استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

 

 

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای به همراه نکات مهم و استراتژی های لازم کمک می ‌کند که تولیدکنندگان، محصولات خود را بهتر به فروش برسانند. بازار خرید و فروش سبزیجات و میوه های گلخانه ای بسیار داغ است.

در سراسر جهان برای چندین سال است که متخصصان تغذیه و بهداشت سعی کرده اند اهمیت مصرف محصولات تازه بر اساس میوه و سبزیجات را برای مردم مشخص کنند. تولید محصولات گلخانه ‌ای شامل سبزی گلخانه‌ای، میوه های گلخانه ای و صیفی جات گلخانه ای، بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

شاید اکنون زمان آن فرا رسیده که نسبت به این محصولات نگرش دیگری داشته باشیم. خوشبختانه علاقه مردم به تغذیه غذاهای ارگانیک، تهیه غذاهای سالم و آشپزی سالم، بیشتر و بیشتر شده است.

صاحبان مشاغل تولید مواد غذایی به دنبال این هستند که غذاهای تازه تری را به مردم ارائه دهند. پرورش محصولات گلخانه ‌ای، کشت گلخانه ‌ای و توسعه فناوری گلخانه ‌ای، تاریخچه چندان طولانی ندارد اما آینده‌ای درخشان در انتظار آن است!

بهتر است صنعت گلخانه، بیش از آنچه که در حال حاضر به آن اهمیت داده می‌شود مورد توجه قرار بگیرد. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه بخش بزرگی از این بازار هستند.

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

 

برچسب گذاری مواد مغذی و مسئله آموزش و تغذیه

یکی از مهمترین نکات فروش میوه ها و سبزیجات تازه این است که مواد غذایی توسط متخصصان تغذیه، بهداشت و پزشکان به عنوان ماده غذایی سالم به تایید برسند.

در مورد استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ ای می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. به دلیل اینکه میوه ها و سبزیجات دارای فیبر زیاد هستند و کالری کمتری دارند، برای یک تغذیه سالم پیشنهاد می شوند.

همچنین مواد غذایی تازه، سرشار از مواد مغذی ضروری نظیر ویتامین c، پتاسیم، اسید فولیک و املاح دیگر هستند. خوردن محصولات گلخانه ای میوه و سبزی تازه، مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد.

با توجه به این صحبت‌ ها، شاید دسته از افراد هنوز هم از مشخصات تغذیه میوه و سبزیجات خاص اطلاعی نداشته باشند. اکثر محصولات گلخانه‌ای جدید که به تازگی به بازار معرفی شده است، هنوز ناشناخته هستند! در کشور ایران هم بسیاری از گلخانه ها در شهرهای مختلف فعالیت دارند که میوه های خاص نظیر میوه های گرمسیری را پرورش می دهند.

اگر تولید کنندگان انواع محصولات گلخانه ‌ای، برچسب گذاری محصولات را به درستی انجام دهند، مصرف کننده به درستی تشخیص می‌دهد که در واقع، در حال خرید چه چیزهایی است و چه خواصی دارد.

در قسمت های بعدی درباره استراتژی هایی که به بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ ای کمک می‌کند بیشتر اشاره خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: مزایا و معایب گلخانه هیدروپونیک

نکات مهم در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

 

1-برچسب گذاری محصولات

نکته‌ای که می‌تواند به بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای کمک کند، برچسب گذاری محصولات است. در این قسمت فرض را بر این می‌گذاریم که گلخانه دار، تمام شرایط لازم را برای پرورش بهترین و مرغوبترین محصولات گلخانه ‌ای اجرا کرده است و اکنون، نوبت به فروش آنها رسیده است.

برچسب هایی که روی بسته بندی محصولات گلخانه ‌ای درج می‌شود، شامل اطلاعات تغذیه، استانداردها و مواد مغذی، میزان کالری در هر وعده از میوه یا سبزیجات است که در داخل بسته قرار داده شده است.

با این ویژگی، کسانی که بسته بندی های محصولات گلخانه‌ ای را خلاقانه تر و کامل تر آماده کنند، در بازار موفق‌ تر هستند. به طور مثال می‌توان روی بسته میوه ها و سبزیجات گلخانه‌ای، مزایایی را که برای سلامتی دارند درج کرد.

به شرطی که اطلاعات صحیح باشد، قطعاً در کوتاه مدت مورد توجه بازار قرار می‌گیرد. این نکته را به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای در نظر داشته باشید.

2-تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای

از اسرار موفقیت در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای این است که شما در فروشگاه های بزرگ و پرطرفدار تبلیغ کنید. می‌توانید بنرها یا پوسترهای تبلیغاتی آماده کنید و محصولات خود را به اطلاع مشتریان همان فروشگاه برسانید.

اگر فرض کنیم در یک روز، حدود ۵۰۰ نفر از فروشگاه بازدید کنند و در بدترین شرایط، نیمی از این تعداد تبلیغات شما را مشاهده کنند، آمار قابل قبولی است و اگر بسته بندی به درستی انجام شده باشد، ممکن است درصد زیادی از مراجعه به فروشگاه محصولات شما را خریداری کنند.

تا زمانی که محصولات گلخانه ‌ای خود را به درستی و با شکل زیبا به مردم معرفی نکنید و اطلاعات دقیقی از ارزش غذایی آن ارائه ندهید، مردم نمی دانند که خرید محصولات شما چه نفعی برای آنها دارد.

علاوه بر اینکه بنرهای تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتشر می‌کنید، در همان راستا از تبلیغات آنلاین در فضای اینترنت هم بهره ببرید. شاید بهتر باشد تبلیغات خود را در میوه فروشی های بزرگ شهر هم انجام دهید.

3-درباره محصولات، آموزش بدهید

یکی از نکته هایی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما می‌تواند به بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای کمک کند این است که شما درباره محصولاتی که تولید می کنید و درباره کشت گلخانه‌ای آموزش بدهید.

می توانید آموزش دادن را از سنین پایین، حتی در دوره دبستان شروع کنید. با همکاری معلمان و مربیان در مدارس یا موسسات، مزایای خوردن میوه و سبزی تازه را آموزش بدهید.

فعالیت های سرگرم کننده را همراه با نقاشی و رنگ آمیزی یا بازی انجام دهید. شاید لازم باشد بسته بندی هایی را در نظر بگیرید که به نوعی تبلیغ محصولات شما را نشان می دهد.

اگر بستر کار خود را بزرگ تر کنید، آموزش درباره کشت گلخانه‌ ای را می توانید به محیط دانشگاه و آموزش عالی هدایت کنید. بخشی از تحقیقات دانشجویان می تواند به صنعت گلخانه داری مرتبط باشد.

اگر بتوانید حمایت از تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برعهده بگیرید، با یک حساب دقیق، فرصت برای بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای هموارتر خواهد شد.

4-دستورالعمل تهیه غذا با محصولات گلخانه‌ای را آماده کنید

یکی دیگر از نکاتی که به شما کمک می‌کند در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای موفق تر عمل کنید، ارائه ایده ها و دستورالعمل های تهیه غذا با محصولات شما است. بسیاری از مصرف کنندگان نمی ‌دانند که با میوه و سبزی تازه، چطور غذا های خوشمزه طبخ کنند.

متخصصین و کارشناسان بازاریابی سبزیجات و میوه ها عقیده دارند که می‌توان ابتکار عمل را در زمینه آموزش روش های مختلف، تهیه غذا با محصولات گلخانه‌ ای به مصرف کنندگان به دست گرفت و بخش بزرگی از بازار را تصاحب کرد. مصرف کنندگان تمایل دارند بدانند سبزیجات و میوه ها را چطور در برنامه غذایی روزانه و هفتگی خود بگنجانند.

با این راه می‌توانید از آشپزها و سرآشپزهای معروف کمک بگیرید تا دستورالعمل های خلاقانه و خوشمزه و البته سالم را آماده کنید.

یک ترفند مهم که به بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای شما کمک می‌کند این است که بسته بندی های محصولات خود را به گونه ای آماده کنید که تهیه یک غذا را معرفی کند. به طور مثال می ‌توانید یک کاتالوگ کوچک از یک دستور غذایی که با نوع خاصی از میوه یا سبزی تهیه می‌شود، داخل بسته قرار دهید.

این کار بهترین فرصت را برای فروش فراهم می‌کند. نکات و دستورالعمل هایی که برای تهیه غذاهای خوشمزه با میوه گلخانه ‌ای و سبزی گلخانه ای ارائه می دهید، نظر مشتریان را به برند شما جلب می کند.

چه چیزی بهتر از این که شما در فروش محصولات گلخانه‌ای بیشترین سود را بدست آورید.

به طور مثال می‌توانید طرز تهیه غذا با کلم بروکلی گلخانه ‌ای یا انواع سبزیجات گلخانه‌ای برای تهیه سوپ یا خوراک سبزیجات یا سالاد آماده کنید.

حتی می توانید آموزش دهید که چطور  مصرف کنندگان می توانند یک دسر خوشمزه با انواع میوه گلخانه‌ای تهیه کنند.

5-راه اندازی سایت و تولید محتوای تخصصی 

یکی از بهترین و پرطرفدارترین راهکارها برای موفقیت در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای، راه اندازی سایت و تولید محتوای تخصصی است. 

تولید کنندگانی که حضور خود را در فضای اینترنت ثابت کرده ‌اند، وبسایت دارند یا از شبکه ‌های اجتماعی کمک می‌گیرند، این فرصت را دارند که تصاویر یا ویدیوهای با کیفیت از محصولات گلخانه‌ای خود و نحوه استفاده از آنها منتشر کنند.

فرض کنید شما یک وب سایت دارید که معرف محصولات گلخانه‌ای شما است. اگر تولید محتوای تخصصی را انجام دهید و پست های وبلاگ را همیشه به روز نگه دارید، به تدریج مخاطبان زیادی از سایت شما بازدید می‌کنند. درصد زیادی از این مخاطبان در مراجع های مختلف از شما خرید خواهند کرد.

می توانید کتاب الکترونیکی تخصصی تولید کنید و در وب سایت تان منتشر نمایید. بخشی از وب سایت را به نکات آشپزی و دستورالعمل تهیه غذای سالم، انواع سالاد یا پیش غذا با محصولات گلخانه ‌ای اختصاص دهید.

6-مشارکت با برنامه های تلویزیونی

یکی دیگر از کارهایی که می تواند جزو استراتژی های بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای قرار بگیرد، مشارکت و همکاری با برنامه های تلویزیونی است.

تبلیغات تلویزیونی یا مجریان و افراد تاثیرگذار در اجتماع در این مسیر می ‌توانند برای محصولات گلخانه ‌ای و معرفی آنها مفید باشند.

اگر خرده فروش محصولات گلخانه‌ای هستید یا گلخانه‌ای بزرگی دارید و به فروش بیشتر فکر می کنید، بهتر است با وبلاگ نویسان معتبر همکاری نمایید.

بازاریابی سبزیجات و میوه های گلخانه ای در راستای کمک گرفتن از یک شخصیت معتبر موجب اعتبار یک برند خواهد شد.

برای اینکه برند گلخانه خود را در یک قالب تخصصی معرفی کنید، همیار گلخانه پیشنهادهای متنوعی برای شما دارد. از قسمت همکاری با ما می توانید شرایط را مطالعه کرده و در صورت تمایل برای بهتر دیده شدن و افزایش فروش محصولات گلخانه‌ای، اقدام کنید.

7-امکان تست نمونه محصولات گلخانه‌ای در فروشگاه ها

یکی از کارهایی که به شما کمک می کند بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای را بهتر انجام دهید، این است که امکان تست نمونه ‌های تولید شده را برای مصرف کنندگان فراهم کنید. یک غرفه کوچک در فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ کمک می کند این کار را انجام دهید.

فردی را به عنوان مدیر غرفه انتخاب کنید و محصولات خود را به صورت کاملاً بهداشتی و با شکل زیبا آماده کنید، تا به صورت نمونه های کوچک به مصرف کنندگان ارائه شود.

وقتی مخاطبان، طعم واقعی میوه و سبزیجات تازه را بچشند، تشویق می شوند که از محصولات شما خرید کنند. حتی می توانید نمونه غذاهایی که با محصولات خود تهیه کرده اید به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: اصول راه اندازی گلخانه برای مبتدیان

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای  برای بسته بندی های آماده شده

علاوه بر تمام نکاتی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، دیدگاه دیگری درباره بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای وجود دارد.

برای اینکه محصولات از هر نوع شامل میوه سبزی یا صیفی جات کوچک به درستی به مصرف‌کننده معرفی شوند، یک استراتژی این است که آنها را برای فروش، بسته بندی کنید و بسته بندی ها را بفروشید.

تا به اینجای مطلب، صحبت از این بود که میوه و سبزی را به صورت عمده از گلخانه بسته بندی کنید و در مراکز به صورت خرده فروشی به فروش برسانید؛ اما در این قسمت درباره این صحبت می‌کنیم که این مواد غذایی از قبل بسته بندی شوند و بسته ها به فروش برسند.

در این صورت ممکن است کار، چالش های بیشتری داشته باشد. برای بسته بندی سبزیجات تازه از گلخانه باید کارخانه‌ای وجود داشته باشد که سبزی ‌ها را شستشو دهد و به طور کاملاً بهداشتی، جداسازی و بسته بندی کند.

توجه باشید که فروش محصولات گلخانه ‌ای که برش خورده هستند و بسته بندی شده اند، طرفداران بیشتری دارند. مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند سبزی ‌ها و میوه ‌های جداسازی شده و بهداشتی را خریداری کنند.

برای فروش بهتر محصولات گلخانه‌ای، آن دسته از مواد غذایی که می توان به عنوان میان وعده استفاده کرد را به همین صورت به عنوان یک وعده غذای سبک و سالم و راحت معرفی کنید. ایین عامل باعث می‌شود که مردم به ارزش مصرف آنها پی ببرند.

روش دیگر برای بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای به ویژه برای میوه ‌های گلخانه‌ای این است که شما میوه ها را به صورت سینی میوه و یا سینی سبزیجات در میهمانی ها و مراسم معرفی کنید. البته این یک کار متداول نیست اما خلاقانه است.

فرض کنید در یک مهمانی، بشقاب های میوه به گونه ای آماده شده که میوه های رنگارنگ در کنار هم با خلاقیت چیده شده اند! وقتی مصرف کننده این نوع چیدمان را می‌بیند، تشویق می‌شود که از این محصولات خریداری کند و در مهمانی های خود از آنها استفاده کند.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: پرفروش ترین محصولات گلخانه ای چیست؟

برای فروش محصولات گلخانه‌ای با مراکز تهیه غذا قرارداد ببندید

یکی از بزرگ ترین کارهایی که می توانید در بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای انجام دهید، عقد قرارداد با مراکز تهیه غذا است. اکثر مردم ترجیح می دهند غذای سالم بخورند اما وقتی برای پخت و پز ندارند.

شما به عنوان تولیدکننده محصولات گلخانه ای تازه و سالم، با مراکز تهیه غذای آماده قرارداد می بندید و کیت مخصوص محصولات را به آنها ارائه می دهید.

به  طور مثال، قرارداد میبندید که در هر ماه، مقدار خاصی از محصولات گلخانه ‌ای را برای آنها ارسال می کنید. این قرارداد، بسته به محصولات گلخانه‌ای و میزان برداشت یا حجم تولید، متفاوت است.

وقتی با رستوران ها، فودها یا تهیه غذای بیرون بر قرارداد می‌بندید، حجم فروش شما افزایش پیدا می کند. سعی کنید قبل از ورود به این قرارداد، استراتژیک دقیقی را برای قیمت‌گذاری محصولات گلخانه ای داشته باشید.

بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای به صورت همکاری در فروش

بخش دیگری که در استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای اهمیت دارد، استفاده از سیستم همکاری در فروش است. بازاریابان تازه کار با گلخانه شما همکاری می‌کنند و به ازای درصد بازاریابی و فروش، پورسانت خود را دریافت می کنند.

از روش های مختلفی می توانید سیستم همکاری در فروش را اجرا کنید. از آن جایی که کیفیت محصولات گلخانه‌ای، حرف اول را می‌زند، بهتر است روش‌های حضوری را در گام اول اجرا کنید.

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای

 

مقالات تخصصی تجهیزات گلخانه ای را از این قسمت بخوانید

سخن پایانی

داشتن استراتژی بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ‌ای باعث افزایش سودآوری یک گلخانه خواهد شد. تفاوتی نمی کند که گلخانه شما چه محصولاتی را پرورش داده است، آنچه اهمیت دارد این است که برای فروش بیشتر باید طرح و نقشه بازاریابی داشته باشید.

بازاریابی محصولات گلخانه ‌ای به روش های مختلفی اجرا می شود. روش هایی که در فوق به آن اشاره کردیم در حال حاضر در سراسر جهان در جریان هستند.

فروش محصولات گلخانه ‌ای برای بازار داخل کشور اهمیت زیادی دارد. اگر یک گلخانه بتواند در بازار داخل به موفقیت برسد، به طور قطع می تواند پتانسیل لازم را برای صادرات محصولات گلخانه‌ ای فراهم کند.

اگر کسب و کار گلخانه‌ای دارید و می خواهید در میان برترین های این صنعت دیده شوید، خدمات نیازمندی های گلخانه‌ای در این وبسایت برای معرفی شما در نظر گرفته شده است. در قسمت شرایط همکاری با همیار گلخانه می توانید پلن های مختلف را مطالعه کنید.

 

تبلیغات برای گلخانه

تبلیغات برای گلخانه

 

سوالات متداول درباره استراتژی های بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای“:

1-چگونه محصولات گلخانه ای را بهتر بفروشیم؟

داشتن استراتژی بازاریابی- بسته بندی مناسب برای محصولات- تبلیغات دقیق و حساب شده- حضور در فضای آنلاین- همکاری مستمر و رابطه مثبت با خرده فروشان و بازاریابان

2-پرفروش ترین محصولات گلخانه ای کدامند؟

انواع میوه های گلخانه ای و سبزیجات گلخانه‌ای در بازار داخل و بازار جهانی پرفروش هستند. سبزیجات گلخانه‌ای عطر و طعم متفاوتی دارند و برای تهیه انواع غذا به کار می روند.

3-بهترین روش بازاریابی در عصر حاضر برای فروش محصولات گلخانه ای چیست؟

داشتن وب سایت و حساب در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی، مهمترین و تاثیرگذارترین روش بازاریابی در عصر دیجیتال امروزی است. با این روش ها، مخاطبان زیادی از محصولات گلخانه‌ای شما مطلع می‌شوند.

4-روش بازاریابی حضوری برای فروش محصولات گلخانه ای چیست؟

انتشار پوستر و بنر در فروشگاه‌ های بزرگ- قرارداد با مجریان یا آشپزهای تلویزیونی- همکاری با وبلاگ نویسان- همکاری در فروش با بازاریاب های حضوری- قرارداد با مراکز تهیه غذا- آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی

5- چطور می توانیم محصولات گلخانه‌ای را صادر کنیم؟

زمانی که احساس کردید کیفیت محصولات گلخانه‌ای شما در درجه عالی قرار دارد و با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است، برای ورود به بازارهای صادراتی برنامه ریزی کنید. برای این کار به مشاوره صادرات محصولات گلخانه‌ای نیاز دارید از شرکت‌های تخصصی کمک بگیرید.

 

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

منبع:

https://smallbusiness.chron.com/marketing-strategies-herbal-soap-57429.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *