راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه برای مبتدیان

راه اندازی گلخانه باید طبق اصول و قواعد خاص خودش انجام گیرد. برای ورود به این کسب و کارها باید جزئیات را به دقت بررسی کنید تا از ضرر و زیان مالی جلوگیری نمایید. گلخانه داری یک صنعت جذاب، پرسود و البته پر زحمت است.

اصول و قوانین گلخانه داری برای مبتدیان؛ از کجا شروع کنم؟

آیا گلخانه خود را نصب کرده اید و اکنون به فکر رشد و توسعه آن هستید، با این تفاوت که نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ آیا تصور می کنید باید میوه ها و سبزیجات گلخانه خود را برداشت کنید، اما فقط نمی دانید از کجا شروع کنید؟

آیا به دنبال راهنمای مناسبی برای راه اندازی گلخانه ویژه مبتدیان برای باغبانی در گلخانه هستید؟ اگر اینچنین است، در این بحث برای شما صفر تا صد نکات مهم راه اندازی یک گلخانه را آموزش داده ایم که با تکیه بر آن می توانید شغل جدید خود را آغاز کنید.

آزمون و خطا در احداث و ساخت گلخانه و شروع پرورش محصولات گلخانه ای می تواند زمان بر باشد اما به صبر و بردباری و برنامه ریزی شما بستگی دارد. با استفاده از این مقاله آموزشی راهنمای کشت گلخانه ای برای مبتدیان، شما خواهید فهمید که چگونه یک گلخانه را به طور کارآمد مدیریت کنید.

کاشت و پرورش گیاهان مختلف در گلخانه می تواند برای باغبانان مبتدی و البته برای افراد با تجربه بسیار سرگرم کننده باشد اما قبل از اینکه گیاهانی را که می خواهید پرورش دهید انتخاب کنید، بررسی کنید و در مورد شرایط راه اندازی گلخانه، دما و رطوبت گیاهان تحقیق انجام دهید. این کار، یک مرحله حیاتی برای پیشرفت برنامه های شما خواهد بود.

ساده ترین گیاهان برای راه اندازی گلخانه ویژه مبتدیان

اصول راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

 

شاید به این فکر می کنید که برای راه اندازی گلخانه از چه چیزی باید شروع کرد؟ چه چیزی را می توانید در گلخانه پرورش دهید؟ پاسخ، ساده است؛ به معنای واقعی کلمه همه چیز یا هر محصولی را می توانید به راحتی در گلخانه پرورش دهید.

توجه داشته باشید در این میان، برخی از گیاهان وجود دارند که راحت تر از گیاهان دیگر رشد می کنند. با این گیاهان ساده شروع کنید و دانش خود را افزایش دهید تا اولین تجربه های خود را در راه اندازی گلخانه به دست آورید:

  • تربچه
  • نخود فرنگی
  • توت فرنگی گلخانه ای
  • سیر
  • سبزیجات برگ دار مانند کاهو
  • گوجه فرنگی گلخانه ای
  • پیاز
  • سیب زمینی
  • گل آفتابگردان
  • قارچ

نکات و مطالبی که در ادامه بیان می کنیم می توانند به شما کمک کنند که بدانید چگونه می توانید از ظرفیت گلخانه خود در بهترین حالت استفاده کنید؛ از انواع تجهیزات گلخانه ای و لوازمی بهره ببرید و این روش های بی شمار را برای استفاده بهتر از گلخانه خود به کار ببرید.

با پیروی از این راهنمای باغبانی در گلخانه برای مبتدیان، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد و با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد؛ از جمله مشکلات مربوط به دما، حشرات، آبیاری، غذا، فضای گلخانه، نور، هوا و خاک.

اگر در باغبانی تازه کار هستید، صبور و با حوصله باشید. قدم به قدم، کار راه اندازی گلخانه را پیش ببرید. نکات ساده ای را برای شما آماده کرده ایم تا سفر سبز خود را آغاز کنید.

نکات مهم راه اندازی گلخانه ویژه مبتدیان و علاقه مندان به گلخانه داری

اصول راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

 

1- انتخاب بذرها

گلخانه یک محیط کنترل شده عالی است، به ویژه هنگامی که شما نیاز به افزایش ظرفیت رشد گیاهان فصلی دارید. حتی می توانید در تمام طول سال، گیاهانی خاص را پرورش دهید. اما باز هم ممکن است هنوز فکر کنید، “از کجا شروع کنم؟” بهتر است بگوییم، راه اندازی گلخانه را بهتر است با انتخاب صحیح بذر شروع کنید.

کاشت بذرها برای پرورش محصولات گلخانه ای به طور معمول در سینی های بذر با سطح ساده، سینی های کشت هیدروپونیک یا سینی های تک شاخه ای انجام می گیرد. بذرها بسته به نیازهای خاص خود آماده می شوند؛ به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد بذرها را یک شب غوطه ور کنید، طبقه بندی کنید و سپس در سینی های داخل گلخانه قرار دهید.

برای انجام این کار، شما باید اصول زیر را در باغبانی در گلخانه برای محصولات فصلی درک کنید:

  • در انتخاب بذر و شناسایی آنها هوشمندانه عمل کنید
  • لیستی از آنچه می خواهید بکارید آماده سازید
  • روی ظروف کاشت بذر سرمایه گذاری کنید
  • برای جلوگیری از بیماری های گیاهی و آفت زدگی، خاک استریل تهیه کنید
  • کود را به خاک اضافه کنید
  • گیاهان گلخانه را همیشه همانطور که برای هر گیاه توصیه می شود، آبیاری کنید
  • بررسی کنید آیا آب و هوای گلخانه قادر به حمایت از این گیاهان است یا خیر
  • چقدر نور خورشید در دسترس باید باشد

در راه اندازی گلخانه برای مبتدیان، شناسایی برچسب و تاریخ هر بذر کاشته شده و ثبت شده روی بسته های بذر مهم است تا گیاهان به راحتی شناسایی شوند. باید شروع کنید و وقت خود را به درستی به انتخاب بذرها اختصاص دهید. شرایط جوانه زنی درج شده روی بسته بذر را مرور کنید تا بهتر تصمیم بگیرید که چه تعداد بذر، مقدار نهال مورد انتظار را برای شما فراهم می کند.

  • بذرهای ترکیبی

بذرهای ترکیبی یک گزینه سالم برای راه اندازی گلخانه هستند، زیرا در هر فروشگاه محصولات زراعی و باغی، قابل دسترسی می باشند. بذرهای هیبریدی از تلاقی دو گیاه مشابه تولید شده اند. در این قسمت به مهم ترین جوانب مثبت و منفی کاشت بذر ترکیبی یا هیبریدی اشاره کرده ایم:

**مزایای بذرهای هیبریدی:

  • گیاهان حاصل از بذرهای ترکیبی، بزرگ تر و سالم تر هستند که و لحاظ ظاهری، یکسان دیده می شوند.
  • تولید آنها بیشتر است و با محیط گلخانه، سازگارتر هستند.
  • با بهبود عملکرد بذر هیبریدی می توانید زودتر از حد انتظار، محصولات را برداشت کنید.
  • این بذرها تحت تأثیر استرس اکولوژیکی، آفات و بیماری ها قرار ندارند.

**معایب بذرهای هیبریدی:

  • در مقایسه با بذرهای دیگر گران ترند.
  • بذرهای گیاهان ترکیبی نمی توانند زمان طولانی، ذخیره شوند.
  • برخی تصور می کنند که نتیجه حاصل از این بذرها به اندازه کافی جذاب نیست.
  • گیاهان رشد کرده از بذر هیبریدی، هرگز مانند گیاه اصلی خود نخواهند بود.

برای خرید بهترین بذر از بازار، جهت راه اندازی گلخانه  باید به برچسب های بذر و معانی آنها توجه کنید. هر مجموعه بذری که برای فروش ارائه می شود باید به طور دقیق برچسب گذاری شود. این به شما کمک می کند بهترین کیفیتی را که نیاز شما را برآورده می کند خریداری کنید.

در خرید بذر برای کاشت محصولات گلخانه ای باید به نوع بذرها و شرایط رشد و تولید بذر دقت کنید. برخی بذرها به گونه ای طراحی شده اند که نشان می دهند درصد جوانه زنی آنها چقدر است. این نشان می دهد که چند دانه به راحتی جوانه می زند.

برخی از بذرها به بذر سخت معروف هستند؛ این دانه ها به دلیل پوشش ضخیم بذر به راحتی رشد نمی کنند.

برخی دیگر به دانه خفته شهرت دارند؛ این دانه ها به راحتی جوانه نمی زنند زیرا به پیش تیماری یا هوازدگی نیاز دارند.

 

2- کنترل دما برای راه اندازی گلخانه

یکی دیگر از مهم ترین نکات راه اندازی گلخانه برای مبتدیان که باید یاد بگیرند، پیرامون کنترل دما می باشد. کنترل دما یعنی آنچه در داخل گلخانه شما اتفاق می افتد را دقیقاً مشخص کنید.

اگر تا به حال گلخانه ای نداشته اید و اکنون قصد دارید که درباره راه اندازی گلخانه تصمیم بگیرید، یکی از مهم ترین نکات، توجه به کنترل درجه حرارت یا دمای داخل گلخانه است. اگر هم که گلخانه دارید، باز هم این موضوع اهمیت دارد.

با این حال، مهم نیست که چه چیزی را دارید در گلخانه خود پرورش می دهید، شما حتماً باید یک بخاری برقی یا گازی برای افزایش دما در فصل رشد گیاهان در ماه های زمستان فرآهم کنید. همچنین لازم است یک سیستم خنک کننده تبخیری در نظر بگیرید. انتخاب بهترین تجهیزات گلخانه ای به این بستگی دارد که شرایط اقلیمی منطقه شما چگونه است.

در ماه های گرمتر برای زنده ماندن گیاهان باید محیط گلخانه را سردتر نگه دارید. رطوبت داخل گلخانه به دلیل حجم زیاد، تقریباً همیشه به اوج دمایی نزدیک است. برگ ها معمولاً فرآیندی به نام تعرق را انجام می دهند كه در آن از منافذ موجود در محیط خارج، رطوبت موجود در محیط را تخلیه می كنند.

بسیار مهم است که گیاهان خود را به گونه ای عادت دهید که احساس کنند در آب و هوای دیگری قرار دارند. گلخانه ها برای به دام انداختن گرمای خورشید در نظر گرفته شده اند. اگر دما را اصلاح نکنید، بسته به شرایط آب و هوایی، دما دائماً بالا و پایین می شود.

محیط گلخانه بصورت منحصر به فردی به شما وابسته است. برای اطمینان از پایین نگه داشتن قبض ماهانه مدیریت انرژی گلخانه، باید اطمینان حاصل کنید که هر بخاری یا کولری را که تصمیم به تهیه آن دارید از صرفه اقتصادی برخوردار است. این موارد جزو نکات مهم راه اندازی گلخانه هستند.

تجهیزات خنک کننده تبخیری به تنظیم دما کمک می کند و برای بازگرداندن رطوبت بسیار مفید هستند. این تجهیزات کاملاً در محیط هایی کار می کنند که جو گرم و خشک، شبیه به مناطقی مانند شهرهای آریزونا، کلرادو و کالیفرنیا باشد.

یک سیستم گرمایشی برای تأمین دمای مطلوب در طول شبانه روز لازم است. اگر درجه حرارت به طور معمول از یک دوره خاص پایین بیاید، یک بخاری قابل برنامه ریزی با تایمر خودکار مورد نیاز است.

کارشناسان باغبانی برای راه اندازی گلخانه همچنین توصیه می کنند که این بخاری ها برای تکثیر بذر و نهال در هوای سرد مفید هستند. حتی می توانید تشک های گرمایشی تکثیر را برای کاهش بیشتر قبض های انرژی خود انتخاب کنید.

 

3- اهمیت نور در گلخانه

برخی موارد وجود دارد که گلخانه نمی تواند به نور کافی دست پیدا کند. یکی از آنها کاهش و افزایش طول یک روز در ماه های مختلف سال است. بیشتر گیاهان گلخانه برای شکوفایی به نور احتیاج دارند، زیرا نور برای فتوسنتز حیاتی است. اما هر منبع نوری برای رشد گیاهان و راه اندازی گلخانه یکسان نیست. شما باید جنبه های زیر را تجزیه و تحلیل کنید:

  • انواع گیاه در حال رشد
  • فصل
  • چقدر نور در روز، قابل دستیابی است

گیاهان به شدت و دامنه نور واکنش متفاوتی نشان می دهند. با رشد گیاهان و رشد تعداد برگ ها، تقاضا برای جذب نور افزایش می یابد. بیشتر نوری که گیاهان استفاده می کنند در طیف نوری قابل توجه است.

نور رنگی قرمز و آبی، طول موج های نوری است که بیشتر در فتوسنتز استفاده می شوند. آنها اجزای تشکیل دهنده نور سفید یا همان آفتاب هستند. بسیاری از منابع نوری ساخته دست بشر (منابع نوری مصنوعی) دارای ترکیبات متنوعی از رنگ هستند که ممکن است برای نیازهای فتوسنتز گیاهان شما کافی نباشند.

در تابستان و اواخر بهار، گلخانه شما باید نور کافی برای جوانه زنی و رشد گیاه را دریافت کند. با این حال اگر می خواهید در زمستان یا اواخر پاییز گیاهان خود را بکارید، ممکن است بخواهید روی یک سیستم روشنایی اضافی سرمایه گذاری کنید.

چراغ های LED و نوارهای لامپ فلورسنت از محصولات روشنایی با قدرت بالا هستند که از این نظر به خوبی این نیاز رشد گیاهان را تأمین می کنند. آنها عنصری اساسی برای فتوسنتز و جوانه زنی مطلوب گیاه هستند. به ویژه از آنجا که سطح وسیع تری را پوشش می دهند و طیف نوری را که محصولات مورد نیاز شما تولید می کنند، ایجاد کرده و بنابراین، بسیار کارآمد هستند.

اگر در شمال زندگی می کنید و چندین ساعت از تابستان، به آفتاب دسترسی ندارید، بهترین گزینه، جایگزینی چراغ های مخصوص رشد گیاهان است. استفاده از چراغ های رشد برای افزایش مدت زمان روز و دسترسی به منبع نوری، بسیار مفید خواهد بود.

در راه اندازی گلخانه، چه شما به سادگی نیاز به تقویت گیاه خود داشته باشید و چه قصد رشد آنها در زمستان را داشته باشید، این یک انتخاب عالی خواهد بود.

نور فلورسنت معمولاً در گلخانه به راحتی و در صورت امکان وجود نور طبیعی ضعیف، مورد استفاده قرار می گیرد. این منابع نوری در فضاهای تکثیر یا اتاق جوانه زنی اعمال می شود که هیچ نور طبیعی را در اختیار ندارند.

اصول راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

 

4- سیستم آبیاری در راه اندازی گلخانه

سیستم ها و تکنیک های آبیاری خاص در گلخانه به گیاهان شما بستگی دارد، اما قوانین اساسی باغبانی گلخانه ای برای مبتدیان حکم می کند که نیاز آب هر گیاهی را که می خواهید پرورش دهید درک کنید.

به جای اینکه محصولات خود را با استفاده از یک جدول زمانی کلی آبیاری کنید، یاد بگیرید که چه چیزی برای کم و زیاد کردن محصولاتتان لازم هست و یا لازم نیست. این را می توان از اصول مهم راه اندازی گلخانه دانست.

از علائم آبیاری نامناسب می توان به خشک شدن نامنظم گیاهان، کاهش شاخه و رشد ریشه و گیاهان نارس با کیفیت بد و ماندگاری اشاره کرد.

هر گیاه، حجم یکسانی از آب را نیاز ندارد. آبیاری زیاد یا کم آبی می تواند معضلات گیاهی را ایجاد کند. آبیاری بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که هر بار، مقدار زیادی آب به گیاه داده شود. این شرایط به حالتی است که آبیاری خیلی زود به زود انجام می شود قبل از اینکه خاک فرصت تخلیه داشته باشد.

برای متوقف کردن این اثرات نامطلوب، پس از راه اندازی گلخانه، شما می توانید یک سیستم آبیاری قطره ای نصب کنید که می تواند برای تنظیم جریان های بزرگتر یا کوچکتر آب مستقیم به گلدان ها یا زمین های مسطح استفاده شود. می توانید این نوع آبیاری را با تایمر و قطره سنج تنظیم کنید.

هر گیاه را از نظر شرایط آبیاری بررسی کنید. اگر گیاه سبک به نظر برسد، به آبیاری احتیاج دارد و اگر کمپوست، با گرد و غبار پوشیده شده و خشک باشد به این معنی است که آب لازم است.

به یاد داشته باشید که این ریشه ها هستند که به آب نیاز دارند و نه برگ ها. پاشیدن آب روی برگ ها به معنای استفاده نادرست از آب است و ممکن است گسترش بیماری ها را افزایش دهد.

 

5- تجهیزات گلخانه ای و لوازم جانبی برای راه اندازی گلخانه

به غیر از لوازم فوق، بسیاری از لوازم جانبی دیگر، کار شما را آسان می کنند. بسته به بودجه و برنامه ریزی برای راه اندازی گلخانه خود می توانید سیستم های مه، فن ها، قفسه های ابزار، صندلی های مخصوص گلدان و قفسه ها را به همراه بسیاری از لوازم جانبی دیگر برای سهولت کار اضافه کنید.

یکی از اصول باغبانی گلخانه ای که باید هنگام خرید این لوازم جانبی به خاطر بسپارید این است که گیاهان شما به چه چیزهایی احتیاج دارند، دوست دارید چه چیزهایی داشته باشید تا فضای گلخانه شما را زیباتر و بهتر جلوه دهد.

به عنوان مثال، بعضی از گیاهان برای به حداکثر رساندن رشد خود به تأمین آهسته و مداوم آب از یک سیستم آبیاری قطره ای نیاز دارند؛ در حالی که برخی دیگر می توانند از تکنیک های آبیاری عمومی استفاده کنند و هیچ تأثیر منفی بر رشد آنها ندارد.

**در اینجا برخی از لوازم اصلی گلخانه ای که ممکن است برای راه اندازی گلخانه لازم داشته باشید آورده شده است:

قفسه ها: با خرید قفسه ها، صرفه جویی خوبی در فضای گلخانه های کوچک ایجاد می کنید. قفسه ها برای حفظ نظم در گلخانه مهم هستند. قفسه مناسب گلخانه خود را انتخاب کنید!

فن های کوچک با خشک کردن رطوبت اضافی یا تراکم بیش از حد، به رفع مشکلات بیماری ها و آفت ها کمک می کنند. فن های بزرگ تر می توانند کارهای بیشتری را انجام دهند. به طور خاص، آنها در تصفیه و حتی خنک سازی ساختار گلخانه شما کمک می کنند، به ویژه هنگامی که با سیستم های تهویه مناسب مطابقت داشته باشند.

یک دماسنج ساده، ممکن است یک وسیله جانبی کوچک باشد، اما بدون شک یکی از مهمترین موارد در مورد باغبانی گلخانه و راه اندازی گلخانه است. بعضی از گیاهان در دماهای خاص، بهترین رشد را دارند؛ دماسنج به شما کمک می کند تا دمای دقیق را بدست آورید و دما در یک حد امن قرار گیرد.

کنترل آفات برای مبتدیان راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

 

گسترش سریع آفت ها در یک محیط گلخانه ای اتفاق می افتد. محیط گلخانه مرطوب است و گیاهان فراوان در گلخانه یک زیستگاه ثابت و جذاب برای رشد آفت ایجاد می کنند.

کشف و تجزیه و تحلیل فوری آفات برای اجرای تصمیمات مناسب کنترل آفات لازم است، قبل از اینکه مسئله از دست شما خارج شود و ممکن است ضرر مالی را متحمل شوید.

**مهم ترین آفاتی که باید پس از راه اندازی گلخانه مراقب آنها باشید:

1-شته ها

همه، شته ها را می شناسند. این حشرات لطیف با بدن نرم که برگ های سبز گیاهان محبوب و گرانبهای شما را در بر میگیرند. به پایین برگ ها در گلخانه نگاهی بیندازید؛ اینجا جایی است که شته ها ترجیح می دهند جمع شوند. هرس دقیق و تمیز کردن گیاهان داخل گلخانه، عادت های خوبی برای جلوگیری از آسیب رساندن شته ها به گیاهان با ارزش شما است.

2-تریپس

تریپس ها حشراتی هستند که یک آفت آسیب زننده برای گلخانه ها محسوب می شوند. رنگ تریپس از قهوه ای تا سیاه متفاوت است. تریپس ممکن است آسیب های متوسط ​​تا بحرانی ایجاد کنند. شما می توانید با استفاده از صفحات روی منافذ، این حشرات متهاجم را متوقف کنید؛ با بررسی منبع جدید که وارد گلخانه می شود و تنظیم علف های هرز، به کنترل آفت تریپس کمک می کنید.

3-کرم های ریز قرمز

کرم های قرمز، باریک و کشیده هستند و از نظر اندام، سر قهوه ای آنها کاملاً مشخص و قابل مقایسه با لارو قارچ ها هستند. رنگ قرمز ظاهر این کرم ها به دلیل حضور هموگلوبین است، دقیقاً مانند خون انسان. وجود هموگلوبین به آنها اجازه می دهد تا در آب با محتوای اکسیژن بسیار کم رشد کنند.

4- اسلاگ و حلزون

وقتی رطوبت زیاد باشد، تعداد حلزون ها و اسلاگ ها ممکن است افزایش یابند. اینها موجوداتی شبانه رو، گوشتی و لزج هستند. تمیز کردن گلخانه برای کنترل حلزون و اسلاگ ضروری است. اطمینان حاصل کنید که گلخانه شما عاری از مواد زائد گیاهی مانند علف های هرز ریشه دار، برگ ها، آجرها یا سنگ هایی است که نقاط پنهان خنک و مرطوب را ایجاد می کنند.

اشتباهات معمول در باغبانی گلخانه ای

اصول راه اندازی گلخانه

اصول راه اندازی گلخانه

 

سیستم واقعی پرورش گیاهان در گلخانه و به خصوص، راه اندازی گلخانه به اعتماد به نفس و توانایی شما نیاز دارد. ممکن است از قبل نیاز به کمی تمرین داشته باشید تا درگیر متداول ترین اشتباهات باغبانی گلخانه نشوید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید: خوب دقت کنید:

1-درجه حرارت گلخانه

یکی از اشتباهات مهمی که اکثر باغبانان بی تجربه در راه اندازی گلخانه و کشت گلخانه ای مرتکب می شوند، عجله برای مشاهده دمای گلخانه به طور منظم است. از یک دماسنج اساسی استفاده کنید یا یک دماسنج دیجیتالی بخرید که دارای رطوبت سنج نیز باشد. شناسایی این شرایط برای جلوگیری از اتلاف گرما بسیار حیاتی است.

2-رطوبت گلخانه

رطوبت زیاد باعث می شود که کپک، قارچ و آفت ها در گلخانه شما ظاهر شوند. حجم رطوبت خیلی کم باعث می شود گیاهان شما از تشنگی بمیرند. مه پاش، بهترین روش برای بهبود رطوبت گلخانه است.

3-تهویه گلخانه

اگر گلخانه شما دارای تهویه محدود باشد یا از تهویه کافی برخوردار نباشد، گیاهان شما می میرند. با استفاده از دریچه های سقف می توانید هوای گرم را آزاد کنید. یا گاهی ممکن است برای حفظ گردش هوای کافی، به یک فن کوچک نیاز باشد.

4-خاک گلخانه

کنترل خاک در گلخانه مهم است، اما شامل برخی چالش های اضافی است. گذشته از اصول ترکیب کود، هنگام تهیه پایه خاک برای کاشت گیاهان، به فکر استفاده از مخلوط خاک باشید. از خاک گلدان قدیمی که حامل آفات و بیماری است استفاده نکنید. اینها ناگفته های راه اندازی گلخانه هستند.

5-اثرات درختان و درختچه های اطراف در گلخانه

ریشه های درختان همجوار با گیاهان گلخانه شما می توانند از زیر زمین به گیاهان شما حمله کرده و مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز گیاهان را در داخل گلخانه تغذیه کنند.

همچنین می تواند مواد مغذی مورد نیاز برگ یا شاخه ها را در تمام طول سال تخلیه کنند. سایه ها می توانند مانعی ثابت در محدود کردن نور نیز باشند. برای مراقبت از ساختار گلخانه و گیاهان، گلخانه خود را نزدیک درختان راه اندازی نکنید.

نکات بالا به شما کمک می کند تا راه اندازی گلخانه را به بهترین شکل انجام داده و سفر باغبانی گلخانه خود را شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما در یک گلخانه مطابق با وقت، هزینه و تلاشی که برای گلخانه خود می کنید ارزش دارد.

داشتن گلخانه به معنای یک فصل، یک کاشت است. از داشتن میوه ها و سبزیجات گیاهی روی میز ناهار خوری خود، هیجان زده می شوید. در تمام طول سال از باغبانی لذت ببرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *