کشت گلخانه ای در سوئیس

کشت گلخانه ای در سوئیس؛ راه اندازی، هزینه ها، سودآوری و چالش ها

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

کشت گلخانه ای در سوئیس؛ راه اندازی، هزینه ها، سودآوری و چالش ها

کشت گلخانه‌ ای یک بخش از کشاورزی است که در آن، محصولات مختلف در محیط‌های حفاظت شده و کنترل شده کشت می‌شوند. این سازه‌ها را می‌توان از مواد مختلفی ساخت، اما معمولاً از مواد شفاف یا نیمه شفاف مانند فیلم پلاستیکی یا شیشه استفاده می شود تا نور خورشید برای رشد گیاهان همیشه در دسترس باشد.

کشت گلخانه‌ای در سوئیس با چالش ‌های زیادی مواجه است. این کشور یک منطقه کوهستانی است، بنابراین زمین‌های کمی برای کشاورزی در آنجا وجود دارد. آب و هوای سوئیس نیز برای رشد اکثر محصولات کشاورزی در زمین‌های زراعی ایده‌آل نیست. در نتیجه، کشاورزان مجبورند برای تولید میوه و سبزیجات به کشاورزی و کشت گلخانه ای تکیه کنند.

فهرست مطالبی که در این مقاله می‌خوانید به صورت زیر است:

  • نحوه شروع کشت گلخانه‌ای در سوئیس
  • کشت گلخانه‌ای چیست؟
  • تولید سبزیجات گلخانه‌ای در سوئیس
  • چگونه کشاورزی گلخانه‌ای را شروع کنیم؟
  • مزایای کشت گلخانه‌ای در سوئیس
  • تاریخچه کشت گلخانه‌ای در سوئیس
  • کشاورزی گلخانه ای چگونه کار می‌کند؟
  • ایالت‌های برتر در کشور سوئیس برای شروع کشت گلخانه‌ای
  • محصولات زراعی که در گلخانه‌های سوئیس کشت می‌شوند
  • هزینه ساخت گلخانه در سوئیس
  • آیا شروع کشت گلخانه‌ای در سوئیس سودآور است؟
  • آیا می‌توانید محصولات گلخانه‌ای را در تمام طول سال در سوئیس پرورش دهید؟
  • تعداد گلخانه‌ها در سوئیس
  • راه‌اندازی کسب و کار گلخانه‌ای در سوئیس
  • آینده کشت گلخانه‌ای در سوئیس چگونه است؟
  • چالش‌های کشاورزی گلخانه‌ای در سوئیس چیست؟
  • جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: ساخت گلخانه سبزیجات + نکات مهم

نحوه شروع کشت گلخانه‌ای در سوئیس چگونه است؟

کشت گلخانه ای در سوئیس

کشت گلخانه ای در سوئیس

  • کشت گلخانه‌ای چیست؟

کشت گلخانه‌ای نوعی کشاورزی است که در آن محصولات در محیط‌های حفاظت شده پرورش داده می‌شوند. سازه‌های گلخانه‌ای را می‌توان از مواد مختلفی از جمله شیشه، پلاستیک یا فلز ساخت. گلخانه‌ها محیط کنترل شده دارند که از نظر دما، رطوبت و تهویه شرایط آن متعادل است. این نوع کشاورزی، امکان تولید میوه و سبزیجات را در طول سال فراهم می‌کنند. گلخانه‌ها همچنین از محصولات در برابر شرایط آب و هوایی شدید مانند یخبندان یا باران‌های شدید محافظت می‌کنند.

مزارع گلخانه‌ای در سوئیس معمولاً از سیستم‌های هیدروپونیک برای پرورش محصولات استفاده می‌کنند. در این سیستم ها، گیاهان به جای خاک در آب رشد می‌کنند. کشت هیدروپونیک و به طور کلی باغبانی در گلخانه نسبت به کشاورزی سنتی، به زمین و آب کمتری نیاز دارد. همچنین امکان کنترل دقیق‌تر بر محیط در حال رشد را فراهم می‌سازد.

مزارع گلخانه‌ای بسیار کارآمد هستند و می‌توانند مقادیر زیادی منابع غذایی تولید کنند، با این حال به سرمایه‌گذاری اولیه قابل توجه و هزینه‌های عملیاتی مداوم نیاز دارند. یکی دیگر از مزایای  کشت گلخانه ای، طولانی بودن فصل رشد است. گلخانه‌ها در سوئیس می‌توانند برای گلخانه داران این فرصت را فراهم کنند تا محصولات را در تمام طول سال بکارند و پرورش دهند. این نوع شرایط منجر به افزایش بازدهی و سودآوری می‌شود علاوه بر این، رشد محصولات در گلخانه می‌تواند به حفظ کیفیت خاک و کاهش مصرف آب کمک کند.

تولید سبزیجات گلخانه‌ای در سوئیس

تولید سبزیجات در گلخانه، یک روش کارآمد و پایدار برای تولید غذاهای تازه و محلی در تمام طول سال در سوئیس است. گلخانه‌ها محیط کاملاً کنترل شده هستند و شرایط رشد گیاه را ایده آل می‌سازند.

سبزیجاتی که معمولاً در گلخانه‌های سوئیس کشت می‌شوند، عبارتند از: گوجه فرنگی، خیار، فلفل و بادمجان. این نوع محصولات در دماهای گرمتر و رطوبت بالا به خوبی رشد می‌کنند که به راحتی در گلخانه‌ها قابل کنترل هستند. با این حال، کشت گلخانه‌ای سبزیجات بدون چالش نیست! مدیریت آفات و بیماری‌ها در یک محیط بسته می‌تواند دشوار باشد. کنترل شرایط محیطی هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما با مدیریت صحیح ‌می توان تولید سبزیجات گلخانه‌ای را به یک کار موفق و سودمند تبدیل کرد.

در سوئیس نیز مانند سایر کشورها، تولید سبزیجات ارگانیک در گلخانه‌ها، با تناوب محصولات محدود و وابستگی زیاد به نهاده‌های خارجی همراه است. دلیل آن هم گران بودن سازه‌های گلخانه‌ای و هزینه‌های بالای مدیریت کشت گلخانه‌ای است. از طرف دیگر، مقررات سختگیرانه‌ای در مورد ساخت و ساز استفاده از گلخانه‌ها وجود دارد؛ بنابراین گلخانه داران باید فقط از گلخانه‌ها برای کشت محصولاتی استفاده کنند که با تقاضای بالایی در بازار روبرو است.

کشور سوئیس، سابقه طولانی در کشاورزی ارگانیک دارد و در تولید مواد غذایی ارگانیک در جهان، پیشرو است. کشاورزان سوئیسی در چندین نسل از روش‌های سازگار با محیط زیست برای تولید مواد و منابع غذایی خود استفاده می‌کنند. امروزه از همین روش‌ها برای تولید سبزیجات ارگانیک گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

کشت گلخانه‌ای در سوئیس، مزایای زیادی نسبت به کشاورزی در زمین زراعی به روش‌های قدیمی دارد. گلخانه داران می‌توانند محیط کشت را کنترل کنند، در نتیجه، عملکرد بالاتر خواهند داشت و آفات و بیماری‌ها کمتر دیده می‌شود. علاوه بر این، سبزیجات گلخانه‌ای را می‌توان در تمام طول سال کاشت. در نتیجه، مردم می‌توانند در طول سال به محصولات تازه و محلی دسترسی داشته باشند.

دولت سوئیس از رشد و توسعه صنعت گلخانه‌ای ارگانیک حمایت می‌کند. همچنین مقرراتی را وضع کرده که تضمین می‌کند فقط محصولاتی را که استانداردهای سختگیرانه برای آنها رعایت شده، به عنوان محصولاتی با برچسب “ارگانیک” به بازار عرضه کنند. این استانداردها شامل الزامات مربوط به تناوب زراعی، مدیریت خاک، روش‌های کنترل طبیعی آفات می‌باشد.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: نگاهی بر محصولات گلخانه ای در کانادا

چگونه کشت گلخانه‌ای را در سوئیس شروع کنیم؟

اگر علاقمند به راه‌اندازی گلخانه در سوئیس هستید، چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. ابتدا باید مکانی را برای ساخت گلخانه انتخاب کنید. زمینی که در نظر دارید باید منطقه‌ای باشد که دسترسی خوب به نور خورشید و خاک با زهکشی خوب داشته باشد. همچنین زمین انتخابی شما باید فضای کافی را برای ساخت و ساز فراهم کند. اگر خودتان شخصاً تجربه‌ای در ساخت و ساز گلخانه ندارید، حتماً از شرکت‌های با تجربه و دارای نمونه کار در کشور سوئیس کمک بگیرید. پس از پایان ساخت می‌توانید محصولات را در خاک بکارید یا کارهای مربوط به کشت هیدروپونیک را انجام دهید.

مزایای کشت گلخانه‌ای در سوئیس چیست؟

مزایای گلخانه داری در سوئیس

مزایای گلخانه داری در سوئیس

گلخانه داری در سوئیس مزایای زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین فواید آن این است که به کشاورزان اجازه می‌دهد در تمام طول سال، محصولات مختلف را تولید کنند؛ همان محصولاتی که در کشاورزی سنتی امکان پرورش آنها وجود ندارد. محصولات گلخانه‌ای در حجم زیاد می‌تواند بازارهای داخلی را تامین کند.

یکی دیگر از مزایای کشت گلخانه‌ای در کشور سوئیس، محافظت کردن سبزیجات و میوه‌ها در برابر شرایط آب و هوایی بد، آفات و بیماری ‌ها است. گلخانه‌ها شرایط رشد بهتر محصولات را با بازدهی بالاتر و کیفیت فوق‌العاده خوب فراهم می‌کنند. در کشت گلخانه‌ای، میزان آب و استفاده از مواد شیمیایی تا حد زیادی کاهش می‌یابد که هم به نفع محیط زیست و هم برای گلخانه داران سودمند است.

مزیت دیگر پرورش محصولات گلخانه‌ای در یک محیط کنترل شده این است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌توان عواملی همچون نور، آب و مواد مغذی گیاهان را به گونه‌ای کنترل کرد که منجر به عملکرد بالاتر شود. همچنین با توجه به اینکه در کشور سوئیس، به ویژه در مناطق کوهستانی، احتمال بارش برف شدید، وزش باد و یخبندان بسیار زیاد است، سقف مقاوم گلخانه، مانع از رسیدن عوامل آسیب زننده به گیاهان می‌شود.

گلخانه داران در سوئیس می‌توانند محصولات خود را در تمام طول سال پرورش دهند، پس اگر شرایط محیطی بیرون ایده آل نباشد، به خصوص در سرمای سخت زمستان، کشاورزان حتی می‌توانند حجم قابل توجهی میوه و سبزیجات تازه را به بازارها عرضه کنند.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: انواع حشره کش برای کنترل آفات در گلخانه ها

تاریخچه کشت گلخانه‌ای در سوئیس

گلخانه داری در سوئیس، سابقه‌ای طولانی و بسیار قدیمی دارد. کشاورزان سوئیسی قرن‌ها است که از گلخانه‌ها برای کشت محصولات استفاده می‌کنند. این کشور در میان سایر کشورهای اروپایی، قدیمی‌ترین و حفاظت شده‌ترین گلخانه ها را دارد.

آب و هوای سوئیس برای کشت گلخانه‌ای ایده آل است. در این کشور، تابستان‌های گرم و دلپذیر و زمستان‌های خنک وجود دارد، بنابراین گلخانه داران می‌توانند فصل رشد را افزایش دهند و محصولاتی مانند خیار و فلفل و گوجه فرنگی را بکارند.

امروزه بیش از ۲۰۰ گلخانه تجاری در سوئیس وجود دارد که انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات را در طول سال تولید می‌کنند. بسیاری از این گلخانه‌ها مشاغل خانوادگی هستند که در طول نسل‌ها منتقل شده‌اند.

کشت گلخانه‌ای و  گلخانه داری در سوئیس، بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی این کشور است و در ارائه محصولات تازه و محلی به مردم نقش کلیدی دارد. بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، سوئیس دارای بالاترین تراکم گلخانه در جهان است و به طور متوسط در هر 2.5 کیلومتر مربع زمین کشاورزی، یک گلخانه وجود دارد.

کشاورزی گلخانه‌ای چگونه کار می‌کند؟

کشت گلخانه‌ای در سوئیس، نوعی کشاورزی است که در آن محصولات در یک محیط کنترل شده کشت می‌شوند. در این سیستم، کشاورزان می‌توانند برای ایجاد شرایط بهینه رشد گیاه از جمله دما، رطوبت و نور از سازه‌های گلخانه‌ای استفاده کنند. گلخانه داری مزایای زیادی نسبت به کشت سنتی در زمین‌های باز دارد. به عنوان مثال، گلخانه‌ها می‌توانند با محافظت از گیاهان، سبزیجات و میوه‌ها در برابر آب و هوای بد، آفات و بیماری‌ها فصل رشد را افزایش دهند. همچنین به صرفه جویی مصرف آب کمک می‌کنند و استفاده از آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی را به حداقل می‌رسانند.

ایالت‌های برتر سوئیس برای کشت گلخانه‌ای

کشور سوئیس یکی از تولید کنندگان پیشرو برای محصولات گلخانه‌ای در جهان است. بیشتر از 1000 هکتار زمین کشاورزی به گلخانه‌داری اختصاص داده شده است. آب و هوای معتدل و نور کافی خورشید، این کشور را به مکانی ایده‌آل برای کشت گلخانه‌ای تبدیل کرده است. کشاورزان سوئیسی به تولید میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت و خوش طعم در جهان شهرت پیدا کرده‌اند. مناطق مهم سوئیس که بزرگترین تولید کنندگان محصولات گلخانه‌ای محسوب می‌شوند عبارتند از: تیچینو (Ticino)- زوریخ (Zurich)- ژنو (Geneva)- وود (Vaud)- والیس (Valais).

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: گلخانه گل ارکیده؛ اصول کاشت، مراقبت و پرورش گلها

محصولاتی که در گلخانه‌های سوئیس کشت می‌شوند

محصولات گلخانه ای در سوئیس

محصولات گلخانه ای در سوئیس

محصولاتی که در گلخانه‌های سوئیس کاشته می‌شوند، در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت شده هستند. گلخانه‌ها محیط کنترل شده را برای گیاهان فراهم می‌کنند؛ چیزی که به بهینه‌سازی رشد و عملکرد محصولات کمک می‌کند. همچنین گلخانه‌ها امکان استفاده کارآمدتر از زمین و منابع آبی را فراهم می‌کنند. انواع مختلف مزرعه گلخانه‌ای در سوئیس شامل مزارع یک ساله گوجه فرنگی و خیار و مزارع چند ساله توت فرنگی هستند.

برخی مزارع گلخانه‌ای نیز ممکن است به حوزه پرورش گل یا گیاهان زینتی اختصاص داده شوند. گلخانه داران سوئیسی، روش‌های مختلفی را برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می‌کنند. از جمله کشت هیدروپونیک، کشت آکواپونیک و کشت ایروپونیک. برخی از محبوب‌ترین محصولاتی که در گلخانه‌های سوئیس کاشته می‌شوند عبارتند از: گوجه فرنگی، کاهو، خیار و فلفل. گوجه فرنگی گلخانه ای از رایج‌ترین محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات گلخانه‌ای در سراسر سوئیس است.

محصولات فوق در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند و می‌توان آنها را در طول سال برداشت کرد. خیار گلخانه‌ای دومین محصول محبوب و پرفروش است که در شرایط گرم رشد خوبی دارد. کاهو گلخانه‌ای یک محصول خوب برای فصل خنک در سوئیس به حساب می‌آید، بنابراین حتی اگر سرمای زمستان، شدید باشد، می‌توان در محیط محافظت شده گلخانه‌ها کاهو پرورش داد. فلفل گلخانه ای نیز محصول پرفروش دیگر است که در آب و هوای گرم یا سرد در گلخانه‌های سوئیس پرورش داده می‌شود.

هزینه ساخت گلخانه در سوئیس چقدر است؟

هزینه ساخت گلخانه در سوئیس به عواملی همچون اندازه و نوع سازه‌ای که می‌خواهید بسازید بستگی دارد. قیمت یک گلخانه کوچک برای کارهای سبک‌تر، از حدود 2500 فرانک سوئیس شروع می‌شود، اما اگر هدف تان راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگتر با سازه‌های پیچیده‌تر باشد، به بیشتر از 10000 فرانک سوئیس سرمایه اولیه نیاز دارید.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: چک لیست تعمیرات نگهداری سیستم لوله کشی در گلخانه

آیا راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای در سوئیس سودآور است؟

 گلخانه در سوئیس

گلخانه در سوئیس

بله. گلخانه داری در سوئیس، سودآوری خوبی دارد. دلیل اصلی آن هم کیفیت بالای محصولات کشت شده در گلخانه است. شرایط یک گلخانه برای کشت محصولات، بسیار ایده‌آل است و این باعث می‌شود میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت و طعم عالی تولید شوند. علاوه بر این مصرف کنندگان و مردم سوئیس تمایل به پرداخت قیمت بالاتر این محصولات را دارند. بنابراین اگر تصمیم به راه‌اندازی گلخانه در سوئیس دارید، بدانید که واقعاً ارزشمند است!

آیا می‌توانید محصولات گلخانه‌ای را در تمام طول سال در سوئیس پرورش دهید؟

بله. اگر قصد راه‌اندازی یک گلخانه اقتصادی در سوئیس را دارید، باید به شما بگوییم که در طول سال می‌توانید محصولات مختلف را پرورش دهید. متوسط دمای هوا در سوئیس 11.5 درجه سانتیگراد است که برای کشت گلخانه‌ای بسیار ایده‌آل می‌باشد. مزایای اصلی کشت گلخانه‌ای این است که به شما امکان می‌دهد محیط کشت را کنترل کنید، فصل رشد را افزایش دهید و بنابراین محصولات بیشتری تولید نمایید. همچنین گلخانه‌ها مکان محافظت شده در برابر آفات و بیماری‌ها هستند.

تعداد گلخانه‌ها در سوئیس

اگرچه تعداد دقیق گلخانه‌ها در سوئیس مشخص نیست، تخمین زده می‌شود که حدود 3000 مزرعه گلخانه‌ای در این کشور وجود داشته باشد. این گلخانه‌ها نقش حیاتی در اقتصاد سوئیس ایفا می‌کنند، زیرا طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات را تولید نموده که برای تامین غذای کشور ضروری است. صنعت گلخانه در کشور سوئیس باعث اشتغال زایی برای هزاران نفر شده و درآمد قابل توجهی برای این کشور به همراه داشته است.

علی رغم وسعت کوچک سوئیس، این کشور یکی از برترین تولید کنندگان میوه و سبزیجات گلخانه‌ای در جهان است. آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز این کشور، شرایط ایده‌آل را برای کشت گلخانه‌ای فراهم می‌کند. گلخانه داران سوئیسی به سرعت از این شرایط بهره‌مند شده‌اند. امروز می‌توانید گلخانه‌ها را در سراسر سوئیس مشاهده کنید؛ از دامنه کوه‌های روستایی گرفته تا حومه شهرها، در هر مکان تعدادی گلخانه وجود دارند.

در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر برای تامین نیازهای میوه و سبزیجات خود به واردات متکی هستند، کشور سوئیس به لطف صنعت گلخانه ای پر رونق خود، به خودکفایی رسیده است. تنها درصد کمی از میوه‌ها و سبزیجات مصرفی در سوئیس از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. گلخانه داران سوئیسی در این کشور در حوزه خود شهرت جهانی دارند و استانداردهای جدیدی را برای کیفیت و تولید تعیین می‌کنند.

تولید محصولات گلخانه‌ای در سوئیس

کشت گلخانه‌ای در سوئیس، یک روش محبوب و کارآمد برای تولید میوه‌ها و سبزیجات تازه و سایر محصولات است. آب و هوای معتدل و فصل طولانی برای رشد، امکان تولید محصولات متنوع در طول سال را فراهم می‌کند. گلخانه داران سوئیسی، تکنیک‌های مدرن و نوآورانه را توسعه داده‌اند تا بتوانند بیشترین استفاده را از منابع طبیعی این کشور داشته باشند. سوئیس یکی از برترین کشورهای تولید کننده میوه و سبزیجات در جهان است. گلخانه‌های این کشور سهم زیادی از تولیدات داخل را بر عهده دارند.

تولیدات محصولات گلخانه‌ای سوئیس، سالانه بیش از یک میلیون تن میوه و سبزیجات است. این سطح تولید بالا از طریق به کارگیری روش‌های نوآورانه برای کشت گلخانه‌ای و در دسترس بودن نور خورشید در طول سال میسر شده است. مهم‌ترین عامل در موفق بودن تولیدات گلخانه‌ای شامل کنترل درجه حرارت و رطوبت است. گلخانه داران در سوئیس با استفاده از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل آب و هوا برای ایجاد شرایط بهینه رشد محصولات، این صنعت را به کمال رسانده‌اند. توجه دقیق به این شرایط، منجر به پرورش محصولاتی با کیفیت و با طعم منحصر به فرد خواهد شد.

صنعت گلخانه داری در سوئیس با کارایی بالا رو به رشد است. گلخانه‌ها نسبت به مزارع سنتی، آب کمتری مصرف می‌کنند و آلودگی برای محیط زیست ندارند. کشت گلخانه‌ای، یک روش سازگار با محیط زیست است تا بتوان مواد غذایی تولید کرد و منابع پایدار در کشور ایجاد نمود.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: احداث گلخانه رز + بررسی مزیت ها و تجهیزات مورد نیاز

راه‌اندازی کسب و کار گلخانه‌ای در سوئیس

راه اندازی گلخانه در سوئیس

راه اندازی گلخانه در سوئیس

کشور سوئیس، مکانی عالی برای راه‌اندازی کسب و کار گلخانه‌ای است. آب و هوا برای رشد گیاهان مناسب بوده و مناظر زیبایی پیش روی شما قرار دارد. اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک مکان خوب برای ساخت گلخانه می‌باشد. شما باید مکانی را پیدا کنید که خاک با زهکشی خوب و دسترسی به نور کافی خورشید داشته باشد. حتی می‌توانید یک گلخانه آماده را خریداری کنید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید کدام نوع سازه گلخانه‌ای برای نیازهای شما مناسب‌تر است، به دنبال سایر ملزومات گلخانه‌ای باشید. سیستم آبیاری گلخانه را راه‌اندازی کنید. آبیاری قطره‌ای، بهترین روش است. با سیستم آبیاری هوشمند گلخانه اطمینان حاصل می‌کنید که گیاهان شما آب کافی دریافت می‌کنند. همچنین باید برنامه‌ای برای کاشت محصولات داشته باشید. همه این کارها به شما کمک می کنند نیاز به آبیاری و کوددهی گیاهان را تحت کنترل داشته باشید.

آینده کشت گلخانه‌ای در سوئیس چگونه است؟

آینده کشت گلخانه‌ای در سوئیس بسیار امیدوار کننده است. آب و هوای معتدل این کشور برای پرورش میوه‌ها و سبزیجات ایده‌آل می‌باشد. علاوه بر این، دولت سوئیس از گلخانه داران حمایت می‌کند و یارانه‌هایی را برای تشویق به سرمایه‌گذاری در این حوزه ارائه می‌دهد. گلخانه داران در سوئیس از تکنیک‌های نوآورانه برای افزایش تولید و بهره‌بری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، توسعه کشت هیدروپونیک در مقایسه با روش‌های سنتی به مصرف آب و کود کمتری نیاز دارد و خطر نابودی محصولات در اثر آفات یا بیماری ها را کاهش می‌دهد. کشاورزی گلخانه‌ای، انتشار کربن در زنجیره تامین مواد غذایی کاهش می‌دهد.

چالش‌های گلخانه داری در سوئیس چیست؟

کشت گلخانه‌ای در کشور سوئیس، یک کسب و کار چالش برانگیز است! اولین مشکل بزرگ، زمستان‌های سرد و برفی است. این شرایط، حفظ رطوبت و دمای مناسب داخل گلخانه‌ها را دشوار می‌سازد.

چالش مهم دیگر، هزینه‌های بالای انرژی برای گرم کردن گلخانه‌ها است. همچنین کنترل شیوع بیماری‌ها و آفات در داخل گلخانه، مشکلی است که گلخانه داران با آن روبرو هستند. چالش‌های مهم دیگر عبارتند از: مدیریت شرایط آب و هوایی، و اطمینان از تامین آب و مواد مغذی برای محصولات.

سیستم‌های گلخانه‌ای، بستر رشد آفات و بیماری‌ها هستند، بنابراین گلخانه داران باید همیشه بر محصولات خود نظارت کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. آب و هوای نامناسب می‌تواند به محصولات آسیب برساند، یا مانع از رشد و تولید مثل آنها شود. وقوع طوفان‌های شدید، تگرگ و بارش باران‌های سیل‌آسا، همگی می‌توانند برای کشت گلخانه‌ای مشکلاتی ایجاد کنند.

مقاله پیشنهادی همیار گلخانه: ساخت گلخانه با چوب + نکات مهم و طرح های اجرایی

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

گلخانه داری در کشورهایی با آب و هوای معتدل، جایی مانند سوئیس، بسیار متداول و سودآور است. در گلخانه‌های سوئیس می‌توان محصولات مختلفی از جمله میوه‌ها و سبزیجات و گل‌های زینتی را پرورش داد. گازهای گلخانه‌ای داخل گلخانه را گرم می‌کنند که به کاهش هزینه‌های انرژی بسیار کمک می‌کند. به طور کلی، کشاورزی گلخانه‌ای، یک روش کارآمد پایدار و مقرون به صرفه برای تولید مواد غذایی است.

ترجمه تخصصی: همیار گلخانه

سایت همیار گلخانه

سایت همیار گلخانه

 

سوالات متداول درباره “راه اندازی گلخانه در سوئیس”:

1-بهترین محصولات برای کشت گلخانه ای در کشور سوئیس چیست؟

خیار – گوجه فرنگی – فلفل – کاهو – بادمجان – توت فرنگی – سبزیجات – گیاهان زینتی

2- قیمت ساخت گلخانه در سوئیس چقدر است؟

هزینه ساخت و راه اندازی گلخانه در کشور سوئیس از 2500 فرانک تا بیشتر از 10000 فرانک سوئیس می باشد. هزینه ها به نوع پروژه بستگی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *