ساخت گلخانه ارزان

ساخت گلخانه ارزان با 10 ایده مقرون به صرفه!

تبلیغات برای گلخانه

ساخت گلخانه ارزان با 10 ایده مقرون به صرفه و کاشت محصولات گلخانه ای در فضای کوچک

ساخت گلخانه ارزان، بهترین ایده برای داشتن یک مکان خوب و کاشت محصولات گلخانه ای در وسعت کم است. ارزان بودن گلخانه به این معنا است که هزینه ها بسیار کاهش خواهد داشت و این در راستای استراتژی های مدیریت گلخانه می باشد.

گلخانه یکی از سازه هایی است که مزایای بسیار و نکات مثبت قابل توجه سبب محبوبیت بسیار آن شده است. اگر از ما بپرسید مهم ترین این مزایا کدام اند، ما به ایجاد حال خوب، تقویت روحیه و البته امکان راه اندازی کسب و کار پررونق و … اشاره می کنیم. اما ممکن است توان مالی افراد به راه اندازی گلخانه های بسیار بزرگ نرسد. با این حال نباید از داشتن این مکان زیبا نا امید شد.

در این مقاله قرار است برای شما به شرح چندین ایده برای راه اندازی گلخانه با هزینه ای بسیار ارزان بپردازیم. اگر شما هم خواهان چنین راهنمایی هایی هستید بدانید خوب جایی آمده اید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم نصب گلخانه و ملزومات ساخت

10 ایده برای داشتن گلخانه ارزان!

ساخت گلخانه ارزان

ساخت گلخانه ارزان

می دانیم شما هم می خواهید که برای داشتن این مکان سرسبز و زیبا هزینه معقولی را بپردازید. پس با ما در این بخش همراه باشید.

1-گلخانه با طرح حلقه ای

متریال اصلی این گلخانه ارزان، چوب می باشد. اینکه چوب ها دارای چه ابعادی باشند بستگی دارد به منطقه شما. بنای اصلی این گلخانه را چوب تشکیل می دهد. به علاوه اینکه برای خلق ساختارهای حلقه ای به میله نیاز است. به علاوه اینکه می توانید از لوله های PVC یا همان پلی وینیل کلرید هم برای این ساختار حلقه ای استفاده کنید. اگر نگران استحکام سازه گلخانه هستید، می توانید از پیچ هم استفاده کنید. طوری که با استفاده از پیچ می توانید حلقه ها را به بنای اصلی که از جنس چوب می باشد متصل کنید.

برای پوشش گلخانه هم می توانید از پوشش های پلاستیکی استفاده کنید. با این توضیحات تنها موردی که می ماند اضافه کردن درب می باشد. برای ساختن درب گلخانه نیازی به کارهای سخت نیست. در این مرحله باز هم به چوب نیاز دارید. می توانید به کمک یک قاب چوبی این درب را ایجاد کنید. گلخانه زیبای شما هم اکنون آماده است.

2-گلخانه چوبی ارزان با استحکام بیشتر

می دانیم که استحکام گلخانه برای شما مهم است. پس از این ایده هم استفاده کنید. برای ایجاد این گلخانه نیاز به تخته های چوب دارید. اینکه سایز تخته های چوب چقدر است به فریم های دیوار بستگی دارد. اگر در وسایل خود تخته های چوبی ندارید، نگران نباشید. این متریال به راحتی و با هزینه ای مناسب قابل خریداری هستند. اما نکته مهم دیگر، بحث پوشش گلخانه می باشد. برای اینکار می توانید از صفحات حلبی و یا پلاستیکی برای پوشش استفاده کنید.

3-ساخت گلخانه ارزان با قاب هایی از جنس چوب

اگر قصد راه اندازی یک گلخانه با ارتفاع بلند را دارید، این ایده مخصوص شماست. برای راه اندازی این گلخانه ارزان، چیزهای زیادی نیاز ندارید. یک درب به همراه اسکلتی از جنس چوب، و البته یک پنجره که نقش تهویه را بازی می کند، کل چیزی است که برای راه اندازی این گلخانه نیاز دارید. چوب هایی که برای بستر اصلی در نظر گرفته اید را با میخ به هم متصل کنید و آن را در محلی که قصد راه اندازی گلخانه دارید، قرار دهید.

4-یک ایده جالب برای گلخانه کوچک و نقلی

متریال اصلی به کار رفته برای این گلخانه نیز چوب می باشد. چهارچوب های کناری را بسازید تا اولین گام را برای احداث این سرای سبز نقلی برداشته باشید. این روند را می توانید برای ساخت جلو و نیز پشت گلخانه نیز پیش ببرید. اکنون نوبت به قراردادن صفحات پوششی این گلخانه می رسد. در گام بعدی با استفاده از پیچ این صفحات را به اسکلت وصل کنید. در آخرین مرحله ساخت گلخانه ارزان نقلی مان، باید به سراغ ساختن چهارچوب درب برویم. تمام اکنون می توانید از این فضا برای کشت گل و گیاه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با مهم ترین محصولات گلخانه ای آشنا شویم

5-یک طرح ارزان دیگر برای ساخت گلخانه دوست داشتنی!

درباره طرح های حلقه ای برای ساخت گلخانه، توضیحات کافی را خدمت شما دادیم. این طرح را می توان از محبوب ترین طرح های گلخانه به شمار آورد. در اینجا قرار است به بررسی طرحی از گلخانه بپردازیم که شبیه به یک تونل می باشد. اگر این گلخانه را روی اصول و با استفاده از بهترین متریال چوبی بسازید، خواهید دید که تا سه سال دوام خواهد داشت. این گلخانه نیاز دارد تا قابی با چوب محکم داشته باشد.

هنگامی که این گلخانه را می سازید یادتان باشد که درب به حالت باز باشد. همچنین باید بقیه قسمت ها را با پلاستیک بپوشانید. بعد از آنکه قسمت های دیگر گلخانه را با پلاستیک پوشاندید، حالا می توانید درب را ببندید. بهترین متریالی که برای ساخت بخش های حلقه ای این گلخانه می توانید به کار ببرید حلقه هایی از جنس PVC می باشد.

6- گلخانه با طرح گنبدی شکل

بسیاری از افراد علاقه مند هستند ساختارهای مثلثی را برای ساختن گلخانه های خود استفاده کنند. اگر شما هم چنین هستید این گلخانه مخصوص شماست. اما ساختن این طرح کار هرکسی نیست، چون وقت زیادی را می گیرد. به همین دلیل است که این گلخانه ها شکل زیاد رایجی از انواع گلخانه نمی باشند. برای ساختن این گلخانه باید متریال چوبی، اسکلت آن را محکم در زمین قرار دهید. تهیه این چوب ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. چرا که باید تمامی این چوب ها و مثلث هایی که از آن ها ساخته می شوند را با برش هایی دقیق تهیه کنید. در گام نهایی باید گلخانه را با پلاستیک و یا با پوشش های مخصوص گلخانه بپوشانید.

7-پنجره های بلا استفاده را دور نیندازید.

برای ساختن یک گلخانه ارزان، تنها نیاز به پنجره های بلا استفاده دارید. با کمک چند پیچ، گلخانه ها را به هم وصل کنید تا ساختار اصلی گلخانه شکل بگیرد. برای سقف این گلخانه می توانید استفاده از صفحات پلاستیکی را در دستور کار قرار دهید. نباید از پنجره هایی استفاده کنید که دارای شیشه های شکسته می باشند. بهتر است در صورت شکسته بودن شیشه ها آن ها را تعویض کنید. حالا نوبت به این می رسد تا با قراردادن گل ها در این گلخانه به زیبایی آن بیافزایید.

8-درب های قدیمی را برای ساختن گلخانه ارزان استفاده کنید.

حتماً شنیده اید این گفته قدیمی را که می گویند “هر چیز که خوار آید، یک روز به کار آید!”. این گفته درباره استفاده از درب های قدیمی برای ساخت گلخانه صحیح است. می توانید برای بنای اصلی گلخانه از درب های قدیمی استفاده کنید. برای ساختن سقف این گلخانه هم می توانید از صفحاتی شفاف مانند صفحات پلاستیکی هم استفاده کنید.

9-گلخانه هرمی، آسان اما شیک!

اگر به دنبال ساختن یک گلخانه لاکچری و کاملاً راحت هستید، این ایده خاص شما است. این ساختار به شکل هفت معکوس، روی زمین قرار می گیرد. یکی از وجوه را برای در انتخاب کنید سپس به کمک لولا به طرف های دیگر آن را وصل کنید. با این کار، دربی ساخته اید که به آسانی باز و بسته می شود و می توانید گیاهان خود را در این گلخانه قرار دهید.

10-بطری های پلاستیکی را دور نیندازید.

برای این گلخانه نیاز به بطری های پلاستیکی و البته تکه های چوب دارید. اگر فضای کمی دارید، می توانید یک اسکلت چوبی را با استفاده از قطعات چوب طراحی کنید و بطری ها را در میان آن ها قرار دهید.

 

تبلیغات برای گلخانه ها

تبلیغات برای گلخانه ها

 

سخن پایانی

در این مطلب درباره ساخت گلخانه ارزان ایده های ارزشمند بسیاری را خدمت شما ارائه کردیم. ملاحظه کردید که نیازی به هزینه های هنگفت برای داشتن یک گلخانه جمع و جور نیست. با چوب و پلاستیک و صفحات شفاف دیگر هم می توان گلخانه داشت.

اگر در زمینه ساخت گلخانه، راه اندازی گلخانه های تجاری و صنعتی فعالیت می کنید، می توانید از این وبسایت تخصصی برای بهتر دیده شدن کمک بگیرید. ما اینجا هستیم تا مخاطبان و مشتریان بیشتری پیدا کنید. همین حالا می توانید از طریق لینک های زیر، تعرفه های تبلیغات در سایت همیارگلخانه را بررسی بفرمایید.

تبلیغات در سایت همیارگلخانه

پلن های بازاریابی اینترنتی و محتوایی ویژه گلخانه و باغبانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *