گیاهان دارویی گلخانه ای پرسود

بهترین گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه ها

نیازمندیهای گلخانه ای

 

بهترین گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه ها

گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه یکی از بهترین ایده های کارآفرینی است. این ایده در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده و بنابراین نظر سرمایه گذاران در بخش گلخانه و کشاورزی را به خود جلب کرده است.

گیاهان دارویی جزو پرفروش ترین و پرکاربردترین دسته گیاهان در بازار هستند. این گیاهان اغلب به صورت دم کرده یا جوشانده یا عصاره های گیاهی به کار می روند. همه ما کم و بیش با گیاهان دارویی در زندگی خود سر و کار داشته ایم و می دانیم که خواص درمانی و دارویی شناخته شده‌ای دارند.

یکی از دلایلی که گرایش به کاشت و پرورش گیاهان دارویی پرسود در گلخانه افزایش پیدا کرده است، اثرات نامطلوبی است که داروهای شیمیایی برای درمان داشته اند. گیاهان دارویی چون بر پایه طبیعی هستند، اثرات و عوارض کمتری را برای درمان بیماری ها به وجود می آورند.

با توجه به این مقدمه می توان پیش بینی کرد که برنامه ریزی روی کاشت گیاهان دارویی پرسود در گلخانه یک طرح رو به رشد و پر رونق خواهد بود. اگر قصد کارآفرینی دارید یا می خواهید گیاهان دارویی پرورش دهید، بهترین زمان است که درباره طرح توجیهی راه اندازی گلخانه گیاهان دارویی برنامه ریزی کنید.

برای اینکه به کشت و کار گیاهان دارویی سودآور وارد شوید، باید انواع پرفروش آن را بشناسید. همه گیاهان دارویی به یک میزان به فروش نمی رسند، اما برخی از آن ها چون کاربردهای بیشتری دارند و می‌توان از عصاره ها و فرآورده های آنها در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی یا دارویی استفاده کرد، طرفداران بیشتری دارند. راه اندازی گلخانه گیاهان دارویی سود آور در تمام شهرهای ایران امکان پذیر است.

برای طراحی و ساخت گلخانه گیاهان دارویی، بهتر است از متخصصان و مشاوران این حوزه کمک بگیرید. می توانید بخش نیازمندی های کشت گلخانه‌ای را در صفحه مربوطه در وب سایت همیار گلخانه بررسی کنید تا متخصصان و کارشناسان حرفه ای این حوزه را بشناسید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: ۱۰ بهترین گیاهان زینتی گلخانه ای که سود بالایی دارند

 

انواع گیاهان دارویی پرسود که برای کاشت در گلخانه ها مناسب هستند

گیاهان دارویی گلخانه ای پرسود

گیاهان دارویی گلخانه ای پرسود

 

1-آلوئه ورا

یکی از بهترین و پرفروش ترین گیاهان دارویی برای کاشت در گلخانه، گیاه آلوئه ورا است. تمام همه ما با گیاه آلوئه ورا آشنایی داریم. ژل آلوئه ورا و عصاره آلوئه ورا برای محصولات مراقبت از پوست و مو توصیه شده است. این گیاه برای نگهداری در آپارتمان ها و ویلاها بسیار مناسب است. همچنین آلوئه ورا را می‌توانید در گلخانه‌ها پرورش دهید و از فروش آن سود چندین میلیون تومانی کسب کنید.

به واسطه کاربردهایی که گیاه آلوئه ورا در موارد مختلف دارد، راه اندازی گلخانه آلوئه ورا در مساحت گسترده امکان‌پذیر است. شرایط راه اندازی گلخانه آلوئه ورا بستگی به شرایط اقلیمی مکان مورد نظر دارد.

برای ورود به این کسب و کار باید بازار هدف را بشناسید؛ بودجه مالی لازم را تعیین کنید؛ مجوزها را از سازمان‌ها و نهادهای وابسته دریافت نمایید و از همه مهمتر، تیم تخصصی داشته باشید که از گیاهان آلوئه ورا درباره در برابر شرایط محیطی بیماری ها و آفت های گیاهی مورد مراقبت کند. همچنین باید روش های بازاریابی صحیح را برای فروش گیاهان دارویی پرسود اجرا کنید.

2-اسطوخودوس

یکی دیگر از بهترین گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه ها، گیاه اسطوخودوس است. دم کرده یا جوشانده اسطوخودوس به گیاه آرامش دهنده شهرت دارد. دمنوش اسطوخودوس به صورت تجاری نیز تولید می‌شود و بر همین اساس برای کسب آرامش و برطرف کردن نگرانی و استرس ها توصیه شده است. اگر گلخانه اسطوخودوس راه اندازی کنید، از لحاظ فروش آن به عنوان بهترین گیاهان دارویی به سودآوری خوبی می رسید.

در صنایع آرایشی و بهداشتی و برخی محصولات دارویی نیز از عصاره اسطوخودوس استفاده می شود. احداث گلخانه اسطوخودوس همانند احداث گلخانه آلوئه ورا، نیازمند فراهم کردن یک سری مقدمات است.

اگر بتوانید سرمایه گذاری را برای کاشت گیاهان دارویی در گلخانه انجام دهید، بازار فروش خوبی دارد. همچنین این گیاهان دارویی را می توانید به کشورهای خارجی نیز صادر کنید.

3-سبزیجات گلخانه‌ای با خواص دارویی

اگر بخواهیم دسته دیگری از گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه را معرفی کنیم، تعدادی از سبزیجات گلخانه ای در این دسته قرار می‌گیرند.

پرورش آویشن در گلخانه، کاشت سبزی جعفری در گلخانه، کاشت سبزی ریحان و نعناع در گلخانه و کاشت مرزه در گلخانه، نمونه ای از این سبزیجات پرکاربرد گلخانه ‌ای می‌باشند.

هر کدام از این سبزیجات در جایگاه خود خواص درمانی و دارویی قابل توجهی دارند. بهترین و پرفروش ترین سبزیجات گلخانه‌ای با خواص دارویی برای بیماری های گوارشی، عفونت های ویروسی، سرماخوردگی، برطرف کردن علائم تب و درد، تقویت عضلات، تنظیم سیستم تنفسی و استحکام استخوان ها مناسب هستند.

4-زنجبیل

یکی دیگر از پرفروش ترین و محبوب ترین گیاهان دارویی پرسود، زنجبیل است. زنجبیل یک گیاه دارویی چینی بوده و خاستگاه آن به سرزمین باستان چین به قرن ها پیش باز می‌گردد. زنجبیل به طور خاص طبع گرم دارد و یکی از مهم ترین طعم دهنده ها و ادویه ها برای تهیه غذا محسوب می شود.

اگر طرح راه اندازی گلخانه برای پرورش و کاشت زنجبیل داشته باشید می توانید از آن به عنوان گیاهان دارویی پرسود برای مصارف غذایی و داروی بهره ببرید. زنجبیل مصرف زیادی در بازار جهانی دارد. اگر به درستی عمل کنید شاید بتوانید پتانسیل گلخانه خود را برای صادرات زنجبیل هم فراهم کنید.

5-رزماری

یکی دیگر از پرفروش ترین گیاهان دارویی، گیاه رزماری است. رزماری هم خواص دارویی دارد و هم به عنوان یک ادویه طعم دهنده و خوش عطر برای تهیه خوراک های گوشتی، انواع سوپ یا غذاهای مخصوص استفاده می‌شود.

از آنجایی که عصاره رزماری عطر و رایحه بسیار دلپذیری دارد می ‌تواند در تقویت پوست یا روش های آروماتراپی هم به کار رود. احداث گلخانه رزماری یک طرح پرسود است، به شرطی که مقدمات آن را زیر نظر متخصصان فراهم کنید.

6-بابونه

یکی دیگر از گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه، گیاه بابونه است. بابونه مجموعه ‌ای از دسته ‌گل هایی است که برگ هایی به رنگ سفید و مرکز گل برجسته به رنگ زرد دارند. گیاه بابونه بسیار زیبا و چشم نواز است و عطر آن را می‌توانید از فاصله دور تشخیص دهید.

کاشت بابونه در گلخانه، سودآوری خوبی دارد. این گیاه برای تهیه و تولید انواع دمنوش های تسکین دهنده و آرامش دهنده به کار می رود. جوشانده بابونه، آلرژی ها را برطرف می کند. کسانی که در کسب و کارهای دمنوش و فروش گیاهان دارویی فعالیت دارند، می توانند از گلخانه بابونه، حجم مورد نظر خود را سفارش دهند.

راه اندازی گلخانه بابونه می تواند محصولاتی را حاصل کند که پتانسیل صادرات را نیز دارد. برای مشاوره در کاشت و پرورش بابونه در گلخانه حتماً از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: اصول راه اندازی گلخانه برای مبتدیان

مزایای احداث گلخانه و کاشت گیاهان دارویی پرسود

گیاهان دارویی پرسود که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم، تنها گوشه کوچکی از هزاران گیاه دارویی است که خواص مفیدی برای سلامتی دارند. در شرایط عادی، کشت گلخانه‌ای می تواند گیاهان دارویی را پوشش دهد؛ به شرط آنکه شرایط کاشت بذر گیاهان دارویی، نگهداری از گیاهان و توجه به عوامل محیطی را در نظر بگیرید.

راه اندازی و احداث گلخانه گیاهان دارویی از چند نظر اهمیت دارد. مزایایی که این نوع کسب و کارها از نظر اقتصادی ارائه می دهند بی شمار است. شما با گلخانه گیاهان دارویی، حجم زیادی از بازار داخل را پشتیبانی می کنید و چنانچه بتوانید بازار صادراتی خوبی را پیدا کنید، گیاهان دارویی پرورش داده شده به سرعت به فروش میرسند.

گیاهان دارویی گلخانه‌ای، فروش خوبی در بازار دارند. برای اینکه در این حوزه موفق تر باشید باید مشخص کنید که کدام یک از گیاهان در منطقه شما طرفدار و خریدار بیشتری دارد. همچنین شرایط اقلیمی گلخانه خود را در نظر بگیرید و با مشاوره با متخصصان این حوزه، گلخانه خود را راه اندازی کنید.

 

 

سوالات متداول درباره “بهترین گیاهان دارویی پرسود”:

1-پرسودترین گیاهان دارویی برای کاشت در گلخانه کدامند؟

آلوئه ورا- اسطوخودوس- سبزیجات نعنا و ریحان و آویشن و جعفری و مرزه- زنجبیل- رزماری- بابونه

2-برای احداث گلخانه گیاهان دارویی چه نکاتی اهمیت دارند؟

انتخاب زمین و موقعیت مناسب برای ساخت گلخانه- توجه به شرایط اقلیمی منطقه- خرید تجهیزات گلخانه ای- انتخاب مناسب گیاهان دارویی برای کاشت- داشتن طرح کسب و کار- أخذ مجوزهای قانونی- تعیین بازار هدف- آشنایی با روش کاشت گیاهان دارویی در گلخانه- مشورت با متخصصان کشت گلخانه‌ای

3-چگونه گیاهان دارویی را صادر کنیم؟

اگر پرورش دهنده گیاهان دارویی هستید، چنانچه کیفیت محصولات شما با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند با شرکت های صادر کننده مشورت کنید تا درباره نحوه صادرات این محصولات شما را راهنمایی کنند.

4-مزایای گلخانه گیاهان دارویی چیست؟

توسعه اقتصادی منطقه- توسعه اقتصادی کشور- ورود به بازارهای صادراتی- تامین مواد اولیه برای محصولات آرایشی بهداشتی دارویی و خوراکی

5-طرح توجیهی راه اندازی گلخانه گیاهان دارویی چیست؟

طرح توجیهی راه اندازی گلخانه گیاهان دارویی، به مجموعه دستورالعمل ها و برنامه های دقیق گفته می‌شود که به کارآفرینان نشان می‌دهد از صفر تا صد راه اندازی این گلخانه را طبق چه روشی انجام دهند. داشتن یک طرح توجیهی از ضرر و زیان مالی جلوگیری می کند و موجب سود آور بودن طرح می شود.

گردآوری و تالیف: همیار گلخانه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *