میوه های گران قیمت گلخانه

میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای با سودآوری عالی

بازاریابی برای گلخانه

آشنایی با میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای

فضای گلخانه بسته به تجهیزات و مساحتی که دارد به شما اجازه می‌دهد تا شرایط کنترل شده و مناسبی را برای رشد میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای ایجاد نمایید. در صورت وجود شرایط مناسب اگر بتوانید میوه های گرانقیمت گلخانه ‌ای را برای کشت گلخانه ‌ای خود انتخاب کنید، می‌توانید با سطح کشت کمتر، سود بیشتری دریافت نمایید و درآمد گلخانه را تا حد زیادی افزایش دهید.

در حال حاضر میوه‌های استوایی و عجیب ‌و غریب که به ‌تازگی افراد مختلف در جهان با نام‌های آن‌ها آشنا شده‌اند، از بهترین میوه های گلخانه ‌ای گرانقیمت محسوب می‌شوند و به‌ طور کلی میوه ‌های گرمسیری پرورش یافته در گلخانه، ارزش زیادی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با محصولات و میوه های گران گلخانه ‌ای آشنا کنیم.

معرفی انواع میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای برای سودآوری بیشتر

انواع میوه های گران قیمت گلخانه

انواع میوه های گران قیمت گلخانه

 

صرف‌نظر از آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانید با احداث یک گلخانه مناسب محصولات زیر را به‌عنوان محصولات و میوه های گران قیمت را در گلخانه کشت نمایید و از سود زیاد آن‌ها لذت ببرید:

آووکادو

به‌طورکلی پرورش آووکادو کار دشواری است و خواهان زیادی در بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی و اخیراً کشورهای آسیایی دارد. زیرا دارای بهترین چربی‌های طبیعی بوده و ترکیبات بسیار مفید برای بدن دارد که بسیاری از پزشکان تغذیه نیز توصیه می‌کنند در سبد غذایی خانواده قرار بگیرد. بنابراین درصورتی‌که بتوانید شرایط مناسب رشد آن را در گلخانه خود فراهم کنید، قطعاً از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای بسیار ارزشمند است.

اگر حتی نمی‌توانید نهال آن را به دلیل دشوار بودن ایجاد شرایط مورد نیاز این گیاه رشد دهید، می‌تواند یک یا چند درخت کوچک و جوان از آن را تهیه کرده و در گلخانه خود از آن نگهداری کنید تا بزرگ شود و به باردهی برسد. آووکادو، میوه کمیابی است و از میوه های گران گلخانه ‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند سود زیادی به شما بدهد.

کیوی

کیوی سرشار از انواع ویتامین‌ها بخصوص ویتامین C می‌باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌تواند افراد را از بسیاری از بیماری‌ها دور نگه دارد. کیوی یکی از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای است که با وجود قیمت بالا متقاضیان زیادی دارد و هیچ محصولی روی دستتان نمی‌ماند! به‌علاوه این گیاه در برابر شرایط سرد بسیار مقاوم است. بااین‌حال در حال حاضر بسیاری از گلخانه‌ها و مزارع کیوی در ایران در نواحی شمالی ایران قرار دارند.

لیموترش و لیمو شیرین

این مرکبات خوشمزه سرشار از انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند و بخصوص در فصل سرما که افراد بیشتر با ویروس‌های مختلف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و … درگیر هستند، خواهان زیادی دارند و از میوه های گران گلخانه ‌ای محسوب می‌شوند. بیشتر مرکبات در گلخانه‌های مناطق معتدل مانند شمال به‌خوبی رشد می‌کنند، هرچند بیشتر گرمادوست هستند.

انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است و از تمام قسمت‌های آن در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. انار نیز یکی از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای است که می‌توانید در گلخانه خود کشت نمایید. از آنجایی ‌که انار در مناطقی با تابستان‌های خشک و گرم مانند مدیترانه و مناطق گرمسیری رشد می‌کند، بهتر است آن‌ها را در گلخانه بکارید و رشد دهید تا بتوانید شرایط مناسبی را برایش ایجاد نمایید. اما اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوای مناسب زندگی می‌کنید، آن‌ها می‌توانند به درختان زیبایی در فضای باز تبدیل شوند.

آناناس

همان‌طور که می دانید در حال حاضر آناناس یکی از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای و موجود در بازار می‌باشد که به دلیل ترکیبات بسیار عالی و ویتامین‌هایی که دارد، برای سلامت بدن مفید است و همچنین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود کیفیت پوست شما کمک بزرگی نماید.

این میوه یکی از میوه‌های گرمسیری است و نیاز به ایجاد شرایط خاص گلخانه ‌ای برای رشد در گلخانه دارد. از طرفی بوته آناناس فضای رشد زیادی می‌خواهد و هرکسی نمی‌تواند آن را در گلخانه خود کشت کند. اما نحوه رشد آن آسان است و اگر شما امکانات لازم را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید آناناس را به‌عنوان یکی از میوه های گران قیمت در گلخانه ها کشت نمایید و از سود بسیار خوبی برخوردار شوید.

انجیر

میوه انجیر از میوه‌های بسیار خاص و گران است. البته نوع تازه آن زیاد گران نیست ولی وقتی در سطح وسیع بخصوص از نوع انجیر زرد، کشت می‌شود و به میوه خشک تبدیل می‌شود، در سرتاسر جهان و به ویژه در ایران به‎عنوان آجیل و دارویی قوی برای تقویت بدن و همچنین از بین بردن یبوست، خواهان بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل انجیر خشک یکی از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای است که بسیاری از افراد با هدف خشک کردن انجیرها آن‌ها را پرورش می‌دهند. انجیر در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری تا معتدل رشد می‌کند، به این معنی که یکی از گونه‌های میوه‌های عالی است که می‌توانید در فضای گلخانه خود آن را پرورش دهید. میوه انجیر بسیار لطیف و لذیذ است و درختان در طول فصل خواب خود به کمی هرس نیاز دارند تا سالم بمانند.

نحوه مراقبت از گیاهان و میوه های گرمسیری

مراقبت از میوه های گرمسیری

مراقبت از میوه های گرمسیری

 

بسیاری از گیاهانی که تا اینجا به‌عنوان میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای به شما معرفی کردیم یا می‌توان گفت تقریباً همه آن‌ها، از میوه‌ های گرمسیری هستند. در صورت کشت میوه‌های گرمسیری باید به برخی نکات مراقبتی توجه ویژه داشته باشید که عبارت‌اند از:

شرایط خاک

از خاک غنی از مواد مغذی با محتوای نیتروژن بالا و مواد آلی فراوان استفاده کنید. اگر در خانه کمپوست درست می‌کنید، هر 2 تا 3 هفته یک بار آن را به لایه بالایی خاک خود اضافه کنید.

کود گلخانه ای

با کمپوست کردن منظم، به کود برای گیاهان گرمسیری خود نیاز نخواهید داشت. اما درختان میوه‌ای که بعد از چند سال میوه نمی‌دهند، ممکن است کمبود نیتروژن داشته باشند. برای درمان، به‌سادگی یک کود غنی از نیتروژن به گیاه اضافه کنید.

هرس و نگهداری مناسب

گیاهان خود را زمانی که در حال تولید میوه هستند، هرس نکنید. همیشه بهترین کار این است که صبر کنید تا درخت به خواب زمستانی برود یا میوه دهی آن متوقف شود و بعد هرس را انجام دهید. در این زمان، جدا کردن هرگونه برگ پوسیده و شاخه‌های مرده بی‌خطر است.

 برداشت میوه ها در گلخانه

برای اینکه گیاهان میوه‌های گرمسیری شما میوه‌های بزرگ و خوشمزه تولید کنند، برخی از میوه‌ها و گل‌های جوان‌تر را زودتر بچینید تا گیاه انرژی خود را صرف رشد میوه‌های بزرگ‌تر کند.

سایر محصولات و میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای

میوه های گرمسیری

میوه های گرمسیری

 

علاوه بر گیاهان گرمسیری شما می‌توانید محصولات دیگری را نیز به‌عنوان محصولات گران قیمت در گلخانه خود کشت نمایید که شامل موارد زیر هستند:

بذرها یا دانه‌های مخلوط

دانه‌های مخلوط یک انتخاب جالب برای کشاورزی گلخانه ‌ای هستند. وقتی دانه‌های مختلف با قیمت بالا را در مزارع باز کشت می‌کنید، تنها در یک یا دو فصل می‌توانید از آن سود ببرید. اما در گلخانه می‌توانید فصل رشد را افزایش دهید. دانه‌ها یا بذرهای ذرت، فلفل، گندم، بادمجان و … می‌توانند از دانه‌های مخلوط برای کشت گلخانه ‌ای باشند و بعد آن‌ها را به گلخانه داران دیگر که می‌خواهند این موارد را کشت کنند، بفروشید. سود کاشت این دانه‌ها بسیار متغیر است و به این بستگی دارد که شما کدام دانه‌ها یا بذرها را می‌خواهید به دست آورید.

گیاه چای

این درختان سبز کوچک هر روز در آخرین هفته بهار، تابستان و پاییز برگ‌های چای تولید می‌کنند و اگر در یک مکان سرپوشیده مانند گلخانه کاشته شوند، در زمستان هم می‌توانید برداشت کنید. شما می‌توانید این گیاه را مانند درخت میوه در گلدان در گلخانه بکارید. بوته چای 20 روز طول می‌کشد تا بالغ شود و بنابراین اگر در ابتدای فصل کاشته شود، برای کل هفته آخر برگ تولید می‌کند. برگ‌های چای را می‌توان در یک کیسه قرار داد تا چای سبز درست شود.

بلوبری

بلوبری نیز یکی از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای است که می‌توانید در گلخانه خود کشت کنید. این گیاه بسیار خوش رنگ و خوش طعم است و به دلیل اندازه مناسبی که دارد در بسیاری از دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد سرطانی است. این محصول تابستانی به زمان زیادی نیاز دارد تا به پتانسیل کامل خود برسد.

با این ‌حال، کاشت آن‌ها در داخل گلخانه به گیاه اجازه می‌دهد که سرپا بماند و حتی پس از پایان فصل معمول خود به تولید مثل ادامه دهد. ازآنجایی‌که این گیاهان در هر برداشت محصول زیادی تولید می‌کنند، تنها چند بوته آن در یک گلخانه به شما اجازه می‌دهد صدها بلوبری یا زغال ‌اخته را جمع‌آوری کنید. بنابراین پرورش‌دهندگان می‌توانند این محصولات را به کالاهایی صنعتی و سودآور تبدیل کنند.

کرن بری

مانند زغال‌اخته، این محصولات پاییزی نیز به ازای هرکدام از بوته‌های خود، تعداد زیادی محصول در هنگام برداشت تولید می‌کنند و پس از بلوغ همچنان به تولیدمثل ادامه خواهند داد. با این‌ حال، آن‌ها چرخه رشد خود را در حدود نیمی از زمانی که زغال ‌اخته انجام می‌دهد کامل می‌کنند و همین ویژگی آن‌ها را به گزینه بهتری برای کشت گلخانه ‌ای تبدیل می‌کند. کرن بری از میوه‌های کمیاب در ایران است و به همین دلیل هرکسی آن را در گلخانه خود پرورش دهد می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

مانند سایر میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای، پرورش‌دهندگان می‌توانند کرن بری ‌های خود را به صورت کنسرو درآورند تا محصولات گران قیمت‌تر ایجاد کرده و با قیمت‌های بالاتری آن‌ها را به فروش برسانند. از کرن بری به‌عنوان یک عنصر کلیدی در دستورالعمل‌های مختلف مانند چاشنی، سس کرن بری و بسیاری از غذاها استفاده می‌کنند که همگی طعم بسیار خوبی را ایجاد خواهند کرد.

ذرت

ذرت یکی از غلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار در دنیا می‌باشد که در حال حاضر از نظر قیمت جزء گران‌قیمت‌ها محسوب می‌شود و حتی در حال حاضر بسیاری از فست فودها به دلیل قیمت بالای آن دیگر از این دانه خوشمزه در غذاهای خود استفاده نمی‌کنند. ذرت کاربردهای همه‌ جانبه زیادی در انواع پخت‌وپز و تولید خوراکی‌های خوشمزه دارد. از ذرت در دستور غذاهای مختلف استفاده می‌شود و می‌توان آن را برای یک پخت‌وپز سالم استفاده نمود.

با این ‌حال، رشد آن در خارج از خانه ممکن است کمی خسته‌کننده باشد، زیرا بالغ شدن آن بسیار طول می‌کشد. حتی اگر هم در تابستان و هم در پاییز بتوانید در هوای آزاد کشت این گیاه را انجام دهید، ذرت گلخانه ‌ای به پرورش‌دهندگان این امکان را می‌دهد که پس از یک انتظار طولانی، محصولات بیشتری دریافت کنند و سود بیشتری هم عایدشان شود.

پرورش محصولات غول‌ پیکر در گلخانه ها

برخی از محصولات غول‌پیکر نیز جزو میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای محسوب می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به خربزه‌های شیرینی اشاره کرد که ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای سلامت بدن دارند. با توجه به اینکه این محصولات فصل رویش خاصی در فضای باز دارند و در تمام مناطق امکان پرورش آن‌ها وجود ندارد، رشد گلخانه ‌ای این میوه‌ها از ارزش بالایی برخوردار است و در فصولی که رشد طبیعی آن‌ها وجود ندارد، گران قیمت هستند.

گل کلم، خربزه و کدوتنبل همگی پتانسیل تشکیل محصولات غول‌پیکر را دارند. برخی از آن‌ها می‌توانند به حدی رشد کنند که یک فضای مربعی 3*3 متر مربع را پوشش دهند. به همین دلیل گفته می‌شود برخی از گونه‌های این میوه‌ها جهش غول‌پیکری دارند.

پرورش‌دهندگان این گیاهان، باید گیاهان خود را برای مدتی به حال خود رها کنند تا این اتفاق یعنی جهش رشد بیفتد. با این ‌حال، محصولات معمولی در پایان فصل خود می ‌میرند. کاشت این اقلام در گلخانه به شما این امکان را می‌دهد که شرایط بهتری را برای رشد این گیاهان ایجاد کنید و شانس بیشتری برای برداشت یک محصول غول‌پیکر فراهم می‌کند.

میوه کاکتوس

میوه کاکتوس یکی از میوه‌های عجیب‌وغریب است که در چند سال اخیر مردم بیشتر با آن آشنا شده‌اند و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. به همین دلیل از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که آن‌ها برای رشد با هوای سوزان مانند صحرای کالیکو سازگار هستند، حتی در تابستان در مزارع روباز رشد نمی‌کنند. بااین‌حال، در گلخانه با ایجاد شرایط مناسب به‌راحتی شکوفا می‌شوند و سه روز بعد از رسیدن به بلوغ، میوه می‌دهند. معمولاً خود میوه ارزش چندانی ندارد، اما افرادی که این کار را بلد هستند می‌توانند آن را به ژله تبدیل کنند و در کشورهای اروپایی نیز در ساخت انواع شراب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در بسیاری از دستور پخت‌های غذاهای صحرایی از این میوه استفاده می‌شود.

استار فروت

استارفروت یکی از سودآورترین محصولات گلخانه ‌ای است و از میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای محسوب می‌شود. تنها سیزده روز طول می‌کشد تا این گیاهان بالغ شوند. این سرعت در رشد، آن‌ها را به یک کاندید عالی برای کشاورزی گلخانه ‌ای تبدیل می‌کند و تولید آن دیگر محدود به فصل تابستان نخواهد بود. هنگامی‌که پرورش‌دهندگان برداشت خود را درو کردند، می‌توانند میوه‌های ستاره‌ای شکل خود را به قیمت‌های بالا بفروشند.

قهوه

همان‌طور که می دانید قهوه یکی از نوشیدنی‌های کافئین دار و محبوب در سرتاسر دنیاست که از قیمت بالایی هم برخوردار می‌باشد. قهوه برخلاف محصولات تک برداشتی مانند استار فروت، پس از رشد و رسیدن به بلوغ کامل، به‌طور مداوم به تولید محصول ادامه می‌دهد و این امر نشان می‌دهد که ارزش کاشت بالایی دارد. بنابراین با توجه به قیمتی که در بازار دارد، می‌تواند سوددهی بسیار خوبی برای شما داشته باشد.

همچنین مزیت تولید مداوم بدان معنی است که در گلخانه هرگز نمی‌میرند. فقط چند گیاه قهوه می‌تواند مقدار زیادی دانه‌های قهوه برای تولید یک نوشیدنی عالی فراهم کند، زیرا هر گیاه هر روز چهار دانه تولید می‌کند.

میوه‌های باستانی

اگرچه می‌توان میوه‌های معروف به میوه‌های باستانی را در هر فصلی به‌جز زمستان کاشت، اما رشد آن‌ها 28 روز طول می‌کشد. بااین‌حال، مانند قهوه، میوه‌های باستانی در گلخانه جاودانه می‌شوند، زیرا بعد از رسیدن به بلوغ به‌طور دائم تولید مثل خواهند کرد.

این محصول از نظر ارزش حتی از میوه‌های ستاره‌ای و توت‌های گران قیمت نیز پیشی گرفته است. میوه‌های باستانی گلخانه ‌ای منبع درآمد بسیار خوب و بی‌نهایت برای یک پرورش‌دهنده را فراهم می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید در گلخانه‌ها محسوب می‌شوند.

درختان میوه

درخت گیلاس، پرتقال و سیب از میوه های گران برای کاشت در گلخانه ها هستند که می‌توانید در گلخانه خود کشت نمایید. درختان میوه برای رشد در مزارع روباز معمولاً یک فصل رشد دارند که در آن میوه تولید می‌کنند. اما در داخل گلخانه در تمام طول سال میوه می‌دهند. این امر به‌ طور گسترده‌ای حاشیه سود پرورش گلخانه ‌ای را افزایش می‌دهد، زیرا برداشت در هر فصل به این معنی است که می‌توان تا چهار برابر بیشتر از درختان میوه در باغ‌ها و مزارع برداشت محصول داشت.

توت‌های شیرین

توت‌های شیرین از دیگر میوه های گران قیمت گلخانه محسوب می‌شوند. این محصول آهسته ‌آهسته رشد می‌کند. در مزارع روباز، اگر کشاورز در اولین روز پاییز این دانه کمیاب را نکارد، امیدی به برداشت آن نیست، زیرا بالغ شدن آن 28 روز کامل طول می‌کشد. اما در صورت کاشت در گلخانه این مشکل دیگر وجود ندارد و شما می‌توانید در زمان‌های دیگر نیز کشت را انجام دهید. حتی نوع با کیفیت پایین این میوه‌ها با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و به همین دلیل می‌توانند ارزش بسیار زیادی برای پرورش در گلخانه داشته باشند.

برخی از انواع انگور

انگورها انواع بسیار متنوعی دارند و اگرچه در فضای باز نیز به‌خوبی رشد می‌کنند، اما در مزارع روباز تنها یک فصل برداشت دارند. شما می‌توانید با ایجاد شرایط مناسب در گلخانه بهترین و گران‌ترین انواع انگور را حتی در فصل‌های غیر از تولیدمثل گیاه در فضای باز نیز برداشت کنید.

متأسفانه، بسیاری از باغبانان معتقدند که رشد انگور تنها در یک گلخانه مجهز و کاملاً گرم شده امکان‌پذیر است. اما چندین نوع انگور خوب وجود دارد که برای رشد در گلخانه سرد (گرم نشده) نیز کاملاً عالی هستند. هامبورگ سیاه، احتمالاً شناخته‌شده‌ترین و آسان‌ترین انگور برای رشد در گلخانه، بخصوص گلخانه‌های گرم نشده است و انگورهای حاصل شده در گلخانه کیفیت بسیار خوبی دارند.

تاک، معروف‌ترین انگور و یک هامبورگ سیاه است که از عقبه سلطنتی برخوردار است! انگورهای دیگری نیز وجود دارند که در اطراف آن می‌توان در گلخانه سرد کشت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع بدون دانه اشاره کرد. انگورهای عجیب‌وغریب و گران قیمت بیشتری نیز وجود دارند که در صورت گرم کردن گلخانه می‌توانید پرورش دهید و مسقط اسکندریه یکی از بهترین انواع آن می‌باشد.

انگورها برای رشد خوب به خاک باز و دارای زهکشی مناسب نیاز دارند و مهم است که این جنبه از کشت آن‌ها به‌درستی انجام شود. زیرا خاک‌های غرق آب می‌توانند تأثیرات بدی بر آن‌ها بگذارند. به همین ترتیب انگور باید به‌خوبی آبیاری شود و اجازه داده نشود در ریشه خشک گردد، به‌خصوص زمانی که خوشه‌های انگور برای اولین بار ظاهر می‌شوند.

نحوه بازاریابی میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای

نحوه بازاریابی میوه گلخانه ‌ای

نحوه بازاریابی میوه گلخانه ‌ای

 

برخلاف تصور بسیاری از پرورش‌دهندگان، بازاریابی میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای بسیار راحت‌تر از میوه‌ها و سبزیجات رایج گلخانه ‌ای مانند خیار و گوجه است. زیرا اولاً افرادی خواهان این‌طور میوه‌ها هستند که از نظر مالی غنی می‌باشند و برایشان مسئله‌ای نیست که قیمت بالایی به ازای هر کیلو از میوه های گران قیمت بپردازند.

دوماً، سرمایه‌داران بزرگ معمولاً کار بازاریابی گیاهان ارزان ‌قیمت را برای گلخانه‌های کوچک و محلی بسیار سخت می‌کنند. زیرا محصول با کیفیت را در حجم وسیع به بازار ارائه می‌دهند. بنابراین اگرچه تنها قشر خاصی از جامعه، از مصرف‌کنندگان میوه های گران قیمت محسوب می‌شوند، اما راحت‌تر و حتی به‌صورت محلی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد و بازاریابی محصول را به‌راحتی انجام داد.

چگونه میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای را راحت‌تر بفروشیم؟

افرادی که خواهان میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای هستند، از قبل از قیمت بالای آن اطلاع دارند. بنابراین آنچه برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، کیفیت محصول می‌باشد. زیرا با اینکه حاضرند قیمت بالایی به ازای هر میوه گران قیمت بپردازند، حاضر نیستند محصول بی‌کیفیت یا خراب تحویل بگیرند.

بنابراین باید در حفظ شرایط محیطی مناسب برای کشت این نوع میوه‌ ها تلاش بیشتری انجام دهید تا محصولات با کیفیت بالاتری را برداشت کرده و به‌راحتی بتوانید آن‌ها را به فروش برسانید. اگر محصول شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، علاوه بر بازارهای داخلی به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را صادر کنید و از درآمد بیشتری بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید شما می‌توانید انواع میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای را برای کشت در گلخانه خود انتخاب کنید. انتخاب نوع این گیاهان به شرایط گلخانه شما از نظر اندازه، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات تهویه، میزان آب قابل دسترس، میزان توانایی نظارت مستقیم بر مراحل رشد و … بستگی دارد.

با توجه به سختی‌هایی که برای تولید این میوه‌ها وجود دارد، بهتر است برای انتخاب بهترین نوع آن‌ها با مشاوران کشاورزی مشورت کنید تا با بررسی شرایط موجود در گلخانه شما، بهترین نوع را به شما پیشنهاد دهند. در غیر این صورت ممکن است متضرر شوید.

ترجمه تخصصی: همیارگلخانه

 

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

 

سوالات متداول درباره “میوه های گران قیمت گلخانه ای”:

1-انواع میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای چیست؟

آووکادو-کیوی-لیموترش و لیمو شیرین-انار-آناناس-انجیر-گیاه چای -بلوبری-کرن بری-ذرت-میوه کاکتوس-استار فروت-قهوه-میوه‌های باستانی

2-نحوه مراقبت از گیاهان و میوه های گرمسیری چگونه است؟

تنظیم شرایط خاک-کود گلخانه ای-هرس و نگهداری مناسب- برداشت میوه ها در گلخانه

3-بهترین روش بازاریابی میوه های گران قیمت گلخانه ‌ای چیست؟

بازاریابی حضوری- بازاریابی اینترنتی – تبلیغات آنلاین – مذاکره با واسطه ها یا شرکت های صادر کننده میوه ها

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *