کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

اصول کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

تبلیغات برای گلخانه

تبلیغات برای گلخانه

اصول کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه بخصوص در مناطقی که آب‌وهوای سردی دارند و نمی‌توانند این میوه‌ها را در فضای آزاد کشت کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله تا جایی که ممکن است اصول کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه را برای شما عزیزان توضیح دهیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال کلیدی باید بگوییم، بله؛ خوشبختانه میوه های استوایی را می‌توان به‌سادگی در داخل خانه یا در گلخانه پرورش داد. بنابراین اگر به دنبال پرورش میوه های گرمسیری و استوایی در گلخانه خود هستید، پاسخ، مثبت است!

میوه های استوایی را می‌توان در گلخانه‌ها پرورش داد. زیرا از مهم‌ترین اصول کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه ایجاد شرایط مناسب برای آن‌هاست که در گلخانه می‌توان این شرایط را با کمک تجهیزات گلخانه‌ای فراهم کرد. کاشت میوه گرمسیری در گلخانه، مزایا و معایب زیادی دارد که در ادامه بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. در واقع گلخانه، مکانی ایده آل برای هر محصولی است که به باغداران اجازه می‌دهد از مزایای نور خورشید استفاده کنند، فصول رشد را افزایش دهند و انواع محصولات با عیار بالا را در هر منطقه‌ای تولید کنند.

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه به چه معناست؟

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه در واقع به معنی پرورش درختان میوه گرمسیری و استوایی است که در گلخانه‌های استوایی (در آب‌وهوای گرمسیری) یا در خانه ‌های چند تونلی (= آب‌وهوای گرمسیری) انجام می‌شود. رشد میوه های گرمسیری این مزیت را دارد که به مدت طولانی، گلخانه شما را سبز و زیبا نگه می‌دارد، زیرا بیشتر میوه های استوایی، چند ساله هستند و بعد از بالغ شدن می‌توانید با نگهداری مناسب، هرسال محصولاتی را از آن برداشت کنید.

ارقام میوه گرمسیری، بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند و فقط در مناطق گرمسیری گرم، مرطوب یا مناطق مرتفع نیمه گرمسیری در فضای طبیعی رشد می‌کنند. به همین دلیل میوه های گرمسیری را در خارج از آب‌وهوای گرمسیری می‌توان تنها در گلخانه‌ها کشت کرد.

مزایا و معایب کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

 

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره کردیم، کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه می‌تواند مزایا و معایبی را با خود به همراه داشته باشد که به شرح زیر هستند:

1-مزایای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه مزایای زیادی برای باغ‌های سنتی دارد که از جمله می‌توان به بازدهی بالاتر، هزینه‌های نگهداری کم و محصولات بیشتر در طول سال اشاره کرد. درختان میوه گرمسیری ریشه‌های بسیار عمیقی دارند که به این معنی است که نسبت به سایر گیاهان به کار کمتری برای کندن خاک نیاز دارند.

درختان میوه گرمسیری سایه بسیار خوبی برای گیاهان دیگر در گلخانه شما ایجاد می‌کنند و آن را به گزینه‌ای جذاب برای رشد گونه‌های گیاهی که ممکن است در برابر گرما یا سرما حساس ‌تر باشند، تبدیل می‌کند. از طرفی این نوع میوه‌ها معمولاً از نظر قیمت در همه کشورها ارزش بالایی دارند و می‌توانند گلخانه شما را به یک گلخانه کاملاً سودآور تبدیل کنند.

2-معایب کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

میوه های گرمسیری اغلب به‌صورت بسیار متراکم در کنار هم قرار می‌گیرند و ممکن است به دلیل اندازه و تراکم زیاد، در داخل یک گلخانه کوچک به‌خوبی عمل نکنند. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه، مساحت مورد نیاز را در نظر داشته باشید. همچنین برای رشد درختان میوه گرمسیری به حداقل شش ساعت آفتاب در روز نیاز دارید و بیشتر گلخانه‌ها در مکانی که آفتاب کافی بگیرد، قرار ندارند.

مهم ترین چالش‌های کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه، چالش‌های خاص خود را دارد، اما در عوض آن می‌توانید پاداش بزرگی از میوه‌های ارزشمندی که به دست می‌آورید، کسب کنید. اگر باغبان میوه‌های گرمسیری هستید، اولین چالش این است که در منطقه آب و هوایی شما این کار قابل انجام باشد. زیرا میوه های گرمسیری به گرما و رطوبت بالا نیاز دارند و اگر منطقه شما بیش از حد سرد و خشک باشد، فراهم کردن چنین شرایطی، هزینه بالایی خواهد داشت.

چالش دوم این است که آن‌ها نمی‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند، زیرا گلخانه‌ها معمولاً فضای محدودی برای رشد گیاهان دارند. به همین دلیل پرورش انواع این میوه‌ها در گلخانه می‌تواند دشوار باشد و در گلخانه‌های کوچک امکان‌پذیر نیست یا تعداد نهال‌هایی که می‌توانید کشت کنید، کم هستند و صرفه اقتصادی ندارند.

با این ‌حال با شرایط مناسب، می‌توان میوه‌های فراوانی را در گلخانه کشت کرد. میوه‌های گرمسیری در گلخانه‌ها سریع‌تر رشد می‌کنند، زیرا فضا، گرما و رطوبت بیشتری دارند. همچنین با کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه کنترل آفات آسان‌تر است و میوه‌های شما به‌سرعت یخ نمی‌زنند.

شرایط مورد نیاز برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

درختان میوه گرمسیری را به دلیل اندازه و تراکم زیاد، نباید در داخل گلخانه قرار دهید، اما ممکن است با انواع کوچک‌تر مانند موز یا پاپایا گلخانه ای به موفقیت دست پیدا کنید. میوه‌های گرمسیری در هوای گرم بهترین رشد را دارند، بنابراین مطمئن شوید که گلخانه شما در جایی قرار دارد که حداقل 6 ساعت در روز آفتاب داشته باشد. همچنین میوه‌های گرمسیری در شرایط مرطوب رشد می‌کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که گلخانه شما رطوبت کافی دارد.

بهترین میوه های گرمسیری برای کاشت در گلخانه

بهترین میوه های گرمسیری برای کاشت در گلخانه

بهترین میوه های گرمسیری برای کاشت در گلخانه

 

شما احتمالاً می‌توانید انواع مختلفی از درختان میوه را مانند گلابی، هلو، موز، پرتقال و میوه‌های گرمسیری که گرمای تمام سال را نیاز دارند را در گلخانه کشت کنید. به ‌طور معمول، رشد این درختان در محیطی با نظارت دقیق، با ایمنی از آفات و آب‌وهوای مناسب، می‌تواند به آن‌ها در تولید میوه‌های بهتر نیز کمک کند.

بهترین میوه گرمسیری که در گلخانه رشد می‌کند، گلدان‌های توت‌فرنگی و خربزه است. معمولاً هنگام تصمیم‌ گیری در مورد اینکه چه میوه‌ ای تولید شود، باید برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه به دما و مقیاس گلخانه فکر کنید و از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.

سایر میوه‌هایی که برای کاشت میوه‌های گرمسیری مفید هستند، عبارت‌اند از:

  • لیمو
  • انگور
  • سیب
  • خربزه
  • شلیل
  • هلو
  • آناناس

در ادامه برخی از این موارد را به‌ عنوان کاشت میوه گرمسیری در گلخانه بیشتر توضیح خواهیم داد:

کاشت توت ‌فرنگی در گلخانه

توت‌فرنگی‌ها خاک‌هایی با زهکشی خوب می‌خواهند، زیرا آن‌ها محصولاتی با ریشه‌های کم‌عمق هستند و به دلیل این ریشه‌های کم‌عمق، خاک باید بدون علف‌های هرز حفظ شود تا به‌سلامت به بار بنشیند. هنگام رشد این میوه در گلخانه، محصولات توت‌فرنگی خود را به ‌صورت جداگانه در ظروف یا کیسه ‌های رشد بکارید تا بتوانید محیط بهتری را برای رشد آن‌ها فراهم کنید.

کاشت آناناس در گلخانه

رشد آناناس به‌عنوان میوه های گرمسیری در گلخانه بسیار مفید خواهد بود. اگرچه 18 تا 24 ماه طول می‌کشد تا به بار بنشیند، اما از میوه ‌های گرمسیری بسیار ارزشمند و سودآور است. آناناس برای تولید دومین یا سومین میوه خود، در صورتی ‌که گیاه شما سالم بماند، زمان کمتری لازم دارد.

کاشت انواع توت در گلخانه

انواع توت‌ها مخصوصاً برای تولید گلخانه‌های زمستانی مناسب هستند، زیرا در دمای نسبتاً خنک رشد می‌کنند و محصولی باارزش ویژه در سراسر جهان هستند.

کاشت موز در گلخانه

موقعیت‌های گلخانه‌ای، برای محصولاتی مانند موز بسیار مناسب است. می‌توانید یک گیاه موز جوان‌تر را سفارش دهید یا برای یافتن بهترین گونه‌هایی که با فضای شما سازگار‌تر است، از همان ابتدای رشد خودتان آن را پرورش دهید.

شرایط مساعد برای گرده ‌افشانی درختان میوه در گلخانه چیست؟

اگر گلخانه کوچکی دارید، گرده ‌افشانی دستی محصولات مقرون ‌به ‌صرفه‌تر است و زمان کمی می‌برد. برای این کار با تکان دادن آرام محصولات یا ضربه زدن به گل‌ها می ‌توانید گرده را از عناصر گل نر به ساختارهای ماده رها کنید. برخی از محصولات، مانند کدو، دارای گل‌های ماده و نر مجزا هستند، بنابراین گرده‌ها باید بین شکوفه‌ها منتقل شوند.

زنبورها تا حد زیادی ساده‌ترین روش طبیعی و دوستدار محیط‌زیست برای گرده‌افشانی گلخانه‌ها هستند. زنبورها می‌توانند گرده ‌افشانی بسیار مؤثری را برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه انجام دهند. اما سؤال اینجاست که چگونه زنبورها را جذب کنیم؟

اطراف گلخانه شما باید پر از محصولاتی باشد که گرده‌افشان‌ها یعنی زنبورها را جذب می‌کند. این کار گرده‌افشان‌ها را تشویق می‌کند تا در داخل به دنبال منابع اضافی غذا باشند. توصیه می‌شود که برای این کار در گلخانه و اطراف آن برخی از محصولاتی که موردعلاقه این زنبورها هستند را نیز کشت کنید تا بتوانید آن‌ها را به‌طرف خود جذب نمایید.

آیا افراد مبتدی می‌توانند به کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه کوچک بپردازند؟

همان‌طور که گفتیم بیشتر میوه‌های گرمسیری اندازه‌های بزرگی دارند و به فضای زیادی برای رشد کامل نیاز خواهند داشت. به علاوه رشد و نگهداری از آن‌ها برای افراد مبتدی کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

به همین دلیل توصیه می‌شود گلخانه‌های کوچک برای محافظت از محصولات مربوط به گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار و بادمجان در فصل تابستان مورداستفاده قرار گیرند و کم‌کم کسب‌وکارتان را توسعه دهید و بعد به فکر کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه باشید. البته قبل از کاشت باید مساحت گلخانه خود را نیز افزایش دهید.

شرایط گرمایشی برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

به‌طور کلی کشت محصولات در گلخانه، یک رویکرد عالی برای استفاده از فضایی است که ممکن است بلااستفاده بماند. شما در هر منطقه‌ای که باشید، استفاده از سیستم گرمایش گاز طبیعی صحیح باعث می‌شود تا محصولات بیشتری در تمام طول سال رشد کنند و کارایی فضا را به حداکثر برسانند.

اگر گلخانه کوچکی در خانه یا حیاط خود دارید، می‌توانید هر زمان که بخواهید کشت بذر را در آن شروع کنید. با این ‌وجود، اگر در حال شروع کشت هستید و قصد دارید آن را در فصل بهار در باغچه‌ها در هوای آزاد پیوند بزنید، باید کار نهال ‌ها را در گلخانه‌ ها، شش تا هشت هفته زودتر از تاریخ یخبندان نهایی شروع کنید.

فضای اصلی برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه با گاز طبیعی یا بخاری ‌برقی گرم می‌شود. کشت میوه های گرمسیری در گلخانه بدون این دو ماده امکان‌پذیر نیست، زیرا هوای سرد برای این نوع از گیاهان قابل‌تحمل نخواهد بود.

همچنین در صورتی‌ که توت‌فرنگی را به‌عنوان میوه‌های گرمسیری خود انتخاب کردید، هنگام آبیاری توت‌فرنگی در گلخانه باید به نکاتی توجه داشته باشید. باید توجه داشته باشید که آب، درون خاک راکد نماند. زیرا اگر خاک بیش از حد مرطوب شود، محصولات می‌پوسند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کنید یا محصولات خود را با دست آبیاری کنید.

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما شرایط اصلی ضروری مانند گرما و رطوبت را می‌توان به راحتی با بخاری‌های گاز طبیعی یا برقی ایجاد کرد. این دو ماده در کنار مراقبت و آبیاری مناسب محصولات، امکان پرورش و کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه را به‌راحتی برای شما فراهم می‌کنند!

 

 

7 نکته برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه

بهترین میوه های گرمسیری گلخانه ای

بهترین میوه های گرمسیری گلخانه ای

 

به‌ طور کلی گیاهان گرمسیری همان طور که از نامشان مشخص است به گرما، نور خورشید، رطوبت و برخی شرایط خاص دیگر نیاز دارند. در واقع این گیاهان نگهداری زیاد و دقیقی می‌خواهند. از طرفی با توجه به محیط سرد و خشک زمستان در برخی کشورها، تامین این نیازها در همه گلخانه‌ها به‌اندازه کافی برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه آسان نیست.

اما با انجام تحقیقات مناسب در مورد نیازهای منحصربه‌فرد گیاهانی که می‌خواهید رشد دهید و با نگهداری مناسب، درمی‌یابید که امکان رشد گیاهان گرمسیری در گلخانه‌ها وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند. این پیشنهادات عبارتند از:

نکته اول: گیاهان را به نقاط مناسب انتقال دهید.

توجه ویژه ای داشته باشید که کدام گیاهان به نور خورشید یا سایه نیاز دارند. از سینی‌هایی برای کاشت بذر استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم، گیاهان خود را در سراسر گلخانه جابجا کنید و در عین حال امکان زهکشی مناسب آب را فراهم می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که برخی از محصولات گرمسیری مانند فوکوس، نخل یا درختان موز به فضای زیادی برای رشد نیاز دارند.

نکته دوم: حفظ دما و جریان هوای مناسب

نگهداری از گیاهان گرمسیری در گلخانه نیازمند توجه ویژه به دمای رشد لازم و جریان هوای موردنیاز برای مرطوب نگه‌داشتن هوا بدون رشد کپک است. مدیریت این امر چالش‌برانگیز است، زیرا باید گلخانه را در دمای خاصی نگه ‌دارید که معمولاً بین 65 تا 85 درجه فارنهایت است و به هیچ وجه دمای این گلخانه‌ها نباید به زیر 40 درجه برسند. از طرفی گردش هوای رضایت بخشی را نیز باید برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه فراهم کنید.

نکته سوم: ایجاد محیط مصنوعی جنگل‌های بارانی

یک سیستم مستر نیز می‌تواند برای حفظ رطوبت گیاهان گرمسیری و استوایی شما و حفظ محیط به حالت جنگل‌های بارانی که رطوبت زیادی دارند، موردنیاز و مفید باشد.

نکته چهارم: آبیاری مداوم

کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه نیاز به آبیاری مداوم خواهد داشت. به‌طور کلی، اگرچه نیاز آبیاری بستگی به نوع گیاهانی دارد که در حال رشد هستند، اما آبیاری حداقل یک روز در میان مناسب است. در اینجا بسیار مهم است که به دمای گلخانه باغ خود و سرعت خشک شدن خاک خود توجه کنید. دمای بالاتر به این معنی است که خاک باید بیشتر آبیاری شود تا از محیط و رطوبت موردنیاز گیاهان گرمسیری محافظت شود.

نکته پنجم: گیاهان را تمیز کنید.

برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه باید گیاهان را کاملاً تمیز نگه ‌دارید. با کوتاه کردن قسمت‌های بی‌جان و بررسی آفات، آن‌ها را به‌درستی مدیریت کنید. به سرعت با این مشکلات مقابله کنید تا از پراکندگی بیماری به سایر گیاهان گلخانه جلوگیری کنید. کپک‌ها هنگام تلاش برای رشد گیاهان گرمسیری در گلخانه می‌توانند یک مشکل چالش‌برانگیز باشند و در صورت مشاهده باید به سرعت ریشه‌کن شوند.

نکته ششم: نورپردازی مناسب انجام دهید.

اگر به‌اندازه کافی نور طبیعی برای کاشت میوه‌های گرمسیری در گلخانه ندارید، باید چندین گزینه نورپردازی مختلف را در گلخانه خود امتحان کنید. برخی از گیاهان گرمسیری نور مصنوعی یا غیرمستقیم را ترجیح می‌دهند و برخی با نور طبیعی فیلتر شده تولیدشده توسط پانل‌های گلخانه‌ای عملکرد بهتری خواهند داشت.

قبل از انتخاب گونه‌های مختلف گیاهان گرمسیری برنامه‌ریزی خود را انجام دهید تا ترکیبی که بهترین عملکرد را در گلخانه شما ایجاد می‌کند را به‌درستی مشخص کنید. در این مسیر می‌توانید با کارشناسان باتجربه در این زمینه نیز مشورت کنید.

هنگام پرورش گیاهان گرمسیری در محیط‌های گلخانه‌ای چیزهای زیادی برای مدیریت وجود دارد، اما انگیزه در درازمدت مهم‌ترین نکته است که رضایت کامل از رشد گیاهان دوست‌داشتنی را حتی در آب‌وهوای سرد برای شما ایجاد خواهد کرد.

نحوه ساخت یک گلخانه گرمسیری

ساخت گلخانه گرمسیری

ساخت گلخانه گرمسیری

 

شما برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه به یک گلخانه گرمسیری نیاز دارید و باید بدانید که چگونه این گلخانه را به‌صورت مناسب برای این گیاهان بسازید.

برای ساختن گلخانه‌های گرمسیری به هیچ وجه نباید از مواد اولیه چوبی استفاده کنید. زیرا با توجه به تجمع زیاد گرما و رطوبت در این گلخانه‌ها، پتانسیل بالایی برای هجوم حشرات وجود خواهد داشت. البته این بدین معنی نیست که وضعیت کاملاً بدی ایجاد می‌شود، اما قطعا گیاهان شما آن‌طور که می‌خواهید سالم، رشد نخواهند کرد.

پس قبل از اینکه یک گلخانه بسازید، باید مراحل صحیح ساخت یک گلخانه گرمسیری را بدانید. این مراحل عبارتند از:

1-فونداسیون مناسبی برای گلخانه خود بسازید.

اگر فونداسیون گلخانه خود را در سطح زمین نگه‌ دارید، مشکلات خاصی شروع می‌شود. به عنوان مثال زمانی که قرار است گیاهان خود را آبیاری کنید، آب به‌جای اینکه به سمت پایین سرازیر شود، از آن خارج می‌شود. این مشکلات را می‌توان با ساختن یک پایه یا فونداسیون زیرزمینی مناسب، برطرف کرد.

به عنوان یک جایگزین، شما همچنین می توانید یک باغ کوچک در اطراف محیط زیستگاه گیاه خود ایجاد کنید. این یک حرکت عالی است و برای شما مفید خواهد بود، به خصوص اگر نمی‌خواهید فونداسیون سیمانی بزنید. زیرا سیمان سرمایه اولیه موردنیاز برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه را افزایش می‌دهد.

2-مطمئن شوید که یک سیستم تهویه کننده دارید.

از آنجایی ‌که شما در حال ساخت یک گلخانه گرمسیری هستید، داخل آن بدون سیستم خنک‌کننده بسیار گرم و سوزان خواهد بود. با استفاده از کولرهای تبخیری، تهویه مناسبی را در گلخانه ایجاد کنید.

به عنوان یک نکته، سعی کنید کولری بخرید که بتواند هم به عنوان کولر تبخیری و هم به عنوان فن عمل کند. به این ترتیب می‌توانید در تمام فصول سال از آن استفاده کنید، مخصوصاً اگر نمی‌خواهید رطوبت بیش از حد در گلخانه‌تان وجود داشته باشد.

در فصل تابستان به شما توصیه می‌کنم پانل‎های پشت بام را باز کنید تا هوای گرم راه خود را پیدا کند. اگر این کار را انجام ندهید، رطوبت در سطح بالایی خواهد ماند و می‌تواند آسیب‌زا باشد. اما پس‌ازآن، مطمئن شوید که پنجره‌ها آب‌بندی‌شده‌اند تا انرژی را بیش از حد از خود خارج نکنند.

3-حتما از پارچه سایه‌دار استفاده کنید.

پارچه سایه بزرگ ضروری است تا گیاهان گلخانه‌ای گرمسیری شما مستقیماً زیر نور خورشید قرار نگیرند. با توجه به اینکه دمای بالایی در گلخانه‌های گرمسیری وجود دارد، پارچه سایه آلومینیومی به شدت توصیه می‌شود. استفاده از این ماده تضمین می‌کند که گرما به‌جای جذب منعکس می‌شود.

گرمای بیشتر در گلخانه گرمسیری شما به این معنی است که گیاهان شما می توانند بیش از حد گرما مصرف کنند و ممکن است پژمرده شوند. این مسئله بدون شک چیزی نیست که شما بخواهید اتفاق بیفتد.

4-مسیر پیاده‌رو ایجاد کنید.

می‌توانید یک مسیر پیاده‌رو ایجاد کنید تا بتوانید از کوبیدن گیاهان در گلخانه گرمسیری خود جلوگیری کنید. مسیر خود را با شن در زیر آجرها پرکنید تا بتوانید یک سیستم تخلیه صدا داشته باشید. به این ترتیب، هیچ فرصتی برای ماندن آب در گلخانه به‌صورت راکد و مضر وجود نخواهد داشت و ساختار گلخانه‌ای دلپذیری خواهید داشت.

از آنجایی ‌که شما در حال ساخت یک گلخانه گرمسیری هستید، باید بدانید که قارچ ‌ها به دلیل رطوبت بالا در این فضا در هر جایی از گلخانه گرمسیری شما ممکن است رشد کنند و باید به این موضوع از قبل دقت داشته باشید.

5-آفات را شناسایی کنید.

با توجه به اینکه گلخانه شما گرمسیری است، مطمئن باشید که حشرات زیادی به آن نفوذ خواهند کرد. همچنین اگر روی زنبورها آفت‌کش بپاشید، مطمئناً آن‌ها را از بین می‌برد و در فرایند گرده‌افشانی به مشکل برخورد می‌کنید. زیرا زنبورها در فرآیند گرده‌افشانی کمک می‌کنند، بنابراین بهتر است آن‌ها را نگه‌ دارید.

با این کار می‌توانید از آن‌ها به عنوان گرده‌افشان گیاهان خود استفاده کنید. بسیاری از حشرات مضر در دماهای بالا بهتر زندگی می‌کنند و می‌توانند برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه مضر باشند. بنابراین از همان ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید و حشرات و آفات احتمالی را شناسایی کنید.

سخن پایانی

اگرچه کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه در مناطق سردسیر امکان‌پذیر است، اما به فضایی بزرگ نیاز دارد و باید شرایط خاص موردنیاز این گیاهان بخصوص از نظر دما و رطوبت را فراهم کنید. نگه‌داری این نوع گیاهان با اینکه بسیار لذت‌بخش و سودآور است، اما به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و از همان ابتدا باید خودتان را برای تمامی چالش‌های پیش رو آماده کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

ترجمه تخصصی: همیارگلخانه

 

بازاریابی برای گلخانه

 

سوالات متداول درباره “اصول کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه”:

1-آیا کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه امکان‌پذیر است؟

بله؛ خوشبختانه میوه های استوایی را می‌توان به‌سادگی در داخل خانه یا در گلخانه پرورش داد.

2-معایب کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه چیست؟

میوه های گرمسیری اغلب به‌صورت بسیار متراکم در کنار هم قرار می‌گیرند و ممکن است به دلیل اندازه و تراکم زیاد، در داخل یک گلخانه کوچک به‌خوبی عمل نکنند. همچنین برای رشد درختان میوه گرمسیری به حداقل شش ساعت آفتاب در روز نیاز دارید و بیشتر گلخانه‌ها در مکانی که آفتاب کافی بگیرد، قرار ندارند.

3-بهترین میوه های گرمسیری برای کاشت در گلخانه چیست؟

توت‌فرنگی -خربزه -لیمو-انگور-سیب-خربزه-شلیل-هلو-آناناس

4-ساده‌ترین روش طبیعی برای گرده افشانی در گلخانه ها چیست؟

زنبورها تا حد زیادی ساده‌ترین روش طبیعی و دوستدار محیط‌زیست برای گرده‌افشانی گلخانه‌ها هستند. زنبورها می‌توانند گرده ‌افشانی بسیار مؤثری را برای کاشت میوه های گرمسیری در گلخانه انجام دهند.

5-دمای مناسب برای گلخانه میوه گرمسیری چقدر است؟

باید گلخانه را در دمای خاصی نگه ‌دارید که معمولاً بین 65 تا 85 درجه فارنهایت است و به هیچ وجه دمای این گلخانه‌ها نباید به زیر 40 درجه برسند.

6-بهترین سیستم تهویه گلخانه های گرمسیری چیست؟

با استفاده از کولرهای تبخیری، تهویه مناسبی را در گلخانه ایجاد کنید.

 

منابع:

https://www.greenhomegnome.com/tips-growing-tropical-plants/

https://www.plantedshack.com/growing-tropical-fruit-in-a-greenhouse/

https://krosagro.com/en/polytunnels/how-to-build-a-tropical-greenhouse/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *