انجیر گلخانه ای

انجیر گلخانه ای و فوت و فن های کاشت آن

تبلیغات برای گلخانه

تبلیغات برای گلخانه

انجیر گلخانه ای و فوت و فن های کاشت آن
درختان انجیر را در کجا می توان پرورش داد؟
نکاتی برای کاشت درخت انجیر گلخانه ای
مراقبت از درختان انجیر گلخانه ای
نکات تکمیلی درباره پرورش درختان انجیر در گلخانه
سوالات متداول درباره “کاشت انجیر گلخانه ای”

انجیر گلخانه ای و فوت و فن های کاشت آن

انجیر گلخانه ای یکی از میوه های پرطرفدار و بسیار محبوب است که به اندازه انجیرهای درختان در باغ روباز، خوشمزه و شیرین است.

انجیر خانگی میوه‌ ای خوشمزه است که می‌توانید آن از درختان باغ خود بچینید و حتی با وجود آب و هوای مرطوب، می‌توانید آن را با موفقیت بکارید و پرورش دهید. اگر قصد پرورش یک یا دو درخت انجیر را دارید، در این متن، راهنمای شروع کار پرورش انجیر در گلخانه را مشاهده خواهید کرد.

درختان انجیر را در کجا می توان پرورش داد؟

انجیر گلخانه ای

انجیر گلخانه ای

درختان انجیر را می توان به طرز موفقیت آمیزی، در یک گلخانه گرم رشد داد؛ چه زمانی که مستقیماً در خاک کاشته شوند و چه زمانی که در یک گلدان در گلخانه رشد کنند.

قابل ذکر است که گرم کردن یک گلخانه به خاطر درخت انجیر می تواند بسیار گران قیمت تمام شود. درختان انجیر گلخانه ای، به آبیاری زیادی نیز نیاز دارند، بنابراین قبل از اینکه به پرورش درخت انجیر در داخل گلخانه خود مشغول شوید، نکات مثبت و مفید را در نظر بگیرید.

یک روش خوب برای غلبه بر این مشکلات این است که درخت انجیر را در گلدان های مناسب پرورش دهید، زیرا می توانید آن را در ماه های گرمتر به بیرون منتقل کنید. بنابراین، هم شما و هم درختان انجیر، بهترین طعم و شکل ظاهری را خواهند داشت.

این گیاهان می توانند تا ارتفاع قابل توجهی رشد کنند؛ چیزی بین 2 متر ارتفاع تا 3.5 متر عرض.

بهتر است برای رشد بهتر درختان انجیر گلخانه ای از تکیه گاهی مانند دیوار یا حصار در کنار گلخانه استفاده کنید.

برای اینکه از گیاهان بهترین بهره را ببرید، آنها را در فاصله 20 سانتی متری از دیوار بکارید تا فضایی برای رشد، جذب هوا و رشد بهتر در اختیار داشته باشند.

 

درباره انواع سبزیجات گلخانه ای بیشتر بخوانید…..

نکاتی برای کاشت درخت انجیر گلخانه ای

درختان انجیر گلخانه ای در شرایط خاکی با زهکشی خوب، به خوبی رشد می کنند، اما خاک گچی را نیز دوست دارند. بهتر است آنها در فصل بهار کاشته شوند. یکی از مزایای کاشت انجیر در گلدان گلخانه این است که می‌توانید رشد ریشه‌ها را محدود کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که میوه بیشتری رشد می کند.

برای باغبانانی که درختان انجیر را کاملاً بیرون از باغ می کارند، اغلب قبل از اینکه آن را در خاک بگذارند، آنها را در یک گلدان بزرگ قرار می دهند. با استفاده از یک ظرف ساده، بهترین انجیرها را به دست می آورید، زیرا رشد ریشه ها به طور خودکار، محدود می شوند و شانس بیشتری برای تولید میوه خوب خواهند داشت.

مراقبت از درختان انجیر گلخانه ای

درختان انجیر گلخانه ای به همان میزان به مراقبت نیاز دارند که درختان رشد یافته در فضای باز، نیازمند هستند. همه درختان انجیر به آب زیادی نیاز دارند، بنابراین مهم است که در طول ماه های تابستان، هر روز، آبیاری آنها را انجام دهید، به خصوص زمانی که هوا گرم است.

مانند سایر میوه ها و سبزیجات خانگی، تغذیه گیاهان با کود اضافی در طول دوره رشد می تواند به تولید میوه کمک کند. در مورد انجیر گلخانه ای، کود گوجه فرنگی همه منظوره، در واقع بسیار کارآمد است. سعی کنید هر دو تا سه هفته یک بار از آن استفاده کنید، اما زمانی که میوه ها علائم رسیدن را نشان دادند، کوددهی را متوقف کنید.

درختان انجیر گلخانه‌ ای و به ‌ویژه آنهایی که در گلدان ها رشد می‌کنند، برای زنده ماندن در زمستان، مجهزتر هستند، اگرچه ممکن است در هوای بسیار سرد، همچنان به محافظت بیشتری نیاز داشته باشند. شما می توانید با عایق کاری درختان انجیر، مراقبت بیشتری انجام دهید. سعی کنید تا زمانی که هوای سرد ادامه دارد، آنها را با پشم گوسفند یا حتی با پوشش پلاستیک های حبابی محافظت کنید.

برای کمک به رشد درختان انجیر در گلخانه، در طول سال ها، به یاد داشته باشید که مقداری کود، کمپوست یا مالچ پوسیده بیشتری به گلدان ها اضافه کنید.

نکات تکمیلی درباره پرورش درختان انجیر در گلخانه

انجیر گلخانه ای

انجیر گلخانه ای

از آنجایی که درختان انجیر در فضای باز، فقط یک بار در سال محصول می دهند، آنهایی که در گلخانه گرم کاشته می‌شوند می‌توانند دو بار محصول تولید کنند.

با گرمای کافی، حتی می توان سه بار محصول را در سال تأمین کرد، اما این یک زهکشی سنگین برای استحکام درخت نیاز است. همچنین مصرف سوخت بیشتر برای گرم نگه داشتن گلخانه انجیر، گران تمام می شود.

زیرا رشد درختان در دسامبر با دمای 65 تا 70 درجه فارنهایت (18-21 درجه سانتیگراد) شروع می شود. دما به تدریج تا 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) افزایش می یابد.

تأمین خاک آهکی برای رشد بهتر میوه های انجیر گلخانه ای، انتخاب خوبی است. همان طور که در قسمت قبلی هم بیان کردیم، بهتر است با قرار دادن درختان انجیر داخل یک گلدان یا محفظه بتنی، رشد ریشه ها را محدود کنید.

برای ساخت جعبه یا محفظه، به طول 1.3 متر (4 فوت)، عرض 0.6 متر (2 فوت) و 0.6 متر (2 فوت) عمق نیاز است.

هنگامی که بتن سفت شد، کمی خاک به ته آن اضافه کنید و با یک لایه آجر یا سنگ شکسته که به خوبی در جای خود قرار گرفته است، کف بستر را مرتب سازی کنید، به طوری که امکان زهکشی آزاد وجود داشته باشد اما از تشکیل ریشه های بیشتر جلوگیری شود.

این جعبه را با خاک سبک پر کنید، اگر خاک طبیعی باغ، شنی نیست، ماسه یا آجر یا ملات را اضافه کنید. کود را در این قسمت به خاک درختان انجیر اضافه نکنید.

تجهیزات گرمایشی در گلخانه را گرم کنید؛ رشد درختان انجیر در فوریه، با دمایی حدود 55 تا 60 درجه فارنهایت (13 تا 16 درجه سانتیگراد) شروع می شود. زمانی که درخت در حال رشد کامل است به آب فراوان نیاز خواهد داشت. این شرایط به رشد بهتر کمک می کند (و از هجوم کنه های عنکبوتی قرمز جلوگیری می کند).

هنگامی که محصول دوم درختان انجیر در گلخانه برداشت شد، (احتمالاً در ماه سپتامبر)، آبیاری را به تدریج قطع کنید و وقتی همه برگ ها ریختند، در شرایط تهویه کامل، بدون گرما و حداقل رطوبت، اجازه دهید درخت استراحت کند. در هنگام یخبندان، درب های گلخانه را ببندید و فقط زمانی که شرایط سخت است و دمای داخل به زیر نقطه انجماد می رسد، کمی گرما ایجاد کنید.

هرس کردن درختان انجیر گلخانه ای، درست مشابه با درخت انجیر در فضای باز است، اما باید به خاطر داشت که محصول دوم (=فصل پاییز) روی چوب جدید ساخته شده در بهار و تابستان رشد می کند. جوانه های انجیر در نوک شاخه های جدید، محصول فصل بهار را به ارمغان می آورد. بنابراین، در تابستان نباید جوانه های جدید را از درخت جدا کنید.

مانند درخت هلو گلخانه ای، کنه های عنکبوتی قرمز ممکن است برای انجیر یک آفت مهم محسوب شوند، به خصوص اگر شرایط خیلی خشک باشد. حشرات فلس‌دار نیز می‌توانند دردسر ایجاد کنند، اما به یاد داشته باشید که مقابله با این حشرات با استفاده از شستشوی زمستانه با آفت کش ها در طول دوره خواب زمستانی، بی‌خطر نیست، زیرا انجیر نرم و جنینی، آسیب می‌بیند. به طور کلی بهتر است با استفاده از یک برس سفت برای از بین بردن حشرات موذی مانند فلس قهوه ای، با کنترل دستی استفاده کنید.

ارقام مختلف درختان انجیر برای کاشت در گلخانه ها وجود دارند. هنگام خرید نهال انجیر می توانید درباره شرایط کاشت، آبیاری و نگهداری در گلخانه، از فروشنده سوال کنید.

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

تبلیغات اینترنتی گلخانه

تبلیغات اینترنتی گلخانه

سوالات متداول درباره “کاشت انجیر گلخانه ای”:

1-شرایط رشد انجیر در گلخانه چیست؟

درختان انجیر گلخانه ای، به آبیاری زیادی نیز نیاز دارند. درختان انجیر گلخانه ای در شرایط خاکی با زهکشی خوب، به خوبی رشد می کنند، اما خاک گچی را نیز دوست دارند.

2-نحوه آبیاری انجیر گلخانه ای چگونه است؟

همه درختان انجیر به آب زیادی نیاز دارند، بنابراین مهم است که در طول ماه های تابستان، هر روز، آبیاری آنها را انجام دهید، به خصوص زمانی که هوا گرم است.

3-نحوه کوددهی انجیر گلخانه ای چگونه است؟

تغذیه گیاهان با کود اضافی در طول دوره رشد می تواند به تولید میوه کمک کند. در مورد انجیر گلخانه ای، کود گوجه فرنگی همه منظوره، در واقع بسیار کارآمد است. سعی کنید هر دو تا سه هفته یک بار از آن استفاده کنید، اما زمانی که میوه ها علائم رسیدن را نشان دادند، کوددهی را متوقف کنید.

4-مهم ترین آفت های درختان انجیر در گلخانه ها چیست؟

کنه های عنکبوتی قرمز – حشرات فلس‌دار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *