دیگر صحبت می کنیم.

یکی از نکاتی که در انتخاب پوشش مناسب برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان باید در نظر بگیرید، استحکام و دوام است.

مواد اولیه پلی کربنات، هم محکم هستند هم دوام لازم را دارند. همچنین می‌توان آنها را به اندازه های مختلف برش زد. پوشش پلی کربنات برای گلخانه، پاره یا فرسوده نمی‌شوند و دوام بالایی در برابر تغییرات شرایط بیرونی دارند.

از مواد دیگر هم می توان برای پوشش گلخانه استفاده کرد اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب پوشش برای گلخانه اصفهان بنا بر شرایط اقلیمی انجام می گیرد. برای احداث گلخانه در سایر شهرها هم همین وضعیت وجود دارد.

مرحله چهارم: تجهیزات گلخانه‌ای، سیستم های خنک کننده و تهویه ای بخرید

برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان در چهارمین مرحله، نیاز دارید که انواع تجهیزات گلخانه ای را خریداری کنید. خرید این تجهیزات با توجه به نوع محصولاتی که پرورش می دهید انجام می گیرد.

خنک کردن گلخانه با سیستم های سرمایشی انجام می‌پذیرد. برای گرم کردن گلخانه معمولاً از تجهیزاتی نظیر هیترها یا بخاری های سقفی استفاده می شود. اهمیت تهویه گلخانه هم به طور کامل مشخص است. تهویه گلخانه از متداول ترین چالش‌ها در کشت گلخانه ‌ای است.

تجهیزات تهویه گلخانه و تجهیزات سرمایشی گلخانه از گرم شدن فضای داخل گلخانه جلوگیری می کنند و گیاهان بهتر رشد خواهند کرد.

سیستم های خنک کننده در گلخانه دما را کاهش می دهند. با تهویه مکانیکی از طریق تجهیزات یا به وسیله تهویه طبیعی با باز کردن درب، پنجره یا دریچه ها می توانید داخل گلخانه را خنک کنید.

کشت گلخانه ‌ای با کیفیت، در راستای خرید بهترین تجهیزات گلخانه‌ای به دست می‌آید. یک سیستم مناسب را انتخاب کنید و شاهد سودآوری باشید. این نکته جزو اصول طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان به شمار می‌رود.

مرحله پنجم: سیستم گرمایشی گلخانه در اصفهان را بخرید

یک ساختار کامل از یک گلخانه، هم سیستم سرمایشی و خنک کننده لازم دارد و هم باید سیستم گرمایشی گلخانه برای آن نصب کرد. تمام این تجهیزات گلخانه ‌ای در اصفهان در راستای هم کار می کنند تا محیط سالم برای رشد محصولات گلخانه ای فراهم شود.

سیستم های گرمایشی با کمک سیستم تهویه هوای گلخانه، هوای گرم را در محوطه داخلی گلخانه به جریان در می‌آورند. جالب است بدانید که گرمایش گلخانه ارتباط مستقیمی با رشد گیاهان دارد.

جمله فوق به مفهوم آن است که اگر از بخاری های با سوخت پروپان یا گاز طبیعی یا روغن های سوختی استفاده کنید، یا حتی اگر از سیستم های گرمایشی بر اساس لوله های همرفتی و آب گرم استفاده کنید، تاثیر آن برای انواع محصولات گلخانه ‌ای متفاوت است. این تجهیزات هم برای پرورش محصولات با کیفیت خوش طعم و با شکل مناسب ضروری هستند.

مرحله ششم: سیستم های کنترل محیط گلخانه در اصفهان را بخرید

یکی دیگر از مراحلی که در طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان اهمیت دارد و جزو مراحل پایانی به شمار می‌رود، خرید سیستم های کنترل محیط گلخانه است. گلخانه داری با این تجهیزات کاملاً تحت کنترل قرار می‌گیرد.

از آنجایی که محیط گلخانه با محیط بیرون در ارتباط نیست، باید به صورت منحصر به فرد و اختصاصی تمام پارامترهای زیست محیطی کنترل شود.

از جمله تجهیزات کنترل محیط گلخانه شامل ترموستات ها، تجهیزات سنجش گازهای گلخانه‌ای، تجهیزات سنجش اکسیژن در گلخانه، تجهیزات سنجش رطوبت در گلخانه و سنجش آلاینده ها می باشد.

نصب سیستم های کنترل محیط گلخانه در کنار تجهیزات گلخانه ای سرمایشی و گرمایشی اهمیت دارد. استفاده از تمام دستگاه ها آسان است و با یک آموزش ساده، این کار را یاد می گیرید.

عدم توجه به خرید سیستم های کنترل محیط گلخانه می تواند محصولات گلخانه ای را به خطر بیندازد. حتماً هنگام برنامه ریزی برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان این نکات را در نظر داشته باشید.

مرحله هفتم: تجهیزات پیشرفته برای مدیریت گلخانه در اصفهان را بخرید

علاوه بر تمام تجهیزات گلخانه ‌ای که در قسمت قبل اشاره کردیم، برخی از سیستم های خاص و پیشرفته تر را نیز برای مدیریت بهتر گلخانه نیاز دارید.

از آنجایی که طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان در هیچ دو پروژه مشابه انجام نمی شود، با توجه به نوع محصولاتی که پرورش می دهید تجهیزات را باید تهیه کنید.

مبتدیان برای ورود به کشت گلخانه ‌ای لازم است دانش خود را در مورد سیستم های گلخانه، پرورش محصولات در گلخانه و موارد مشابه ارتقا دهند.

به طور مثال، تحقیق درباره اینکه کدام گیاهان حجم گاز کربن دی اکسید بیشتری در گلخانه تولید می کنند می تواند مفید باشد.

از دیگر اطلاعات مفید برای مدیریت گلخانه در اصفهان توجه به یک سیستم آبیاری ساده برای گیاهان است. تجهیزات آبیاری گلخانه ‌ای در مدل های مختلف وجود دارند که در مقاله ‌ای با همین عنوان در مورد آن صحبت کرده ایم.

برای طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان و مدیریت بهتر محصولات، همیشه راه حل مناسبی وجود دارد. بهتر است نیازهای خود را بررسی کنید و سپس درباره سبک و مدل گلخانه با سازنده صحبت کنید.

مرحله هشتم: صندلی مخصوص یا نیمکت در داخل گلخانه در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که در طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان کمتر به آن توجه می شود، در نظر گرفتن نیمکت یا صندلی برای نشستن نیروهای کار در گلخانه است.

از آنجایی که تعداد زیادی کارگران در گلخانه مشغول به کار هستند، برای مراقبت بهتر از گیاهان، بررسی منظم و روزانه گیاهان و آبیاری محصولات گلخانه ای نیاز دارند که در یک مکان، مدتی منتظر باشند. به علاوه شاید لازم باشد در ساعات خاصی از روز، چند بار رفت و آمد کنند تا وضعیت را تحت کنترل داشته باشند.

به این ترتیب در نظر گرفتن چند صندلی و نیمکت برای گلخانه در اصفهان ایده جذابی خواهد بود. صندلی ها و نیمکت ها داخل گلخانه می توانند از مواد مختلفی تهیه شوند. نیمکت ها و صندلی ها همچنین به زیباتر شدن داخل گلخانه بسیار کمک می کنند.

مرحله نهم: سفارش طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان را ثبت کنید

در مرحله نهم، اکنون زمان ثبت سفارش طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان است. با وجود تمام عواملی که اشاره کردیم، اکنون در مرحله ای قرار گرفته اید که می توانید سفارش خود را برای ساخت گلخانه در اصفهان ثبت کنید.

بهترین شرکت های سازنده گلخانه می توانند کل برنامه طراحی و ساخت را اجرا کنند. احداث گلخانه در اصفهان از صفر تا صد، به همراه تامین تجهیزات جانبی را به شرکت ‌های برتر به در این حوزه واگذار کنید.

در این مرحله، جلسه‌ای را با شرکت سازنده ترتیب دهید تا درباره جزئیات طرح بیشتر صحبت کنید. برنامه ریزی دقیق و انجام تمام مراحل می تواند کسب و کار گلخانه ‌ای شما را در مسیر صحیح هدایت کند.

مرحله دهم: ساخت گلخانه در اصفهان

اکنون نوبت به راه ‌اندازی پروژه ساخت گلخانه در اصفهان است. شما اکنون هدف خود را مشخص کرده اید، سفارش را ثبت کرده اید و تمام پروژه را به شرکت سازنده واگذار نموده اید.

فراموش نکنید که برای احداث گلخانه در اصفهان نیاز به أخذ مجوزهای کسب و کار از سازمان ها و موسسات مربوطه است. حتماً مجوزهای کشت گلخانه ای را دریافت کنید تا پس از پایان پروژه ساخت به سرعت وارد کار شوید.

مدیریت گلخانه، کار دشواری است اما اگر حساب شده عمل کنید و با افراد با تجربه و کارشناسان مشورت نمایید، گلخانه‌ شما به یک کسب و کار پرسود تبدیل می‌شود.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

 

سوالات متداول درباره مراحل طراحی و ساخت گلخانه در اصفهان“:

1-برای احداث گلخانه در اصفهان چه کارهایی انجام دهیم؟

پیدا کردن موقعیت مکانی- انتخاب مدل اسکلت گلخانه- انتخاب پوشش گلخانه-خرید انواع تجهیزات گلخانه‌ای- خرید تجهیزات کنترل محیط گلخانه- برنامه ریزی دقیق برای پروژه- مشورت با شرکت های سازنده گلخانه

2-چرا تهویه گلخانه اهمیت دارد؟

نصب سیستم های تهویه در گلخانه باعث می شود دمای مورد نیاز برای رشد گیاهان در حالت متعادل نگه داشته شود. سیستم های تهویه گرمای اضافی را از داخل گلخانه خارج می‌کنند.

3-بهترین مکان برای ساخت گلخانه کجاست؟

مکانی که برای ساخت گلخانه در اصفهان در نظر می گیرید بیشتر باید به سمت جنوبی شمالی باشد. سعی کنید مکان را طوری انتخاب کنید که دسترسی کافی به نور خورشید داشته باشد. توجه داشته باشید که درختان همیشه سبز در نزدیکی گلخانه رشد نکرده باشند، چون موجب جلوگیری از ورود نور به گلخانه خواهند شد.

4-بهترین مواد اولیه برای پوشش گلخانه کدامند؟

ساخت پوشش گلخانه از مواد اولیه پلی کربنات، بهترین گزینه است. این مواد، دوام و استحکام بالایی دارند و به راحتی برش می خورند.

5-بهترین سیستم گرمایشی گلخانه چیست؟

بخاری ها و انواع یونیت هیترها برای گلخانه می‌توانند گرمایش لازم را فراهم کنند.

6-تجهیزات پیشرفته برای مدیریت گلخانه چیست؟

تجهیزات اندازه گیری گازهای گلخانه ای- تجهیزات اندازه گیری اکسیژن و کربن دی اکسید- تجهیزات اندازه گیری رطوبت گلخانه- سیستم های آبیاری گلخانه ای

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

منبع:

https://deckers-nursery.com/garden-learning-center/how-to-build-a-greenhouse-in-10-easy-steps/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *