علوفه هیدروپونیک

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک+معرفی تجهیزات مورد نیاز

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک + معرفی تجهیزات مورد نیاز

یکی از مهم ترین مباحثی که اخیراً در حوزه کشاورزی و مزرعه داری مطرح شده و توانسته توجه بسیاری از کارآفرینان را به خود مشغول دارد، کشت علوفه هیدروپونیک است. به طور کلی، تعریف خاصی از کشت هیدروپونیک وجود دارد؛ در این روش، کشت علوفه بر بستری از آب، حاوی مواد مغذی انجام می گیرد. ” هیدروپونیک” به معنای کشت آبی است و تحول زیادی را در دنیای کشت گلخانه ای به وجود می آورد.

کشت هیدروپونیک گلخانه ای انواع محصولات، مزایای زیادی را فرآهم می کند که مهم ترین آنها، کنترل دقیق تر رشد محصولات گلخانه ای و امکان کاشت در هر 4 فصل سال می باشد. بدون اینکه نگران محدودیت دمایی و شرایط آب و هوایی باشید، می توانید مرغوب ترین علوفه هیدروپونیک را در گلخانه مدرن با تجهیزات کامل پرورش دهید.

چرا علوفه هیدروپونیک؟

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

 

علوفه هیدروپونیک، محصولی است که از نظر ماهیت خوراک دام، هیچ تفاوتی با علوفه ای که در زمین زراعی پرورش داده می شود ندارد؛ تنها چیزی که این محصول را با نوع بذری آن در خاک زمین، متمایز ساخته است، محیط کشت و پرورش آن است.

علوفه هیدروپونیک در گلخانه محافظت شده و در بستر آب، پرورش داده می شود. کشت هیدروپونیک علوفه مزایای زیادی دارد که دلیل محبوبیت و پرتقاضا بودن آن را در این صنعت توضیح می دهد. در این قسمت می خواهیم اهمیت استفاده از علوفه هیدروپونیک برای تغذیه دام را به اختصار توضیح دهیم. بدون شک، با گذراندن یک دوره آموزش کشت هیدروپونیک علوفه، می توانید شما هم از این بازار، سود خوبی به دست بیاورید.

اولین دلیل که اهمیت استفاده از علوفه هیدروپونیک را توجیه می کند، داشتن یک محیط کشت سالم تر و به دور از هر گونه آفات گیاهی، رشد قارچ ها و کپک ها است. وقتی شما این نوع علوفه را با دستگاه مخصوص پرورش می دهید، یعنی همه شرایط را خودتان تحت کنترل دارید، و این باعث می شود که میکروارگانیسم های زنده و مخرب، هیچ فعالیتی نداشته باشند. قطعاً این علوفه ها، ارگانیک و سالم تر هستند.

دلیل دیگر انتخاب روش هیدروپونیک برای کشت علوفه، صرفه جویی در مصرف برق و کنترل میزان مصرف آب است. شما می توانید تمامی شرایط داخل گلخانه علوفه هیدروپونیک را، از جمله دما و رطوبت، از طریق سیستم های اتوماتیک رطوبت سنج و دماسنج، و البته تجهیزات مه پاش، کنترل و تنظیم کنید.

آیا تغذیه دام با علوفه هیدروپونیک، کار درستی است؟

یکی از سوالات مهم که درباره تغذیه دام با علوفه هیدروپونیک مطرح می شود این است که آیا این نوع علوفه، ارزش غذایی مناسبی دارند و می توانند منابع مورد نیاز حیوانات را برآورده سازند یا خیر؟!

باید گفت، علوفه های هیدروپونیک، غنی و ارزشمند هستند و به اندازه همان علوفه تازه در زمین زراعی، می توانند نیازهای تغذیه ای دام را برآورده سازند. هیچ تفاوتی بین این دو نوع علوفه وجود ندارد. یکی از دلایلی هم که باعث رشد این نوع کشت هیدروپونیک شده است، ارزش تغذیه ای بالاتر علوفه هایی است که به صورت بذر جوانه زده در دستگاه رشد علوفه هیدروپونیک، تولید می شوند.

قیمت علوفه هیدروپونیک، کیلویی چند؟

اگر به کشت علوفه هیدروپونیک علاقه مند شده اید و می خواهید دوره آموزش را نیز دریافت کنید، حتماً این سوال در ذهنتان مطرح است که اگر ما در این مسیر موفق شویم، و بتوانیم بهترین علوفه هیدروپونیک باکیفیت را ارائه بدهیم، آن را کیلویی چند بفروشیم تا سود خوبی به دست بیاوریم؟

قیمت علوفه هیدروپونیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه شما از چه تجهیزات استانداردی برای کشت هیدروپونیک استفاده می کنید، هزینه های ماهانه واحد تولیدی شما چقدر است، تجهیزات تهویه ای، سرمایشی یا گرمایشی از چه نوعی است و چقدر بودجه برای خرید بذر یا دستمزد نیروی کار پرداخت می کنید، همگی در قیمت علوفه هیدروپونیک به عنوان محصول نهایی نقش دارند.

بهتر است زمانی که هنوز وارد کار نشده اید، با تهیه دوره آموزش کشت علوفه هیدروپونیک، از تمامی جزئیات آگاه شوید. حتی لازم است با مشاوران و کارشناسانی که به این حوزه مسلط هستند، گفتگویی داشته باشید.

علوفه هیدروپونیک

علوفه هیدروپونیک

 

گروه تخصصی نوین جوانه، با تکیه بر دانش فنی و تجربه، آماده ارائه راهنمایی ها و آموزش های لازم در این مورد به شما عزیزان هستند. کافیست برای خرید تجهیزات کشت هیدروپونیک علوفه یا شرکت در دوره آموزشی، با این مجموعه تماس بگیرید.

چطور علوفه را به روش هیدروپونیک کشت کنیم؟

برای یک کشت موفق، به خرید تجهیزات علوفه هیدروپونیک، دستگاه کشت علوفه، ابزارها و برخی وسایل نیاز دارید. علوفه هیدروپونیک به یک بستر کامل برای رشد نیاز دارد. این بستر، شامل سینی های علوفه مخصوص هستند که دارای یک سری سوراخ بوده و می توانید بر حسب نوع نیاز به کشت، آنها را مسدود کنید یا شرایط خروج آب را فرآهم سازید.

سینی های کشت علوفه هیدروپونیک که توسط گروه تخصصی نوین جوانه تولید شده دارای ابعاد 30 در 60 سانتی متر و ارتفاع 6 سانتی متر می باشد. این سینی ها به گونه ای طراحی شده که هیچ حجم اضافی آب داخل آن جمع نشود؛ در غیر این صورت، شرایط رشد قارچ و کپک ها فرآهم می شود.

در ادامه، برای نظم دهی بهتر سینی های علوفه هیدروپونیک، نیاز دارید که یک سری قفسه هایی داشته باشید. این قفسه ها در محیط گلخانه شما در جای خود قرار می گیرند و سینی ها روی آنها قرار می گیرد. قفسه های استاندارد از هر نظر می تواند کیفیت و راندمان کشت علوفه ها را افزایش بدهد. این قفسه ها باید دسترسی همه علوفه ها به نور و تهویه کافی را تأمین کنند.

چطور کسب و کار کاشت علوفه هیدروپونیک را شروع کنیم؟

کشت علوفه هیدروپونیک

کشت علوفه هیدروپونیک

 

برای راه اندازی کشت علوفه هیدروپونیک، نیاز به یک مکان مناسب با فضای کافی و نور و تهویه خوب دارید. البته امروزه تجهیزات گلخانه ای مدرن برای تنظیم شرایط داخل گلخانه هیدروپونیک وجود دارند.

مکانی که برای این کسب و کار در نظر گرفته اید بهتر است حداقل 3 متر ارتفاع داشته باشد. در این ارتفاع می توانید 7 طبقه قفسه های هیدروپونیک را به راحتی نصب کنید و سینی های علوفه را روی آنها بگذارید.

فراموش نکنید که طول دوره پرورش و تولید علوفه های هیدروپونیک، چیزی حدود 5 تا 7 روز است. این عدد، معنای خاصی دارد؛ چون باید سینی ها را هر 7 روز یکبار، کنترل کنید، بهتر است تعداد سینی ها مضربی از عدد 7 باشد.

قبل از آنکه بذر علوفه را در سینی ها بکارید، باید آنها را به خوبی بشویید؛ سعی کنید آلودگی های بذرها را با آب کاملاً برطرف کنید. در ادامه، بذرها باید حدود 10 ساعت در داخل یک حمام آب، خیس بخورند. وقتی بذرها در محلول مغذی قرار بگیرند، حداکثر 7 روز طول می کشد تا علوفه ها رشد کنند.

برای اینکه در کشت علوفه هیدروپونیک موفق شوید، بهتر است این کار را در کنار کارشناسان مجرب شروع کنید. شما به خرید دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک نیاز دارید. این دستگاه ها از نظر ظرفیت تولید، متفاوت هستند.

بسته به اینکه تعداد سینی های علوفه چقدر است، میزان برداشت شما متفاوت خواهد بود. برای تغذیه دام با تعداد بالا، به دستگاه هایی با ظرفیت های بیشتر نیاز دارید. این یعنی باید فضای بزرگ تری را برای گلخانه هیدروپونیک علوفه داشته باشید.

در قسمت بعدی با یکی از بهترین شرکت های تولید علوفه هیدروپونیک، طراح و سازنده دستگاه تولید علوفه به روش هیدروپونیک آشنا می شوید.

نوین جوانه؛ مرجع کشت علوفه هیدروپونیک در ایران

شرکت نوین جوانه

شرکت نوین جوانه

 

گروه تخصصی نوین جوانه، پیشرو در زمینه تولید و ساخت دستگاه علوفه هیدروپونیک در ایران است و دوره های آموزشی صفر تا صد راه اندازی گلخانه هیدروپونیک علوفه را نیز ارائه می دهد. تیم حرفه ای این شرکت، سال ها تجربه را در کارنامه خود دارد و از فناوری های روز در این صنعت استفاده می کند.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار پرسود در زمینه خوراک دام هستید، اکنون بهترین فرصت است. کشت هیدروپونیک علوفه، می تواند مسیری را به سمت درآمدزایی، کارآفرینی و کمک به توسعه اقتصادی روستاها باز کند.

با در نظر گرفتن یک مکان عالی برای گلخانه هیدروپونیک، خرید دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک، خرید قفسه ها، سینی کشت و تجهیزات دیگر، به راحتی می توانید بهترین و باکیفیت ترین علوفه هیدروپونیک را پرورش دهید.

گروه تخصص نوین جوانه، ارائه دهنده خدمات دیگری از جمله راه اندازی گلخانه خانگی هیدروپونیک، فروش لامپ مخصوص رشد گیاهان، قفسه های طبقاتی برای گلخانه عمودی، سینی بذر علوفه و آموزش کشت علوفه هیدروپونیک می باشد. در هر زمان که نیاز به راهنمایی داشتید می توانید بر روی تجربه و تخصص این تیم حرفه ای حساب کنید.

اطلاعات تماس شرکت نوین جوانه به صورت زیر می باشد:

آدرس وبسایت: www.novinjavane.ir

تلفن تماس: 42632903 051 و 09215017505

آدرس شرکت: خراسان رضوی- شهرک صنعتی خیام بهره وری 3 گروه نوین جوانه

سلب مسئولیت:

متن تخصصی این رپورتاژ توسط سایت همیار گلخانه آماده شده است. همیار گلخانه، فعالیت این فروشگاه اینترنتی یا شرکت را رد یا تأیید نمی کند؛ لذا توصیه می شود قبل از هر خرید، با کارشناسان فروشگاه تماس بگیرید و معاملات خود را از بستر امن پیش ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *