ساخت گلخانه پرورش گل

در ساخت گلخانه پرورش گل به این نکات توجه کنید

تبلیغات برای گلخانه

نکات مهم ساخت گلخانه پرورش گل ها و گیاهان آپارتمانی

گلها و گیاهان همیشه یکی از ضروریات مکان های مختلف مسکونی و یا تجاری و گردشگری و …. بوده اند. وجود مکان های سرسبز همیشه حس خوبی به آدمی می داده و در مقابل عدم وجود گیاه، در بسیاری از مواقع تاثیر منفی روی دکور مکان داشته است. تصور کنید پس از یک روز خسته کننده کاری به خانه باز می گردید و در پذیرایی خانه چشم شما به گلدان های خانه می افتد. خودتان تصور کنید که چقدر روی روحیه شما تاثیر مثبت خواهد داشت. راه اندازی گلخانه پرورش گل یکی از راه هایی است که افراد روی درآمدزایی آن حساب می کنند.

جالب تر اینکه می توان حتی یک گلخانه آپارتمانی هم داشت. ولی این را بدانید که اگر قصد این را دارید که گلخانه خود را بستر پرورش گل های آپارتمانی کنید، اوضاع نسبت به سایر گیاهان قدری متفاوت می باشد. در صورت داشتن مکان بلا استفاده در آپارتمان یا خانه خود، به این مطلب، خوب توجه کنید تا پرورش گل از سوی شما موفقیت آمیز باشد.

مشخصه های محل پرورش گل چگونه باید باشد؟

مکانی که قصد دارید آن را برای ساخت گلخانه پرورش گل انتخاب کنید می تواند یا سقف داشته باشد و یا فاقد سقف باشد. در هر دو مورد می توان به عنوان گلخانه آن را مورد استفاده قرار داد. به علاوه اینکه کف این گلخانه، هم می توان سیمانی باشد و هم پوشیده از کاشی. در چنین مکانی می توانید به خوبی گل های خود را در گلدان های پلاستیکی و یا سفالی قرار دهید و آن را پرورش دهید. در ادامه درباره شرایط محیطی مورد نیاز پرورش گل نیز برای شما صحبت می کنیم.

آیا می توان به جای زمین، از مغازه و یا آپارتمان برای پرورش گل استفاده کرد؟

کمی بالاتر درباره اینکه زمین مناسب، اولین پیش نیاز ساخت گلخانه پرورش گل می باشد برای شما صحبت کردیم. برخی از افراد ممکن است بخواهند در انباری و یا محل کار خود گلخانه راه اندازی کنند. این یک امر غیرممکن نیست. ولی یادتان باشد که گیاهانی همچون گلها و نیز صیفی جات گلخانه ای، نیاز بسیاری زیادی به نور دارند. بنابراین اگر انباری و یا مغازه شما در معرض نور کافی نیست، خود را از همین الان ور شکسته بدانید.

اگر قصد دارید از انباری یا مغازه برای راه اندازی گلخانه استفاده کنید، بهترین گزینه گل های آپارتمانی هستند. چرا که این گل ها حتی در صورت عدم وجود نور هم قابلیت رشد را دارند. اتفاقاً در بسیاری از موارد ترجیح مردم این است که گل های آپارتمانی متنوع را برای خود خریداری کنند. مهمترین گل های آپارتمانی به شرح زیرند: پوتوس-گل قاشقی-برگ انجیری-گل خزنده-پرسیاوش-آناناسیان-فیلودندون -پاپیروس-بگونیا وکس و … .

ساخت گلخانه پرورش گل

ساخت گلخانه پرورش گل

 

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: احداث گلخانه رز + بررسی مزیت ها و تجهیزات مورد نیاز

مزیت گلخانه های بزرگ نسبت به گلخانه های خانگی

در گلخانه های بزرگی که در زمین های بلا استفاده راه اندازی می کنید امکان کشت تنوعی از گیاهان فراهم است. به طوری که هم گل های آپارتمانی را می توانید پرورش دهید و هم بستر رشد گیاهان آفتابگیر را دارید. یادتان باشد که گیاهان آپارتمانی خیلی هم نباید در برابر نور خورشید قرار داشته باشند.

شروع به راه اندازی کنید! حالا نوبت به آن رسیده است که گلخانه خود را راه اندازی کنید. با ما همراه باشید تا در صفر تا صد این راه اندازی شما را راهنمایی کنیم.

1-سقف گلخانه:

سقف گلخانه یکی از عناصر بسیار مهم این مکان می باشد. یک سقف محکم پیش نیاز هر گلخانه ای می باشد. اما علاوه بر سقف محکم شما نیاز به نایلون های مخصوص اشعه فرابنفش هم دارید. اما پس از بررسی سقف به عنوان یکی از عناصر اصلی گلخانه نوبت به صحبت درباره اسکلت می رسد.

2-اسکلت گلخانه:

انواعی از متریال را می توانید برای ساختن اسکلت گلخانه استفاده کنید. شاید خیلی از شما گلخانه های چوبی را دیده باشید. از طرف دیگر گلخانه هایی که با PVC ساخته می شوند هم رواج خود را دارند. به علاوه اینگه گلخانه هایی که با پروفیل های فلزی ساخته می شوند هم گاه دیده می شوند. بستگی به سرمایه شما دارد که از چه متریالی برای ساخت اسکلت گلخانه استفاده می کنید.

شاید چوب، ارزان قیمت ترین متریالی باشد که از آن ها می توانید استفاده کنید. اما طول عمر کمتری هم خواهد داشت. به طوری که سه یا چهار سال طول عمر گلخانه های چوبی نخواهد بود. چه بسا یک طوفان شدید سبب شود که این گلخانه به طور کامل نابود شود.

در مقابل، لوله های PVC دارای طول عمری بیشتر می باشند. به همین دلیل گلخانه های ساخته شده با این لوله ها دوام بیشتری خواهند داشت. اما بهتر از تمامی موارد مذکور لوله های پروفیلی خواهند بود. طوری که تا مدت ها این گلخانه برای شما بستر سوددهی خواهد بود. اینکه چقدر شما برای این اسکلت باید هزینه کنید بستگی دارد به متراژ گلخانه ای که قصد راه اندازی آن را دارید.

3-عایق بندی گلخانه:

ساخت گلخانه پرورش گل پس از ساخت سقف و اسکلت نیاز به عایق بندی دارد. برای عایق بندی می توانید از نایلون های دارای ضخامت بالا استفاده کنید. این نایلون ها دارای UV می باشند. طوری که استفاده از این نایلون ها سبب می شود تا اشعه فرابنفش نتواند به محیط گلخانه راه پیدا کند. به عنوان یک بیان مختصر و مفید بهترین گزینه عایق بندی گلخانه همین نایلون ها می باشند.

ملزوماتی که برای ساخت گلخانه پرورش گل نیاز دارید

ساخت گلخانه پرورش گل

ساخت گلخانه پرورش گل

 

شاید انتظار داشته باشید ما در این بخش درباره داشتن زمین کشاورزی صحبت کنیم. اما گل های آپارتمانی نیازی به زمین کشاورزی ندارند. زمین شما هم می تواند از جنس آسفالت باشد و یا سیمانی و کاشی کاری شده باشد. اما در ادامه درباره سایر تجهیزات موردنیاز برای ساخت گلخانه پرورش گل را خواهیم گفت.

*خاک حاصلخیز بسیار مهم است.

کجا می توان محلی برای کشت گیاه یافت که فاقد خاک حاصلخیز باشد؟ گیاهان از خاک مواد مغذی خود را بدست می آورند. بنابراین بستر تغذیه آن ها باید غنی و حاصلخیز باشد.

*برای کاشت گل، نیاز به گلدان دارید.

باید متناسب با فضای گلخانه خود، تعدادی گلدان تهیه کنید. پس از تهیه تعدادی گلدان می توانید بذرهای گیاهان را در گلدان ها بکارید.

*سیستم گرمایشی گلخانه

فصل زمستان به دلیل سرمای هوا معمولاً رشد گیاهان را با دشواری مواجه می کند. به همین دلیل باید سیستم های گرمایشی برای گلخانه تهیه کنید. اینکه از چه سیستمی برای گرم کردن گلخانه تهیه می کنید بستگی به فضا و متراژ گلخانه دارد. برای نمونه اگر گلخانه شما دارای متراژی برابر با 20 متر می باشد استفاده از یک بخاری نیاز گرمایشی را برطرف می کند.

*مه پاش

همانطور که می دانید فضای گلخانه نیاز دارد تا مرطوب باشد. برای همین باید از مه پاش در این باره استفاده کرد.

*سیستم های برودتی

فصل تابستان با گرمای خاصی همراه است. در فصول گرما باید فکری به حال خنک کردن فضای گلخانه کنیم. به این منظور باید سیستم های خنک کننده را در گلخانه تعبیه کنیم.

*استفاده از کودها و بذرها

مورد دیگری که نیاز دارید در گلخانه خود مورد استفاده قرار دهید، انواع بذر گیاهان می باشد. به علاوه اینکه برای تقویت رشد گیاه خود نیاز دارید تا از انواع کود حیوانی و شیمیایی استفاده کنید.

*محاسبه ظرفیت گلخانه

برای اینکه گلدان های مور دنیاز را خریداری کنید در اولین گام باید به سراغ محاسبه ظرفیت گلخانه بروید. بهتر است اندازه گلدان ها را کوچک در نظر بگیرید. در این صورت می توانید بلافاصله پس از ثمر دادن، اقدام به فروش آن ها کنید.

*آماده سازی گلدان ها

از خاک حاصلخیزی که تهیه کرده اید می توانید قدری در گلدان بریزید. سپس بذرها را در آن بکارید و سپس آن ها را آب دهید. اگر در زیر گلدان ها چند سوارخ ایجاد کنید و ظرفی مانند یک سینی را در زیر آن قرار دهید آب خواهد توانست به کف گلدان برسد. محدودیتی برای کاشت گل ها ندارید. طوری که در هر زمان که شرایط جوی اعم از دما و رطوبت برای آن ها مهیا باشد می توانید شاهد رشد آن ها باشید. پس از آنکه گل ها را کاشتید قدری صبر کنید تا رشد آن ها کامل شود. حال می توانید این گل ها را به فروش برسانید.

 

ساخت گلخانه

ساخت گلخانه

 

سخن پایانی

عاملی که سبب می شود تا شما در هرکاری پیروزی چشمگیری بدست آورید خلاقیت تان می باشد. به گونه ای که در امر ساخت گلخانه پرورش گل و فروش گل هایی که پرورش می دهید هم این قاعده صدق می کند. یکی از این راه ها استفاده از گلدان های رنگارنگ می باشد. به طوری که این گلدان ها را علی رغم داشتن رنگ های گوناگون با سنگ ریزه های زینتی نیز تزئین کنید. تمامی مواردی که برای ساخت گلخانه پرورش گیاهان آپارتمانی نیاز داشتید را در این مقاله خدمت شما عنوان کردیم.

تحقیقات لازم را در زمینه راه اندازی گلخانه پرورش گیاهان موردنظر ادامه دهید تا احتمال شکست در مسیر راه اندازی گلخانه شما کمتر و کمتر شود. فروش گلدان هایی که پرورش می دهید این روزها با پیشرفت فناوری و نرم افزارهایی به کمک دیوار ممکن شده است.

یادتان باشد که بدون نشر دادن خدمات و محصولات خود در فضای مجازی، نمی توان انتظار رشد کسب و کار را داشت. به علاوه اینکه پس از مدتی از شروع کسب و کار و آگهی دادن های شما مشتریان ثابتی پیدا خواهید کرد که خودشان برای تهیه گل به شما مراجعه خواهند کرد.

 

منبع: همیار گلخانه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *