خرید و فروش میوه گلخانه ای روز به روز بیشتر میشود و در واقع میوه های گلخانهای منبع عمدهای برای برطرف کردن احتیاجات مصرف کننده ها محسوب می شوند. کشت گلخانهای میوهها یکی از دلایلی است که باعث شده تا شما میوه هایی را در میوه فروشی ها ببینید که در قدیم الایام به هیچ عنوان در چنین فصل هایی کشت نمی شدند.
علی رغم مشکلاتی که در مسیر تولید محصولات گلخانه ای وجود دارد، کماکان فروش محصولات گلخانه ای یکی از پرسودترین و با اهمیتترین بازارهای جاری در هر کشور میباشد.
یکی از محصولاتی که در گلخانه ها کشت می شوند میوه ها هستند. شما در شرایط گلخانه ای، علاوه بر میوه های فصل می توانید میوه های غیر فصلی هم بکارید و با فروش میوه گلخانه ای غیر فصلی از قبیل موز و آناناس سود خوبی را به دست بیارید. با توجه به گران بودن اقلام خوراکی از جمله میوه ها، جذب و حفظ مشتری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امروزه تعداد کسانی که گلخانه دارند نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و روز به روز هم بیشتر میشود؛ بنابراین برای فروش محصولات خود باید تمهیداتی را مهیا کنید تا بتوانید به خوبی محصولات خود را بفروشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.
نکات مهم برای فروش میوه گلخانه ای
شاید مهم ترین پیش فرض برای موفقیت در بازار فروش میوه گلخانه ای، برخورد مناسب با مشتری باشد تا بتوانید رضایت آنها را جلب کنید؛ ضمن این که میوه های با کیفیتی به مشتریها ارائه کنید و برای آنها امتیازهای متعددی قائل شوید. تمام سعی خود را به خرج دهید تا خرید میوه از گلخانه شما احساس خوبی را در مشتری ایجاد کند و شاید مهمترین نکته در هر خرید، همان احساس خوشایند بعد از آن باشد.
ارائه توضیحاتی مبنی بر این که میوه های گلخانه ای شما چه ویژگی هایی دارند و در تهیه آن ها چه اقداماتی انجام شده است می تواند فروش میوه گلخانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه علاوه بر این که میوه های گلخانهای را میتوان در مغازه ها پیدا کرد به شکل اینترنتی هم خرید و فروش می شوند تا دسترسی به آنها آسانتر شود.
قیمت میوه گلخانه ای
هزینه هر محصولی به مسائل متعددی وابسته است. قیمت میوه گلخانه ای هم از این قاعده مستثنی نیست. شرایطی که در گلخانه مهیا می شود تا یک میوه به ثمر برسد، تعیین کننده قیمت میوه ها می باشد. وقتی کیفیت میوهها بالا باشد یعنی هم ظاهر و هم طعم خوبی داشته باشند. با کمک یک بازاریابی و تبلیغات خوب، فروش میوه گلخانه ای می تواند برای شما بسیار پر بازده باشد.
میتوانید محصولات خود را به شکل بسته بندی به بازار عرضه کنید و بر روی محصولات خود برچسبی بچسبانید و ویژگی های میوه های گلخانه خود را توضیح دهید تا مشتری متوجه این باشد که مبلغی را که هزینه میکند به ازای چه خدماتی است. اگر هم وبسایت دارید می توانید در سایت خود توضیحات لازم را ذکر کنید.
قیمت میوه گلخانه ای از میوه های معمولی بیشتر است، مخصوصاً اگر غیر فصلی هم باشند. البته میوه هایی که در بسته بندی قرار دارند و معمولاً در فروشگاه ها به فروش میرسند، به نسبت، قیمت بالاتری دارند.