انواع تجهیزات گلخانه ای

انواع تجهیزات گلخانه ای و اهمیت آنها

انواع تجهیزات گلخانه ‌ای به مجموعه لوازم و وسایل و دستگاه هایی گفته می شود که برای مدیریت بهتر گلخانه و به دست آوردن محصولات مرغوب مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات گلخانه ای را به نوعی می توان فناوری‌های پیشرفته به حساب آورد. با تکیه بر این دستگاه‌ها محیط گلخانه به یک فضای کاملاً مناسب برای رشد گیاهان تبدیل می شود.

برای کسانی که به فکر راه اندازی گلخانه ها هستند، ارزیابی کشت گلخانه ‌ای و انتخاب تجهیزات مناسب برای یک گیاه خاص از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر کدام از این دستگاه ها قیمت متفاوتی دارند و برای یک هدف به کار می رود. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که برای گلخانه هایی که در شرایط اقلیمی مختلف راه‌اندازی می‌ شوند کدام یک از انواع تجهیزات گلخانه ‌ای باید استفاده شود و قیمت آنها چقدر است؟!

ممکن است به این موضوع نیز فکر کنید که برای انتخاب یک دستگاه یا سیستم گلخانه ‌ای چه نکاتی را باید توجه کنیم.

آنچه مسلم است اینکه تحقیقات نشان داده است صنعت کشت گلخانه ‌ای در حال تبدیل شدن به یک صنعت پیشرفته توسعه یافته است تا بتواند هر چه بیشتر، سبد غذایی خانواده‌ها را کامل کند.

برای کاشت انواع محصولات گلخانه ای بهتر با کیفیت با طعم و ظاهر مناسب، ایجاد شرایط ایده آل برای رشد گیاهان ضرورت پیدا می‌کند و این کار جز با نصب تجهیزات گلخانه ‌ای میسر نمی شود.

اگر بخواهیم انواع تجهیزات گلخانه ‌ای را از نظر نوع عملکرد تقسیم بندی کنیم به چند دسته کلی شامل تجهیزات گرمایشی گلخانه، تجهیزات سرمایشی گلخانه، تجهیزات آبیاری گلخانه، وسایل و لوازم گلخانه داری، دستگاه ها یا تجهیزات مخصوص دما، رطوبت یا کنترل سطح گازهای گلخانه ‌ای طبقه بندی می شوند.

هر کدام از این تجهیزات یک نوع طرز عملکرد دارند اما همه آنها برای محیط گلخانه ضروری هستند. برای اینکه یک گلخانه منحصر به فرد راه اندازی کنید، نیاز دارید که از ۰ تا ۱۰۰ سازه یا اسکلت گلخانه را بسازید.

موضوع ساخت گلخانه از حوصله این بحث خارج است اما پس از اینکه گلخانه راه اندازی شد، نوبت به خرید انواع تجهیزات گلخانه ‌ای می‌رسد که در این باره باید از کارشناسان همین حوزه کمک بگیرید.

برخی از دستگاه‌ های گلخانه ‌ای از حساسیت بیشتری برخوردارند. تاسیساتی که مربوط به تنظیم نور گلخانه برای رشد گیاهان هستند یا دستگاه هایی که برای سنجش گازهای گلخانه ‌ای تولید شده‌اند، طرز عملکرد حساس تری دارند.

شاید به همین علت است که خرید دستگاه ها و تجهیزات گلخانه ‌ای نیازمند برنامه ریزی و بررسی های دقیق تر است.

مقالات تخصصی گلخانه را از این قسمت بخوانید……

 

خرید و فروش انواع تجهیزات گلخانه ‌ای

انواع تجهیزات گلخانه ‌ای

انواع تجهیزات گلخانه ‌ای

 

خرید و فروش انواع تجهیزات گلخانه ‌ای در مدل های مختلف امروزه در بازار انجام می شود. فروش تجهیزات گلخانه ‌ای بر اساس نیاز گلخانه انجام می گیرد؛ به عبارت ساده تر، هر کدام از گلخانه ها یک شرایط به خصوص دارند که نیاز به دستگاه های متفاوتی خواهند داشت.

به طور مثال برای گلخانه صیفی جات، گلخانه سبزیجات یا گلخانه گل و گیاه زینتی، هر کدام یک دستگاه متفاوت باید نصب شود.

نیاز گلخانه خیار با نیاز گلخانه توت فرنگی یا گلخانه فلفل دلمه ای یا گلخانه بادمجان و هر سبزی دیگری برای نصب انواع تجهیزات گلخانه ‌ای با هم فرق دارند.

همچنین خرید و فروش تجهیزات گلخانه ‌ای برای آن دسته از گلخانه هایی که از اسکلت چوبی ساخته شده است می تواند با گلخانه های فلزی که به سبک مدرن و امروزی ساخته شده بسیار متفاوت باشد.

قیمت خرید انواع تجهیزات گلخانه ‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. ظرفیت گلخانه، نوع گیاهانی که در گلخانه پرورش داده می شوند، برنامه ریزی برای کنترل محیط گلخانه و نیاز گیاهان، مهمترین عواملی هستند که باید هنگام خرید این تجهیزات و دستگاه ها در نظر بگیرید.

طبقه بندی و تقسیم بندی هر کدام از سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه گلخانه و حتی سیستم های آبیاری گلخانه، موضوع مهمی است که تصمیم داریم در مقالات آینده به آنها بپردازیم.

آنچه مهم است اینکه صنعت کشت گلخانه ‌ای در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ است و نظر سرمایه‌ گذاران در هر کشور را به خود جلب نموده است.

 کشت گلخانه ‌ای این امکان را فراهم می کند که بتوانید در یک محیط کنترل شده، محصولات مرغوب و خارج از فصل را پرورش دهید. این شرایط برای گلخانه هایی که در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل ساخته شده اند قابل اجرا است.

در کنار شرایطی که برای رشد گیاهان در گلخانه فراهم می کنید نظیر خاک مناسب، آبیاری مناسب، تنظیم هوا، رطوبت، دما و نور، رسیدگی به انواع تجهیزات گلخانه ‌ای نیز موجب  رونق این کسب و کار می‌شود.

این شرایط کمک می ‌کند محصولات شما به صورت مطلوب رشد کند. تمام شرایط فوق در نهایت منجر به تولید بیشتر، بازدهی بیشتر و فروش بیشتر می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *